Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Moderator: Beheerdersteam
- Tomenkobus
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
- Locatie: Gouda
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Mooi, Dan ben ik klaar met de cross over
en heb ik weer wat geleerd.
- Tomenkobus
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
- Locatie: Gouda
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Zo, de boxen zijn op het verven na af. Ik heb ze voorlopig in de huiskamer neergezet. De bedoeling is dat ze op de hobbykamer komen, samen met de versterker in aanbouw. Mijn vrouw wilde nooit grote speakers beneden. Dat is lelijk. Echter.... het geluid is nu veel beter, en ze wil nu ook betere speakers. Beneden is een 5.1 opstelling. Ik heb dus het idee, dat ik een set overnight sensation voor beneden ga maken. Die zijn net iets kleiner namelijk. En dan ook een actieve bas box.
Hier de boxen zoals ik ze nu heb staan. Ook een vergelijk met wat er eerst stond. Mag dan wel Herman Kardon zijn, maar ik denk dat de natuurkundige wetten toch blijven gelden en dat uit een grotere speaker toch beter geluid komt.
Tot zover bedankt voor jullie hulp, speakers bouwen is leuk en ik weet zeker, er gaat meer komen
Hier de boxen zoals ik ze nu heb staan. Ook een vergelijk met wat er eerst stond. Mag dan wel Herman Kardon zijn, maar ik denk dat de natuurkundige wetten toch blijven gelden en dat uit een grotere speaker toch beter geluid komt.
Tot zover bedankt voor jullie hulp, speakers bouwen is leuk en ik weet zeker, er gaat meer komen
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Mooi gedaan! Kijk voor klein en goed ook naar het de paaskuiken Calimero van Papaleo, zeer indrukwekkend wat daar uit komt!
viewtopic.php?t=29792
viewtopic.php?t=29792
- Tomenkobus
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
- Locatie: Gouda
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Ik ga het paaskuiken topic helemaal doorlezen op mijn gemak. Ik zie dat je zelf ook mooie boxen gaat bouwen of al aan het bouwen bent, de Faital-3WC. Zijn wel wat groter, maar ook mooi. Ik kijk ook wel eens bij Troels, maar volgens mij wil hij hebben dat je de cross-over schema's bij hem aanschaft. Op zich geen probleem natuurlijk, weet eigenlijk niet of dat duur is. Maar goed. We houden het voorlopig klein. 
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Lekker bezig hoor, en leuk dat het naar meer smaakt 
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Tomenkobus schreef: ↑zo 24 sep 2023, 12:17Ik ga het paaskuiken topic helemaal doorlezen op mijn gemak. Ik zie dat je zelf ook mooie boxen gaat bouwen of al aan het bouwen bent, de Faital-3WC. Zijn wel wat groter, maar ook mooi. Ik kijk ook wel eens bij Troels, maar volgens mij wil hij hebben dat je de cross-over schema's bij hem aanschaft. Op zich geen probleem natuurlijk, weet eigenlijk niet of dat duur is. Maar goed. We houden het voorlopig klein.![]()
Het systeem werkt zo dat de ontwerpen van Troels te koop zijn bij Jantzen Audio waar je een bouwpakket koopt met of zonder drivers, maar wel de filtermaterialen en toebehoren. Dat zorgt ervoor dat hij kan blijven ontwerpen voor de diy community en dat is een algemeen gebruikte manier van werken, Tony Gee doet het ook zo. Voor de Faital 3wc10 zit ik zonder drivers op 1250 euro voor de level 1 filters, dat is voor de versie met Be tweeters.
- Tomenkobus
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
- Locatie: Gouda
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Zo, dat is duur
Voor mij is dat nu nog geen optie. Maar je weet nooit 
Jantzen heeft heel veel van die kits. Ga eens verlekkerd rond neuzen
Jantzen heeft heel veel van die kits. Ga eens verlekkerd rond neuzen
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Gelukkig is er genoeg te vinden voor elk budget! Lekker rondneuzen 
- Tomenkobus
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
- Locatie: Gouda
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Nog even een update over de gemaakte geluidsboxen.
In het begin vond ik ze wat hoog en schel klinken. Maar dat ging er snel van af? Misschien moesten de speakers nog een beetje in spelen?
Ik vind ze nu goed klinken, er zit redelijk veel laag in en het geluid is breder en voller dan dat ik voorheen had. En ze doen het goed bij de MK1 V2.2. Rest mij nog om de kasten mooi te gaan spuiten.
Ik ga zeker nog meer boxen bouwen. Maar eerst even genieten van de Classix II.
Bedankt voor alle hulp.
In het begin vond ik ze wat hoog en schel klinken. Maar dat ging er snel van af? Misschien moesten de speakers nog een beetje in spelen?
Ik vind ze nu goed klinken, er zit redelijk veel laag in en het geluid is breder en voller dan dat ik voorheen had. En ze doen het goed bij de MK1 V2.2. Rest mij nog om de kasten mooi te gaan spuiten.
Ik ga zeker nog meer boxen bouwen. Maar eerst even genieten van de Classix II.
Bedankt voor alle hulp.
- Tomenkobus
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
- Locatie: Gouda
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Ja, ik denk zwarte lak (waterbasis) met een transparante lak (glitsa) daar overheen.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Dat klinkt goed. Nouja, "klinken"...
Ik kijk uit naar het eindresultaat!
- Tomenkobus
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
- Locatie: Gouda
