Topping D70 Pro versies

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Topping D70 Pro versies

Bericht door Shadow »

Van de nieuwe Topping D70 Pro zijn 2 versies, 1 met Cirrus chips (8 stuks) en 1 met een ESS Sabre ES9039S chip, wat zou de reden van deze 2 versies zijn? Andere signatuur of leveringsproblemen bij AKM waar ze normaal de AK versie en ESS versie maakten?

https://www.tpdz.net/productinfo/1066515.html

https://www.tpdz.net/productinfo/1009985.html

Erg mooie dac in ieder geval!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Topping D70 Pro versies

Bericht door dre »

De ESS versie is €100 duurder,dus beter. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Topping D70 Pro versies

Bericht door Shadow »

Ja zo lust ik er nog wel een paar!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Topping D70 Pro versies

Bericht door dre »

:rofl: :rofl: :rofl:

De ESS versie noemen ze het top model.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Topping D70 Pro versies

Bericht door Pjotr »

Kwestie van smaak. Al denk ik dat je bij een direct 1:1 vergelijk erg veel moeite zal hebben om verschil te kunnen horen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Topping D70 Pro versies

Bericht door Shadow »

Dat denk ik ook, maar ik vind de keuze voor 8 van die Cirrus chips zo bijzonder?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Topping D70 Pro versies

Bericht door Pjotr »

Het is niet zo bijzonder. Je vergroot daarmee het aantal effectieve ruisvrije bits en daarmee de resolutie. I.i.g. technisch meetbaar. Maar het is m.i. meer technisch perfectionisme dan dat het hoorbaar zal zijn. Ik heb zelf de D30-Pro met 4 Crystal DAC chips en vind dat wel genoeg. Erg fijn klinkende DAC zonder enige scherpte of vermoeienis.

Hier wat de experts van de ESS versie vinden: https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.44604/

Quote:

"For all intents and purposes the only difference is the DAC-chip(s). Nobody can tell these apart in a blind test. All the rest is identical. According to Topping the octo even measures a few dB better here and there. Both DAC's are way beyond transparent. Unless you really want a Sabre, the octo is a little cheaper...
I you can live without the fancy interface: there's the E70 for you, for just about half the price."
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 04 nov 2023, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Topping D70 Pro versies

Bericht door FR_Aad »

+1 voor de D30 Pro
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Topping D70 Pro versies

Bericht door Pjotr »

Wat mij wel een beetje verbaast is de hoeveelheid verschillende DAC's die Topping inmiddels verkoopt en vrijwel allemaal Top-End zijn. Eigenlijk verschilt alleen de hoeveelheid toeters en bellen O:)
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 04 nov 2023, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Topping D70 Pro versies

Bericht door Shadow »

Dat is waar en ik vond tot de D70 pro de displays een beetje een minpunt, dat is wel opgelost nu.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Topping D70 Pro versies

Bericht door Pjotr »

Waarom? Geen bling bling nepwappers maar wel heel functioneel.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Topping D70 Pro versies

Bericht door Shadow »

Die oranje / zwart wel, die op de d90 b.v. vind ik geen porum...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Topping D70 Pro versies

Bericht door Pjotr »

Oh op die manier. Nee die op de D90 vind ik ook nogal armetierig. Die neon-oranje LED displays op de meeste anderen juist wel prettig en functioneel.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Topping D70 Pro versies

Bericht door OWC »

Ik vind het nog steeds bijzonder dat in de wereld van audio men ineens het geloof heeft dat het oor/de mens een oneindig kleine resolutie heeft en er daarnaast ook geen andere aspecten bijdragen. Of in elk geval maar minimaal.

Dat op zichzelf is niet zo erg, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat het in de gehele ketting nou precies oplost?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Topping D70 Pro versies

Bericht door Shadow »

Zijn gewoon nette dac's voor het geld? dat men hamert op de meetresultaten, ja dat doet iedereen toch?
Plaats reactie