Le Monstre van Jean Hiraga ‘revisited’ (alweer).

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
mtb
Berichten: 1299
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 16:44
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Le Monstre van Jean Hiraga ‘revisited’ (alweer).

Bericht door mtb »

Als je nog een mooie kast hebt met een https://diyaudioprojects.com/Solid/Jean ... e-Monstre/:
Hiraga-8W.png
Kan je die eenvoudig opvoeren, als je zeners gebruikt:
HRGz.png
Want dan heb je geen gestabiliseerde voeding nodig, zodat je meer ruimte hebt.
Re kan je, door er 1Ω overheen te solderen, verlagen tot 0Ω5 en Rb wordt dan 220Ω voor een ruststroom van 0A7 in klasse-A.
Er komt nu ruim 10W@8Ω uit.
Ik heb de trafo zuinig ingeschat, maar er zal wel een grotere in zitten, zodat je nog ruimte hebt voor een stroombegrenzing.
Plaats reactie