Mijn Delta schuurmachine is ermee gestopt. Althans draait niet meer de toeren. Begrijp dat dit probleem in de lagers zit en/of anker.
Ben begonnen met het machientje te demonteren en stuit op een aluminium tussenplaat die vast lijkt te zitten op een lager. De sluitring heb ik al wel weggenomen maar krijg met geen mogelijkheid de plaat los. Iemand een idee? Pulley trekker?
Hoor graag!
Festool DTS400 reparatie
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Festool DTS400 reparatie
Je zou de plaat kunnen verwarmen en deze dan met een pulley trekker loshalen.
Als je geen pulley trekker hebt dan kun je proberen om na het verwarmen van de plaat het ding op de as neer te laten komen zodat de plaat los komt van het lager, let daarbij alleen wel op dat je dat niet zo hard doet dat je het ding sloopt, gewoon even een aantal keer herhalen en kijken of er beweging in komt
Als je geen pulley trekker hebt dan kun je proberen om na het verwarmen van de plaat het ding op de as neer te laten komen zodat de plaat los komt van het lager, let daarbij alleen wel op dat je dat niet zo hard doet dat je het ding sloopt, gewoon even een aantal keer herhalen en kijken of er beweging in komt
Re: Festool DTS400 reparatie
Een tekening als deze is wel handig als het weer in elkaar moet.
Re: Festool DTS400 reparatie
Dank voor de tip. Ik zal de plaat verwarmen en ook even kijken of de pulley trekker die ik heb past.
Ik heb verder goed gekeken en zie geen andere bevestigingen.
Het is wel apart dat het lager vast zit op de plaat alsmede op het asje.
Ik heb verder goed gekeken en zie geen andere bevestigingen.
Het is wel apart dat het lager vast zit op de plaat alsmede op het asje.
Re: Festool DTS400 reparatie
Dit zijn doorgaans lichte perspassingen. Met een paar tikjes met een nylon hamer komt het meestal wel los.
