R30-31 zitten aan weerskanten van de gloei draad naar de aarde ( ground)Gerrittube schreef: ↑zo 19 feb 2023, 17:16OK, hoe hoog de hoogspanning is is verder niet zo belangrijk. Leg gewoon de min van de gloeispanning in verbinding met een spanning van zo’n 40 Volt. Dat zul je vast wel als “hoogspanning” ergens vanaf kunnen leiden.
Soms is het ook voldoende om beide kanten van de gloeispanning met aan iedere kant een weerstand van bv. 100 Ohm naar de aarde te leggen. Dat kan ook al werken.
In beide gevallen kan dat ook met wisselspanning als gloeispanning.
Groet, Gerrit
Hawk HB 20
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hawk HB 20
- Gerrittube
- Berichten: 122
- Lid geworden op: di 17 dec 2019, 20:00
Re: Hawk HB 20
Ik weet niet wat R30 en R31 precies zijn, maar vermoedelijk vormen zij een link naar de massa om ongewenste bijgeluiden tegen te gaan.
Dit kan prima functioneren en - afhankelijk van het type buis en de gloeispanning - zou je de gloeispanning dus ook op een hogere spanning kunnen koppelen.
Als er een verschil is, kun je dat direct horen en ook eenvoudig meten.
Groet, Gerrit
Dit kan prima functioneren en - afhankelijk van het type buis en de gloeispanning - zou je de gloeispanning dus ook op een hogere spanning kunnen koppelen.
Als er een verschil is, kun je dat direct horen en ook eenvoudig meten.
Groet, Gerrit
Re: Hawk HB 20
Mijn broer heeft nog verschillende nieuwe HB20 modules liggen en ze hebben allemaal het zelfde euvel . Zelfs als de buis er niet insteekt is het geluid er .
Wat al mijn andere versterkers met laterale fets gemeen hebben is een 47P Cap van de drain naar de gate en dat heeft de HB20 niet . Deze ga ik dan ook toevoegen , benieuwd of dit iets veranderd .
Voorst verdenk ik ook de 2 gelijkrichters op de print , ben daar geen voorstander van .
Het geluid dat ik hoor is ook niet ruisen op 1 en de zelfde toon maar meer zo'n scratch geluid , moelijk te verwoorden . Ga mijne maat eens vragen om de HB20 aan de scoop te hangen.
Wat al mijn andere versterkers met laterale fets gemeen hebben is een 47P Cap van de drain naar de gate en dat heeft de HB20 niet . Deze ga ik dan ook toevoegen , benieuwd of dit iets veranderd .
Voorst verdenk ik ook de 2 gelijkrichters op de print , ben daar geen voorstander van .
Het geluid dat ik hoor is ook niet ruisen op 1 en de zelfde toon maar meer zo'n scratch geluid , moelijk te verwoorden . Ga mijne maat eens vragen om de HB20 aan de scoop te hangen.
Re: Hawk HB 20
Kreeg van iemand de vraag of de buis in de HB20 de functie had van versterking of als fase splitter .
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Hawk HB 20
Zou je buis ook kunnen weglaten als je een losse voorversterker gebruikt?
En zo ja. Hoe waar koppel je deze op de HB20? Na de koppel c's achter de buis?
En zo ja. Hoe waar koppel je deze op de HB20? Na de koppel c's achter de buis?
Re: Hawk HB 20
Hallo allemaal die van mij heeft een brom weet er ook wat dit kan zijn 100 hz dacht ik en ie er ook iemand die hier een schema van heeft?
Vriendelijk dank
Vriendelijk dank
Re: Hawk HB 20
Eigen aan het ontwerp denk ik, ga zelf nog 1 ding proberen en dat is een off board PSU gebruiken .
