Topping D70 Pro versies
Moderator: Beheerdersteam
Topping D70 Pro versies
Van de nieuwe Topping D70 Pro zijn 2 versies, 1 met Cirrus chips (8 stuks) en 1 met een ESS Sabre ES9039S chip, wat zou de reden van deze 2 versies zijn? Andere signatuur of leveringsproblemen bij AKM waar ze normaal de AK versie en ESS versie maakten?
https://www.tpdz.net/productinfo/1066515.html
https://www.tpdz.net/productinfo/1009985.html
Erg mooie dac in ieder geval!
https://www.tpdz.net/productinfo/1066515.html
https://www.tpdz.net/productinfo/1009985.html
Erg mooie dac in ieder geval!
Re: Topping D70 Pro versies
Kwestie van smaak. Al denk ik dat je bij een direct 1:1 vergelijk erg veel moeite zal hebben om verschil te kunnen horen.
Re: Topping D70 Pro versies
Dat denk ik ook, maar ik vind de keuze voor 8 van die Cirrus chips zo bijzonder?
Re: Topping D70 Pro versies
Het is niet zo bijzonder. Je vergroot daarmee het aantal effectieve ruisvrije bits en daarmee de resolutie. I.i.g. technisch meetbaar. Maar het is m.i. meer technisch perfectionisme dan dat het hoorbaar zal zijn. Ik heb zelf de D30-Pro met 4 Crystal DAC chips en vind dat wel genoeg. Erg fijn klinkende DAC zonder enige scherpte of vermoeienis.
Hier wat de experts van de ESS versie vinden: https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.44604/
Quote:
"For all intents and purposes the only difference is the DAC-chip(s). Nobody can tell these apart in a blind test. All the rest is identical. According to Topping the octo even measures a few dB better here and there. Both DAC's are way beyond transparent. Unless you really want a Sabre, the octo is a little cheaper...
I you can live without the fancy interface: there's the E70 for you, for just about half the price."
Hier wat de experts van de ESS versie vinden: https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.44604/
Quote:
"For all intents and purposes the only difference is the DAC-chip(s). Nobody can tell these apart in a blind test. All the rest is identical. According to Topping the octo even measures a few dB better here and there. Both DAC's are way beyond transparent. Unless you really want a Sabre, the octo is a little cheaper...
I you can live without the fancy interface: there's the E70 for you, for just about half the price."
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 04 nov 2023, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Topping D70 Pro versies
Wat mij wel een beetje verbaast is de hoeveelheid verschillende DAC's die Topping inmiddels verkoopt en vrijwel allemaal Top-End zijn. Eigenlijk verschilt alleen de hoeveelheid toeters en bellen 
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 04 nov 2023, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Topping D70 Pro versies
Dat is waar en ik vond tot de D70 pro de displays een beetje een minpunt, dat is wel opgelost nu.
Re: Topping D70 Pro versies
Oh op die manier. Nee die op de D90 vind ik ook nogal armetierig. Die neon-oranje LED displays op de meeste anderen juist wel prettig en functioneel.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Topping D70 Pro versies
Ik vind het nog steeds bijzonder dat in de wereld van audio men ineens het geloof heeft dat het oor/de mens een oneindig kleine resolutie heeft en er daarnaast ook geen andere aspecten bijdragen. Of in elk geval maar minimaal.
Dat op zichzelf is niet zo erg, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat het in de gehele ketting nou precies oplost?
Dat op zichzelf is niet zo erg, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat het in de gehele ketting nou precies oplost?
Re: Topping D70 Pro versies
Zijn gewoon nette dac's voor het geld? dat men hamert op de meetresultaten, ja dat doet iedereen toch?
