Zelfbouw GM70 SE
Moderator: Beheerdersteam
Re: Zelfbouw GM70 SE
Dat snap ik, maar daarom misschien eerst bouwen en kijken hoe warm de boel wordt?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Zelfbouw GM70 SE
Mijn eerste zelfbouw buizenversterker was een KT88, Push Pull. Staat nu in Belgie ergens te spelen, heb ‘m verkocht. Maar daar heb ik de trafo temperatuur gemeten, was een AE voedingstrafo.
Was even zoeken en even geleden:
viewtopic.php?t=9599&hilit=Kt88&start=225 62degC op de wikkelingen en 42degC op het blikpakket. Met een dichte kap liep dat uit de hand, heb er een roostertje in gemaakt, daarmee ging het net. Probeer anders eerst wat de trafo doet, voor je wat implementeert.
Re: Zelfbouw GM70 SE
Dat is nogal watBarry2001 schreef: ↑za 21 okt 2023, 23:18Mijn eerste zelfbouw buizenversterker was een KT88, Push Pull. Staat nu in Belgie ergens te spelen, heb ‘m verkocht. Maar daar heb ik de trafo temperatuur gemeten, was een AE voedingstrafo.
Was even zoeken en even geleden:
viewtopic.php?t=9599&hilit=Kt88&start=225 62degC op de wikkelingen en 42degC op het blikpakket. Met een dichte kap liep dat uit de hand, heb er een roostertje in gemaakt, daarmee ging het net. Probeer anders eerst wat de trafo doet, voor je wat implementeert.
Re: Zelfbouw GM70 SE
Ja,
Daarom mijn Classic One zo gebouwd.
Ook dubbel mono,beetje afgeweken van het concept.
Maar bijna alle warmte blijft buiten.
Daarom mijn Classic One zo gebouwd.
Ook dubbel mono,beetje afgeweken van het concept.
Maar bijna alle warmte blijft buiten.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Zelfbouw GM70 SE
Hij werd hier (de KT88 AE trafo) al warm zonder belasting. Denk dat simpel het ding aan 230V hangen al een indicatie geeft.
Re: Zelfbouw GM70 SE
Valt wel mee, je moet ze wel vanuit de US halen, bijvoorbeeld hier:
https://www.radiodaze.com/cinch-9-pin-n ... os-skt-53/
https://www.ebay.com/itm/202938270501
Alternatieven zijn: 6CJ3 en 6CL3.
Laatst gewijzigd door 211audio op ma 06 nov 2023, 9:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zelfbouw GM70 SE
De voedingstrafo's zijn niet voor niets ingegoten. Met een kap er los overheen kan de warmte niet weg. Stilstaande lucht is de beste isolator.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Zelfbouw GM70 SE
De volumeregeling van TentLabs.Leeuwarden schreef: ↑vr 27 okt 2023, 12:33Heb je al besloten welke volume oplossing je gaat toepassen?
Re: Zelfbouw GM70 SE
Je kunt bij een trafobouwer vragen of en/of waar je giethars kunt kopen.
Re: Zelfbouw GM70 SE
Als je wilt kun je eventueel ook voor een solid state gelijkrichting kiezen:
Diode type: Rectron R5000, 5kV doorslagspanning, 200mA
Diode type: Rectron R3000, 3kV doorslagspanning, 200mA
Je kunt ook voor kwikdamp gelijkrichters kiezen, maar daarvoor moet je bij Reinout zijn.
Diode type: Rectron R5000, 5kV doorslagspanning, 200mA
Diode type: Rectron R3000, 3kV doorslagspanning, 200mA
Je kunt ook voor kwikdamp gelijkrichters kiezen, maar daarvoor moet je bij Reinout zijn.
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: Zelfbouw GM70 SE
....nee hoor....ik doe de gelijkrichting graag met HexFreds. Ik heb alleen een kwikdamper ("83") in de buizentester.
Grtz,
Reinout
Grtz,
Reinout
