Welke DAC nu weer + - + - + -
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Heb m’n ZBA CA in zo’n kastje gebouwd. Zijn mooie degelijke kastjes, waar alle panelen los in de hoek profielen zitten. Wat weer makkelijk is om ze te bewerken, of als je er aan de zijkant even bij moet.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Toch nog niet zo degelijk als ik dacht, wat is wijs?
De onderplaat is niet echt recht, een duidelijke buiging in het midden.
en de verpakking was niet beschadigd, dus waarschijnlijk zo uit China naar Frankrijk, en dan naar Nederland.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Klopt. Wat ik van ze aan kasten ontvangen heb zat nog volledig in de Chinese kranten. En ik moet zeggen dat AP dan met de Franse slag daar weer een pakpapiertje om doet. En dat dan doorstuurt. Wat dan met DPD nooit onbeschadigd aankomt, als het al aankomt. Maar dat de inhoud zelf beschadigd was heb ik nog niet meegemaakt.
Als je het beschadigd ontvangen hebt: Foto's maken en reclameren zou ik zeggen. Over de pakketjes die ik nooit van ze ontvangen heb hebben ze nooit moeilijk gedaan en nieuw opgestuurd of gecrediteerd.
Als je het beschadigd ontvangen hebt: Foto's maken en reclameren zou ik zeggen. Over de pakketjes die ik nooit van ze ontvangen heb hebben ze nooit moeilijk gedaan en nieuw opgestuurd of gecrediteerd.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Is het ook heel hinderlijk als het eenmaal in elkaar staat?
Denk dat het dan allemaal wel recht trekt toch?
Denk dat het dan allemaal wel recht trekt toch?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Proberen het recht te buigen? Is 2mm dik alu als ik het me goed herinner. Als je dat niet aandurft contact met Audiophonics opnemen. Zou mij teveel gedoe zijn, zou ‘m zelf rechtbuigen, je wilt toch verder.
Die van mij kocht ik rechstreeks van een chinees, was een lot van 4 kasten op eBay. Dacht dat Audiophonics ze toen nog niet in het programma had.
In 2 zit de ZBA CA en die ik als biamp gebruikt, die andere 2 zijn een slag kleiner waar een TPA3255 versterker in zit, is nog steeds in gebruik op de werkkamer. Geen van de 4 kasten was beschadigd, met alle delen apart verpakt in plastic op karton in een stevige doos. Dat kan ook kapot, maar dan moet je al aardig je best doen. Ik weet niet meer wie de transporteur was.
Vond/vind ze erg degelijk dus, stuk beter dan die meuk van Hifi2000, altijd wat loos met die kasten.
Die van mij kocht ik rechstreeks van een chinees, was een lot van 4 kasten op eBay. Dacht dat Audiophonics ze toen nog niet in het programma had.
In 2 zit de ZBA CA en die ik als biamp gebruikt, die andere 2 zijn een slag kleiner waar een TPA3255 versterker in zit, is nog steeds in gebruik op de werkkamer. Geen van de 4 kasten was beschadigd, met alle delen apart verpakt in plastic op karton in een stevige doos. Dat kan ook kapot, maar dan moet je al aardig je best doen. Ik weet niet meer wie de transporteur was.
Vond/vind ze erg degelijk dus, stuk beter dan die meuk van Hifi2000, altijd wat loos met die kasten.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Ik ga het op mijn gemak doen, maar in principe voor een kastje van € 109.- toch wel een misser.
We gaan het morgen op het gemak verder bestuderen en mogelijk oplossen.
We gaan het morgen op het gemak verder bestuderen en mogelijk oplossen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Ja tis balen. Je zou contact met Audiophonics kunnen opnemen, mogelijk dat ze een nieuwe deksel kunnen sturen. Kun je in elk geval met je project verder.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Even de workmate van stal gehaald,
1e poging
2e poging, een drukpunt toegevoegd, scheelt niet zo veel.
test.
past......!!
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Mooi dat het gelukt is
Scheelt een hoop gedoe. Zou AP wel om extra zegeltjes vragen 
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
De details komen dan ook door de kabels, en nu dan de Grimm TPR kabel die ik kocht in Hengelo (ZBA dag), nu dan maar eens klaarstomen voor gebruik.
Tussen voor en eind versterker een goede beste kwaliteit, we gaan het mogelijk horen.
Tussen voor en eind versterker een goede beste kwaliteit, we gaan het mogelijk horen.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Dat is i.d.d. troep. De kabel valt nog wel mee, die is nog niet zo heel slecht. Maar de pluggen liggen in no time uit elkaar.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Dit is in ieder geval wel veel stuggere kabel, duidelijk geen microfoon kabel die ik ook wek eens heb gekocht van de rol.
Die heb ik ik gebruik voor het laag op de plate-amps aan te sturen met RCA aansluiting. Grootste voordeel is natuurlijk de afscherming.
Die heb ik ik gebruik voor het laag op de plate-amps aan te sturen met RCA aansluiting. Grootste voordeel is natuurlijk de afscherming.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Er is niks mis met Tasker of Prefer microfoonkabel hoor. Ook niet qua afscherming.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Dat stugge komt dan van de mantel?
Dat is duidelijk geen rubber o.i.d., maar een andere stevige mantel.
Dat is duidelijk geen rubber o.i.d., maar een andere stevige mantel.
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
O.a. Het is meestal beide gewoon PVC hoor. Niks bijzonders. Wat telt is de kwaliteit van de aderisolatie en die is van PE bij iedere fatsoenlijke audiokabel. Een gevlochten afscherming is meestal dikker dan een getwijnde maar niet per se effectiever of beter. Is ook niet zo spannend op lijn niveau. Mijn metingen aan 10m gebalanceerde Prefer microfoonkabel laten een stoorniveau van ver onder de -140dB zien in huis. Die Grimm kabel is prima hoor maar niet beter dan ander goede standaardkabel.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Ik ga er in ieder geval geen lifters in of op meenemen.....

Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Lifters moet je mee oppassen,
Lang geleden heeft een inmiddels overleden oom van mij een lifter mee genomen en bleek dat deze toch een aantal nieuwe LP's had mee genomen die ze net gekocht hadden.
Lang geleden heeft een inmiddels overleden oom van mij een lifter mee genomen en bleek dat deze toch een aantal nieuwe LP's had mee genomen die ze net gekocht hadden.
