Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Tomenkobus
Berichten: 198
Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
Locatie: Gouda

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Tomenkobus »

Mooi, Dan ben ik klaar met de cross over :yeah: en heb ik weer wat geleerd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Shadow »

Keurig!
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Douwe84 »

Helemaal goed zo!
Gebruikersavatar
Tomenkobus
Berichten: 198
Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
Locatie: Gouda

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Tomenkobus »

Zo, de boxen zijn op het verven na af. Ik heb ze voorlopig in de huiskamer neergezet. De bedoeling is dat ze op de hobbykamer komen, samen met de versterker in aanbouw. Mijn vrouw wilde nooit grote speakers beneden. Dat is lelijk. Echter.... het geluid is nu veel beter, en ze wil nu ook betere speakers. Beneden is een 5.1 opstelling. Ik heb dus het idee, dat ik een set overnight sensation voor beneden ga maken. Die zijn net iets kleiner namelijk. En dan ook een actieve bas box.

Hier de boxen zoals ik ze nu heb staan. Ook een vergelijk met wat er eerst stond. Mag dan wel Herman Kardon zijn, maar ik denk dat de natuurkundige wetten toch blijven gelden en dat uit een grotere speaker toch beter geluid komt.

Tot zover bedankt voor jullie hulp, speakers bouwen is leuk en ik weet zeker, er gaat meer komen :lol:
IMG_20230924_080720678.jpg
IMG_20230924_081255856.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Shadow »

Mooi gedaan! Kijk voor klein en goed ook naar het de paaskuiken Calimero van Papaleo, zeer indrukwekkend wat daar uit komt!

viewtopic.php?t=29792
Gebruikersavatar
Tomenkobus
Berichten: 198
Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
Locatie: Gouda

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Tomenkobus »

Ik ga het paaskuiken topic helemaal doorlezen op mijn gemak. Ik zie dat je zelf ook mooie boxen gaat bouwen of al aan het bouwen bent, de Faital-3WC. Zijn wel wat groter, maar ook mooi. Ik kijk ook wel eens bij Troels, maar volgens mij wil hij hebben dat je de cross-over schema's bij hem aanschaft. Op zich geen probleem natuurlijk, weet eigenlijk niet of dat duur is. Maar goed. We houden het voorlopig klein. :D
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Douwe84 »

Lekker bezig hoor, en leuk dat het naar meer smaakt ;)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Shadow »

Tomenkobus schreef: zo 24 sep 2023, 12:17
Ik ga het paaskuiken topic helemaal doorlezen op mijn gemak. Ik zie dat je zelf ook mooie boxen gaat bouwen of al aan het bouwen bent, de Faital-3WC. Zijn wel wat groter, maar ook mooi. Ik kijk ook wel eens bij Troels, maar volgens mij wil hij hebben dat je de cross-over schema's bij hem aanschaft. Op zich geen probleem natuurlijk, weet eigenlijk niet of dat duur is. Maar goed. We houden het voorlopig klein. :D

Het systeem werkt zo dat de ontwerpen van Troels te koop zijn bij Jantzen Audio waar je een bouwpakket koopt met of zonder drivers, maar wel de filtermaterialen en toebehoren. Dat zorgt ervoor dat hij kan blijven ontwerpen voor de diy community en dat is een algemeen gebruikte manier van werken, Tony Gee doet het ook zo. Voor de Faital 3wc10 zit ik zonder drivers op 1250 euro voor de level 1 filters, dat is voor de versie met Be tweeters.
Gebruikersavatar
Tomenkobus
Berichten: 198
Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
Locatie: Gouda

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Tomenkobus »

Zo, dat is duur :shock: Voor mij is dat nu nog geen optie. Maar je weet nooit O:)
Jantzen heeft heel veel van die kits. Ga eens verlekkerd rond neuzen :D
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Douwe84 »

Gelukkig is er genoeg te vinden voor elk budget! Lekker rondneuzen :)
Gebruikersavatar
Tomenkobus
Berichten: 198
Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
Locatie: Gouda

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Tomenkobus »

Nog even een update over de gemaakte geluidsboxen.

In het begin vond ik ze wat hoog en schel klinken. Maar dat ging er snel van af? Misschien moesten de speakers nog een beetje in spelen?
Ik vind ze nu goed klinken, er zit redelijk veel laag in en het geluid is breder en voller dan dat ik voorheen had. En ze doen het goed bij de MK1 V2.2. Rest mij nog om de kasten mooi te gaan spuiten.

Ik ga zeker nog meer boxen bouwen. Maar eerst even genieten van de Classix II. O:)

Bedankt voor alle hulp.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Shadow »

Goed om te horen!
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Marp »

Tomenkobus schreef: zo 08 okt 2023, 16:34
Rest mij nog om de kasten mooi te gaan spuiten.
Zwart?
Gebruikersavatar
Tomenkobus
Berichten: 198
Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
Locatie: Gouda

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Tomenkobus »

Ja, ik denk zwarte lak (waterbasis) met een transparante lak (glitsa) daar overheen.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Marp »

Dat klinkt goed. Nouja, "klinken"... :) Ik kijk uit naar het eindresultaat!
Gebruikersavatar
Tomenkobus
Berichten: 198
Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
Locatie: Gouda

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Tomenkobus »

O:)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”