MonoBill 3 met CFB
Moderator: Beheerdersteam
- douwebakker
- Contacteer:
Re: MonoBill 3 met CFB
Andere kanaal de Torroidy, maar hoor in het laag Duidelijk waar het vandaan komt
Zo groot verschil, ben al met de ander begonnen
Gister die elektronische Smoorspoel erin gezet en de 2,2KG 5H 500 mA eruit
Zo groot verschil, ben al met de ander begonnen
Gister die elektronische Smoorspoel erin gezet en de 2,2KG 5H 500 mA eruit
- douwebakker
- Contacteer:
Ja inderdaad Douwe , het heeft weinig zin denk ik om met een iphone een opname te maken , telefoon kwaliteit, vervolgens te uploaden zodat ik het hier kan beluisteren .
Met de laatste 4 aansluitingen van de BiasAutomaat bezig
Ik begin weer te twijfelen hoe ik dat relais aan moet sturen ga het opzoeken
Met de laatste 4 aansluitingen van de BiasAutomaat bezig
Ik begin weer te twijfelen hoe ik dat relais aan moet sturen ga het opzoeken
- douwebakker
- Contacteer:
Waarom zou je het relais aan moeten sluiten. Ik zie de zin er niet van in.
Geen flauw idee maar bij die ander heb ik het ook gedaan
Het is eigenlijk heel makkelijk te vinden hoe het zit
Versterker op zijn kant 6 m3 boutjes eruit bodemplaat eraf
En kijken hoe het zit
Ik kan helemaal nergens vinden waar dat relais voor was
Het is eigenlijk heel makkelijk te vinden hoe het zit
Versterker op zijn kant 6 m3 boutjes eruit bodemplaat eraf
En kijken hoe het zit
Ik kan helemaal nergens vinden waar dat relais voor was
Ik vind die netspannings bedrading nou niet echt fris gemonteerd zitten, zou er minimaal een stukje krimpkous omheen doen. 
- douwebakker
- Contacteer:
Nou Bert, het relais zorgt ervoor dat het negatief maximaal is bij het inschakelen van de versterker.
Daar heeft u helemaal gelijk in
Ik heb het een paar keer tijdelijk aan gesloten om te zien of het werkt
En dan vergeet je het eigenlijk netjes af te werken
Zal een knoop in mn zakdoek leggen
Andere versterker open gemaakt
En foto genomen en relais Bias automaat zit bij het relais voor de hoogspanning
Een kant kreeg ik de draden niet helemaal door het krimpdeel en staat er 12 volt op zichtbaar op de rode schuifstekkert
Bedankt Ray en Douwe voor de terug koppeling
- douwebakker
- Contacteer:
Goede morgen Bert. Je hebt de MonoBil gebouwd men en zonder CFB.
Ik ben benieuwd of die CFB echt iets bijdraagt aan het geluid. Kun je er verschil in ontdekken?
Ik ben benieuwd of die CFB echt iets bijdraagt aan het geluid. Kun je er verschil in ontdekken?
Ook goedemorgen DouweGoede morgen Bert. Je hebt de MonoBil gebouwd men en zonder CFB.
Ja dat is waar , ik kan die vraag niet beantwoord welke betrouwbaar is
The AnnaBill was eigenlijk een Bill zonder CFB Maar wel met andere UGT
Dat maakt het weer een vergelijking van Appels met Peren.
MAAR wat ik wel kan doen is met de EL34 versterker de Ogonowski UGT met en zonder cfb te maken
Dat kan ik wel doen met een ringkern voedings trafo en een Gyrator
Want ik wordt steeds geplaagd door rugpijn als ik met die zware versterkers bezig ben
Als mijn Monobill 3 klaar is ga ik een set CFB Set weg doen
Denkelijk de PM Bill die is Zeer zuiver tot een 20-25 Watt !
Dat is echt het beste wat ik tot nu toe heb gemeten , maar ik ben bang dat het weer weken adverteren wordt onderhandelingen met lui die je alleen maar willen treiteren en niet geïnteresseerd zijn in kopen
Dat weerhoudt mij echt met iets verkopen
ik wordt daardoor echt ongelukkig van en voel me beroerd er door, ik zou het eerder weg geven en drie maanden droogbrood eten , Dat vind ik minder erg.
En ik heb hier Echt veel te veel versterkers staan allemaal goed spelend.
Heb hier 2 Bocama,s helemaal in orde
Een Canwell zelfde versterker als de Bocama in nieuw staat nieuwe buizen nieuw voorfront !
Een Wembley idem een zelfde als de Bocama waar ik nog een en ander moet doen
Een Fisher 100A met Houten kast en ik heb er om en om een Met originele 7189 meen ik het nummer
Is voor de EL84 waar 400 volt op mag en een set NOS reserve , dat is een 1000€ versterker
Een EL12 mijn eerste Nieuwbouw versterker samen met Anne met nieuwe reserve buizen
een Preamp in mooie kast van TD weet effe geen type maar werkt 110% !
Dus daar moet wat weg maar vertik het voor 200€ weg te doen waar ik voor 200€ aan onderdelen heb in gezet
Maar help me er aan te herinneren als ik die EL34 af bouw met CFB om het ook zonder de CFB te doen
Luisteren moet ik een Jonge gast vragen of een vrouw
Volgende week momt mijn thuishulp weer misschien wil zij even als luistervink spelen
Zij is een hard rock liefhebber heel de dag oordopjes in met muziek
Dus dat kan ook behoorlijke gehoor schade veroorzaken
Toch nog wat gedaan vanavond onder een ventilator en achter me ook een
Snap goed waarom ze uit afrika waar het nog een graadje of 20 warmer is de middelandse zee overzwemmen en weer terug gestuurd en weer opnieuw proberen sommige wel 3 x heb ik gehoord en tig mensen daar verdrinken Echt wel sommige dappere kerels die voor hun familie willen zorgen
hoe ik daar nou op ?
Aard kabeltje zit met 2 kartel ringen onder en boven het oogje vast geschroefd
Heb eerst met een breek mes de lak wat weg geschraapt
Om het vast zetten wat makkelijker te maken tussen de cilinderkop en kartelring een sluitring gedaan.
Doe je er geen sluitring tussen draai je alles rond en mogelijk stuk
Dat Inschakel vertragings printje wat er in zat
Daar werkte het relais omgekeerd!
Was in de aanbieding
En ik heb geen wissel kontact
Dus een ander printje er in gebouwd Netspanning moest er toch af dat zat er tijdelijk aan geplakt , Dat werd meteen gezien door Ray
Veiligheid voor alles Dat vergeet ik regelmatig met dat gepruts,
Bijna Bedtijd
Snap goed waarom ze uit afrika waar het nog een graadje of 20 warmer is de middelandse zee overzwemmen en weer terug gestuurd en weer opnieuw proberen sommige wel 3 x heb ik gehoord en tig mensen daar verdrinken Echt wel sommige dappere kerels die voor hun familie willen zorgen
Aard kabeltje zit met 2 kartel ringen onder en boven het oogje vast geschroefd
Heb eerst met een breek mes de lak wat weg geschraapt
Om het vast zetten wat makkelijker te maken tussen de cilinderkop en kartelring een sluitring gedaan.
Doe je er geen sluitring tussen draai je alles rond en mogelijk stuk
Dat Inschakel vertragings printje wat er in zat
Daar werkte het relais omgekeerd!
En ik heb geen wissel kontact
Dus een ander printje er in gebouwd Netspanning moest er toch af dat zat er tijdelijk aan geplakt , Dat werd meteen gezien door Ray
Veiligheid voor alles Dat vergeet ik regelmatig met dat gepruts,
Bijna Bedtijd
- douwebakker
- Contacteer:
Goedemiddag Bert, Zou je het schema van de voeding nog een keer opnieuw willen posten?
Ik kan het niet meer vinden.
Ik kan het niet meer vinden.
Ja daar klopt alleen niks meer van
De gyrator inplaats van de smooroel
De 500 uF zit er met de gyrator ook niet meer in
De 6J5 is een 6SN7 geworden en die wordt samen met de 6N6P gevoed met 6,3 Volt DC
Verder klopt hept wel maar ik weet uit mn hoofd het voedingschema met de kleuren draad
Uit de trafo 360 volt wit oranje gaat wit naar de voedings print met greatz schakeling de oranje lichter oranje wordt onderbroken door een relais kontakt wat geschakeld door vertragings print
2 x 47uF en daar zit een mkp over heen en een 220K weerstand met een LED dan krijg je onder breking / aansluiting in de
Plus voor Smoorspoel nu gyrator daarna een weerstand 3K3 naar B++ en een elko 47 uf een weerstand van veel ? 13 k ? voor de B+++
6,3 volt komt van de trafo met grijs naar de KT88/KT120
Andere 6,3 volt met 5 volt in serie naar print voor DC 6SN7 6N6P met paars en blauw
12 volt uit vertraging is ja nou zak ik door het ijs lekker lichtoranje / donker oranje gok ik aan relais
B+ B++ B+++ is rood
Vg neg 70 Volt is geel Positief is Zwart zit aan de zijkant voedings print met nog 3 draden
Ik heb ergens nog 12 of 6,3 Volt op 2 groene getwiste draden
Uit UGT Rood Centertap Blauw VG2 Oranje is Anode kathode Groen Gnd is Zwart secundair Zwart gnd paars 4 ohm Bruin 8 ohm
Zo zit het ongeveer bij al mijn versterkers
De gyrator inplaats van de smooroel
De 500 uF zit er met de gyrator ook niet meer in
De 6J5 is een 6SN7 geworden en die wordt samen met de 6N6P gevoed met 6,3 Volt DC
Verder klopt hept wel maar ik weet uit mn hoofd het voedingschema met de kleuren draad
Uit de trafo 360 volt wit oranje gaat wit naar de voedings print met greatz schakeling de oranje lichter oranje wordt onderbroken door een relais kontakt wat geschakeld door vertragings print
2 x 47uF en daar zit een mkp over heen en een 220K weerstand met een LED dan krijg je onder breking / aansluiting in de
Plus voor Smoorspoel nu gyrator daarna een weerstand 3K3 naar B++ en een elko 47 uf een weerstand van veel ? 13 k ? voor de B+++
6,3 volt komt van de trafo met grijs naar de KT88/KT120
Andere 6,3 volt met 5 volt in serie naar print voor DC 6SN7 6N6P met paars en blauw
12 volt uit vertraging is ja nou zak ik door het ijs lekker lichtoranje / donker oranje gok ik aan relais
B+ B++ B+++ is rood
Vg neg 70 Volt is geel Positief is Zwart zit aan de zijkant voedings print met nog 3 draden
Ik heb ergens nog 12 of 6,3 Volt op 2 groene getwiste draden
Uit UGT Rood Centertap Blauw VG2 Oranje is Anode kathode Groen Gnd is Zwart secundair Zwart gnd paars 4 ohm Bruin 8 ohm
Zo zit het ongeveer bij al mijn versterkers
Leuk filmpje wat een soort gyrator uitlegd eigenlijk ook weer niet maar hij werkt uiteindelijk naar zelfs een gestabiliseerde voeding toe op het eind en Eigenlijk begrijpelijk uit gelegd zelfs voor mij
[media] [/media]
[media] [/media]
Nog een update betreffende de ene werkende Monobill 3 met CFB
Die is maandag uit bedrijf genomen Een buis KT120 is niet goed meer , van een leverancier op Marktplaats gekocht, dus ook geen garantie
Maar ik heb er nog 2 , 1 tekort nu.
Wat er is gebeurd is mij niet duidelijk, bij het aanzetten zaterdag gedurende de eerste seconde tijdens inkomen hoogspanning Klik ,
Brommmmm , en de muziek begon uit de speakers te komen
Maar ik was behoorlijk gespannen en alles uit gezet
De elektrische stoel erbij en de Versterker naar de werkbank gereden. Bodemplaat eraf
Daar alles geïnspecteerd Niks te zien , Ook de E-Choke welke in meteen verdachte, zag er uit als nieuw , geen verkleurde weerstanden niks alles spic en span
Maar weer in elkaar .
Weer op zijn plaats Alles werkte behalve de eerste seconde Brommm ,
Maandag middag stond hij lekker te spelen En mijn thuishulp komt binnen
Dat is net een wekker die afloopt , dus muziek uit , en gewacht tot de veer ontspannen was en de wekker stopte eventjes op en neer gebabbeld gezellig, en zij ging haar dingetjes doen en ik hoor uit de speakers een brommetje, nu is het klaar,
Alles weer naar de werkbank gereden
En meten alles eigenlijk zoals het hoorde beide ruststromen gelijk,
Maar aan de kant van de voeding niet zo,
ik mat bij 230 Volt 490 volt, dat is kritisch immers de JJ Elco zijn 500 volt !
Ik meet mijn netspanning 235 Volt
Ook in de keuken en ook in de voorkamer Dat was vorig jaar 230Volt !
In de keuken wat water in mn koffie zet apparaat gedaan en meet pennen in het stopcontact ernaast
Koffie machine aan 233 Volt !
Dus netstabilisator bij mn werktafel ingesteld op 235 volt en de versterker aan
In Rus stroom wordt er 120 mA DC totaal uit de ingegoten AE trafo getrokken.
In AC ca 170 mA uit de hoogspanning
De spanning zat op 500 volt de Pieken zijn hoger ca 530 Volt
Dus ik weet niet wie van ons nog meer een dergelijke trafo gebruiken met een JJ 500 Volt Elco
Het is kritisch,!
Ik heb er nog met Douwe over gesproken en ik heb bij mouser 550 Volt Elco,s besteld welke op mijn print passen 25 mm diam 35 mm hoog
En de JJ 500 volt 100 uF eruit en vervangen door de 550 volt Elco,s van Tepco
Ook de 450 volt Elco op de E-Choke moet worden vervangen
Die is maandag uit bedrijf genomen Een buis KT120 is niet goed meer , van een leverancier op Marktplaats gekocht, dus ook geen garantie
Maar ik heb er nog 2 , 1 tekort nu.
Wat er is gebeurd is mij niet duidelijk, bij het aanzetten zaterdag gedurende de eerste seconde tijdens inkomen hoogspanning Klik ,
Maar ik was behoorlijk gespannen en alles uit gezet
De elektrische stoel erbij en de Versterker naar de werkbank gereden. Bodemplaat eraf
Daar alles geïnspecteerd Niks te zien , Ook de E-Choke welke in meteen verdachte, zag er uit als nieuw , geen verkleurde weerstanden niks alles spic en span
Maar weer in elkaar .
Weer op zijn plaats Alles werkte behalve de eerste seconde Brommm ,
Maandag middag stond hij lekker te spelen En mijn thuishulp komt binnen
Dat is net een wekker die afloopt , dus muziek uit , en gewacht tot de veer ontspannen was en de wekker stopte eventjes op en neer gebabbeld gezellig, en zij ging haar dingetjes doen en ik hoor uit de speakers een brommetje, nu is het klaar,
Alles weer naar de werkbank gereden
En meten alles eigenlijk zoals het hoorde beide ruststromen gelijk,
Maar aan de kant van de voeding niet zo,
ik mat bij 230 Volt 490 volt, dat is kritisch immers de JJ Elco zijn 500 volt !
Ik meet mijn netspanning 235 Volt
Ook in de keuken en ook in de voorkamer Dat was vorig jaar 230Volt !
In de keuken wat water in mn koffie zet apparaat gedaan en meet pennen in het stopcontact ernaast
Koffie machine aan 233 Volt !
Dus netstabilisator bij mn werktafel ingesteld op 235 volt en de versterker aan
In Rus stroom wordt er 120 mA DC totaal uit de ingegoten AE trafo getrokken.
In AC ca 170 mA uit de hoogspanning
De spanning zat op 500 volt de Pieken zijn hoger ca 530 Volt
Dus ik weet niet wie van ons nog meer een dergelijke trafo gebruiken met een JJ 500 Volt Elco
Het is kritisch,!
Ik heb er nog met Douwe over gesproken en ik heb bij mouser 550 Volt Elco,s besteld welke op mijn print passen 25 mm diam 35 mm hoog
En de JJ 500 volt 100 uF eruit en vervangen door de 550 volt Elco,s van Tepco
Ook de 450 volt Elco op de E-Choke moet worden vervangen
Vandaag bezig geweest wat te vervolmaking
mijn KT120 buizen stonden op de 50 mA ruststroom ingesteld echter boven een watt of 20 begon er in de kathode stroom verschil te onstaan Eigenlijk best veel
Maar raar andere fase draaiers 6N6P geprobeerd welke ik al eerder gemeten had.
Verschil tussen de beide triode helften was in orde van 2-3% dus best acceptabel.
Echter in de kathode stromen zat een verschil van zeg 1 Volt en 1,2 volt op de andere buis
Dat trad op als ik al ruim in klasse B stond
Tot ca 0.8V over de 12 ohm is een kathode stroom 66 mA
Dus een KT120 steeg de stroom opeens veel sneller van 66 mA naar 100 mA bij vol uitsturen
En de andere buis van 66 mA naar 83 mA
Overleg en vooral mentale steun gehad omdat ik er niets van begreep
Hij liet me aardig zwemmen en gaf zijn commentaar als ik weer uit getobt was
Ik zocht het probleem in de Fasedraaier Die stuurde in een buis meer als de ander.
Ik dacht in de trend van Emittor weerstanden, dus ik had weerstandjes in kathode geplaatst en een groter als de ander begon met 100 ohm Hee dat helpt
Daar bracht ik Douwe onmiddellijk van op de hoogte , en ging verder
Echter ik kreeg het niet goed
Dat goede resultaat kon ik niet meer reproduceren, 1K , 4K7 ik schoot er geen bal mee op
Had alleen steeds meer sturing nodig
Ik denk dat ik mijn meters niet goed heb afgelezen
Dus in de middag schreef ik dat Hij wist dat geen goede manier was.
Stelde nog wat vragen , smiddags
ik ga eens kijken of ik iets bij het Stuurrooster kan doen , dat was nog sneller klaar
Anode weerstanden er bij 30 K zit erin dacht 5K erbij 10 K
Wat zit ik toch te klooien
Douwe weer om raad gevraagd, die vroeg of ik een en ander wilde meten
Wat mijn negatief was 60 V op een 60.9 Volt op de ander rust stroom in 4 cijfers aan elkaar gelijk
Of er niet iets stond te Oscilleren
Dat was ook niet Ik heb steeds de Scope erop
Ik heb 2 stuks 1/100 Oscilloscoop probe,s beide willen niet werken
Dus met de 1/10 probe gemeten Alles schoon
Zie wel wat van de E-Choke terug op de spanning naar de Fasedraaier maar iets van 80 mV op 430 Volt , moet ik daar nog wat aan doen ? Lijkt me niet .
Was eigenlijk radeloos en Douwe dat geschreven en dat ik misschien vanavond De Buizen eens zou omwisselen, kijken of de stromen ook mee verhuizen.
Echter alles weer aan gezet buizen omgewisseld en gemeten
het verschil is nu opeens 0.8 Volt (66mA) een buis en de ander 1.2 Volt ( 100 mA) Wat gebeurd er nu
Buizen weer terug gezet
beide gelijk op 1 Volt dus 80 mA
Dat is bij 37 Watt !! Op 8 ohm Dus dat is prima
De duurste gold plated buisvoeten gebruikt en nog slecht kontakt!
Andere verklaring is er niet voor
Ben gewoon op
Moet weer denken aan mn GU50 buizen waar ik de corrosie van de buis pennen heb geschraapt
En nog dan wel niet kontakt meters analoog welke van niks naar Volluit uitslaan
Morgen met glas borsteltje de buispennen schoonmaken
Tot zover
Vanavond doe ik niks
mijn KT120 buizen stonden op de 50 mA ruststroom ingesteld echter boven een watt of 20 begon er in de kathode stroom verschil te onstaan Eigenlijk best veel
Maar raar andere fase draaiers 6N6P geprobeerd welke ik al eerder gemeten had.
Verschil tussen de beide triode helften was in orde van 2-3% dus best acceptabel.
Echter in de kathode stromen zat een verschil van zeg 1 Volt en 1,2 volt op de andere buis
Dat trad op als ik al ruim in klasse B stond
Tot ca 0.8V over de 12 ohm is een kathode stroom 66 mA
Dus een KT120 steeg de stroom opeens veel sneller van 66 mA naar 100 mA bij vol uitsturen
En de andere buis van 66 mA naar 83 mA
Overleg en vooral mentale steun gehad omdat ik er niets van begreep
Hij liet me aardig zwemmen en gaf zijn commentaar als ik weer uit getobt was
Ik zocht het probleem in de Fasedraaier Die stuurde in een buis meer als de ander.
Ik dacht in de trend van Emittor weerstanden, dus ik had weerstandjes in kathode geplaatst en een groter als de ander begon met 100 ohm Hee dat helpt
Daar bracht ik Douwe onmiddellijk van op de hoogte , en ging verder
Echter ik kreeg het niet goed
Dat goede resultaat kon ik niet meer reproduceren, 1K , 4K7 ik schoot er geen bal mee op
Had alleen steeds meer sturing nodig
Ik denk dat ik mijn meters niet goed heb afgelezen
Dus in de middag schreef ik dat Hij wist dat geen goede manier was.
Stelde nog wat vragen , smiddags
ik ga eens kijken of ik iets bij het Stuurrooster kan doen , dat was nog sneller klaar
Anode weerstanden er bij 30 K zit erin dacht 5K erbij 10 K
Wat zit ik toch te klooien
Douwe weer om raad gevraagd, die vroeg of ik een en ander wilde meten
Wat mijn negatief was 60 V op een 60.9 Volt op de ander rust stroom in 4 cijfers aan elkaar gelijk
Of er niet iets stond te Oscilleren
Dat was ook niet Ik heb steeds de Scope erop
Ik heb 2 stuks 1/100 Oscilloscoop probe,s beide willen niet werken
Dus met de 1/10 probe gemeten Alles schoon
Zie wel wat van de E-Choke terug op de spanning naar de Fasedraaier maar iets van 80 mV op 430 Volt , moet ik daar nog wat aan doen ? Lijkt me niet .
Was eigenlijk radeloos en Douwe dat geschreven en dat ik misschien vanavond De Buizen eens zou omwisselen, kijken of de stromen ook mee verhuizen.
Echter alles weer aan gezet buizen omgewisseld en gemeten
Buizen weer terug gezet
Dat is bij 37 Watt !! Op 8 ohm Dus dat is prima
De duurste gold plated buisvoeten gebruikt en nog slecht kontakt!
Andere verklaring is er niet voor
Ben gewoon op
Moet weer denken aan mn GU50 buizen waar ik de corrosie van de buis pennen heb geschraapt
En nog dan wel niet kontakt meters analoog welke van niks naar Volluit uitslaan
Morgen met glas borsteltje de buispennen schoonmaken
Tot zover
Ja is dat een synoniem voor Obsessie Joram ?
Ik kon niet wachten tot morgen en rond 2100 uur weer terug op mn werkstoel en buispennen schoon gepoetst Die er niet vuil gecorrodeerd uit zagen
Maar Toch maar gedaan
Buizen erin resultaat niet goed
Ik ga morgen een paar nieuwe buizen halen , misschien dat er een buis is die meer sturing nodig heeft en daarom meer stroom trekt , ik heb die buizen op MP gekocht , ze zien er nieuw uit, maar dit is misschien de echte reden geweest om ze te verkopen
Ik heb geen fouten kunnen vinden alles is goed gesoldeerd en alles werkt goed tot ik meer dan zeg 20 Watt eruit wil trekken Dan gaat een kant meer stroom opnemen
Weet niet of hier iemand nog is die het versterkend gedeelte met mij wilt controleren
Ik heb er teveel in geïnvesteerd om het te slopen
Ging de fout nu mee met buizen wisselen ? Ik weet het niet meer
Ik kon niet wachten tot morgen en rond 2100 uur weer terug op mn werkstoel en buispennen schoon gepoetst Die er niet vuil gecorrodeerd uit zagen
Maar Toch maar gedaan
Buizen erin resultaat niet goed
Ik ga morgen een paar nieuwe buizen halen , misschien dat er een buis is die meer sturing nodig heeft en daarom meer stroom trekt , ik heb die buizen op MP gekocht , ze zien er nieuw uit, maar dit is misschien de echte reden geweest om ze te verkopen
Ik heb geen fouten kunnen vinden alles is goed gesoldeerd en alles werkt goed tot ik meer dan zeg 20 Watt eruit wil trekken Dan gaat een kant meer stroom opnemen
Weet niet of hier iemand nog is die het versterkend gedeelte met mij wilt controleren
Ik heb er teveel in geïnvesteerd om het te slopen
Ging de fout nu mee met buizen wisselen ? Ik weet het niet meer
- Muug
- Contacteer:
Bert, ik vind je moedig, om zo intens te blijven zoeken naar al die dingetjes. 
Moedig Muug ? Het is wanhoop Echt!
Joram schreef het is Hobby , maar dit is allang zo uit de hand gelopen , honderden euroos er elke maand weer kost dit , en de rest blijft liggen , Nooit gedacht dat iets relatief zo simpel kan tegen zitten , ik zou willen dat het een los draadje was of iets vergeten
Maar dat is het niet,
Het meest stomme is dat ik het eigenlijk niet kon en wilde betalen en op koopjes jacht ging
Niet afgebouwde projecten van een ander kocht,
Buizen op Marktplaats gekocht , mensen geloven op hun blauwe ogen !
Nu betaal ik dubbel
Joram schreef het is Hobby , maar dit is allang zo uit de hand gelopen , honderden euroos er elke maand weer kost dit , en de rest blijft liggen , Nooit gedacht dat iets relatief zo simpel kan tegen zitten , ik zou willen dat het een los draadje was of iets vergeten
Maar dat is het niet,
Het meest stomme is dat ik het eigenlijk niet kon en wilde betalen en op koopjes jacht ging
Niet afgebouwde projecten van een ander kocht,
Buizen op Marktplaats gekocht , mensen geloven op hun blauwe ogen !
Nu betaal ik dubbel
- douwebakker
- Contacteer:
Zet het maar even van je af Bert.
Volgende week weer fris aan de slag met een paar KT88-ers
Volgende week weer fris aan de slag met een paar KT88-ers
Je zou mn tweelingbroer kunnen zijn
Ja daar heb ik er ook nog 4 van gekocht bij dezelfde leverancier
Trek ze wel uit de PM Bill
Ja daar heb ik er ook nog 4 van gekocht bij dezelfde leverancier
Trek ze wel uit de PM Bill
Bert, ik denk ook dat dat de beste manier is: zoals Douwe zegt, huidige buizen eruit en bv. nieuwe KT88 buizen erin, of buizen uit een andere versterker die je eerder al hebt gemaakt. Jij werkt toch meestal met KT120 of KT88.
Ja dat had ik al eigenlijk tegelijk met Douwe bedacht Willy af en toe denk ik zou mn een eiige tweelingbroer kunnen zijn , alleen niet zo vlug
Mijn haar is zelfs trager!! Willy
We hebben ook al beide ervaring gehad met zo iets met buizen
Dat die stroom niet altijd gelijk is geeft kan aan slecht contact liggen zou niet weten wat anders
Ja als er gas in zit en je komt boven een zekere temperatuur of spanning En het ontsteekt
Dat is vaak niet zo
De buispen/buisvoet contact is perfect
Wil met een sleutel vijltje halfweg in de buispen Stuurrooster even door het nikkelbuisje heen vijlen , maar ben bang om het draadje (Tungsten)meen ik te beschadigen
( Anderzijds Zo als hij nu is kan je er ook niks mee! Willy )
Dan kijke of ik aan de onderkant er wat soldeer in kan laten vloeien totdat ik dat in dat gevijlde gaatje eruit zie komen
Is het dat niet , ga ik een luchtbuks lenen en wat target practice doen
Ik heb er 4 dus kunnen er het beste wat lol mee hebben Toch ?
Mijn haar is zelfs trager!! Willy
We hebben ook al beide ervaring gehad met zo iets met buizen
Dat die stroom niet altijd gelijk is geeft kan aan slecht contact liggen zou niet weten wat anders
Ja als er gas in zit en je komt boven een zekere temperatuur of spanning En het ontsteekt
Dat is vaak niet zo
De buispen/buisvoet contact is perfect
Wil met een sleutel vijltje halfweg in de buispen Stuurrooster even door het nikkelbuisje heen vijlen , maar ben bang om het draadje (Tungsten)meen ik te beschadigen
( Anderzijds Zo als hij nu is kan je er ook niks mee! Willy )
Dan kijke of ik aan de onderkant er wat soldeer in kan laten vloeien totdat ik dat in dat gevijlde gaatje eruit zie komen
Is het dat niet , ga ik een luchtbuks lenen en wat target practice doen
Ik heb er 4 dus kunnen er het beste wat lol mee hebben Toch ?