Mijn luidsprekers beginnen eindelijk tot leven te komen. De kasten zijn beide bijna afgewerkt. Nu begint echter het moeilijke werk : een goed filter maken voor deze 2. Ik heb momenteel al een heel assortiment spoelen, condensatoren en weerstanden kunnen lenen van een vriend om al eens te testen maar zo op het gehoor testen is toch ook niet alles. Een forum zou een forum niet wezen als ik hier niet een paar vraagjes over had, "so here goes" :
- Heeft er iemand toevallig het schema van de PLS 6.5 CB http://www.plsaudio.nl/index.php?page=Hoofdluidsprekers, deze heeft namelijk al dezelfde woofer en zou me dus een goed idee geven. Letterlijk overnemen zal natuurlijk niet zomaar gaan.
- Ik heb al gemerkt dat de Monacor SPH-165KEP precies helemaal niet gefilterd wil worden? Momenteel heb ik een simpele spoel van 0.82mh in serie met de woofer zitten en dit gaf tot nu toe nog het beste resultaat.
- Ik heb een volledige versie van het programma audiotester. Zou dit in combinatie met een goede microfoon al voldoende zijn om luidsprekers te kunnen meten en dus filters te simuleren?
- Welke gratis software is goed om aan de slag te gaan met het simuleren van filters. In sommige posts hier herken ik precies een excel-programmaatje. Iemand hier een link naar en is deze betrouwbaar?
- Heeft er iemand hier misschien een meting van de Monacor SPH-165KEP zodat ik toch al enig materiaal heb om me op te baseren?
- Algemene tips of links ivm het meten en simuleren van filters zijn altijd welkom.
Zo dat is het voorlopig. Met filters prutsen is echt wel meer werk dan ik verwacht had