Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Tomenkobus
Berichten: 198
Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
Locatie: Gouda

Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Tomenkobus »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Ik heb mij een paar dagen geleden voorgesteld op het forum, viewtopic.php?t=31600,maar nu moeten we ook echt gaan beginnen.
Oorspronkelijk wilde ik de Overnight Sensations van Paul Carmody gaan bouwen, maar ik denk dat de Paul Carmody’s Classix II beter bij de MK1 V2.02 passen, die ik ook ga bouwen. Hier zal ik een apart topic voor aanmaken.

De Classix II wordt beschreven op de site van Paul Carmody: https://sites.google.com/site/undefinit ... classix-ii

De bedoeling is dat ik het houtwerk zelf ga doen met behulp van een CNC freesmachine die ik zelf gebouwd heb.

Ik wil de kast gaan maken van 22mm dik MDF van de Gamma. Ik zie dat veel forumleden gebruikmaken van de watervaste (groene) v313 MDF. Maar ik kan dit niet in de buurt van Gouda vinden en de online op maat zagen winkels zijn duur in de bezorgkosten. De kast ik ook niet zo groot, en er zit nog een verstevigingsrib in.

Groeten, Tom.
Gebruikersavatar
Tomenkobus
Berichten: 198
Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
Locatie: Gouda

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Tomenkobus »

Hallo allemaal, Waar kopen jullie de filter electronica en de speakers? Als ik zoek op internet, dan kom ik eigenlijk altijd uit op www.soundimports.eu. Zij hebben ook alle onderdelen voor de Classix II, en zelfs een kit voor alle onderdelen, zonder het hout. Maar misschien zijn er betere/goedkopere leveranciers?

Groeten, Tom.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door dre »

Het MDF van de bouwmarkt vind ik erg matig van kwaliteit.
Erg zacht,waarschijnlijk MDF light.

Een goede houthandel heeft wel V313,en is vaak zelfs goedkoper.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door hardbats »

Een kit zal vaak goedkoper zijn dan alle losse onderdelen.
Ik bestel filter componenten meestal bij forumsponsor Rumoh.
Ook Audiophonics in Frankrijk is een goed adres voor onderdelen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door richard »

Ja voor speakeronderdelen moet ik je op dit forum toch verwijzen naar Rumoh: https://www.rumoh.eu/
Hij is forumsponsor en doet wel meer voor de ZBA gemeenschap.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Douwe84 »

Leuk! Die staan hier ook in de huiskamer en bevallen goed. Die ene keer dat ik op een luisterdag was waren reacties ook positief :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Pjotr »

Tomenkobus schreef: za 26 aug 2023, 12:36
Maar misschien zijn er betere/goedkopere leveranciers?

Groeten, Tom.
Het ontloopt elkaar niet echt. Service is van alle genoemde is prima. Meestal een kwestie van hoe snel je het nodig hebt en wie het op voorraad heeft. Mijn eerste keus is meestal ook forumsponsor Rumoh.
Gebruikersavatar
Tomenkobus
Berichten: 198
Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
Locatie: Gouda

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Tomenkobus »

Ik heb gezocht bij Rumoh, Hier hebben ze de spoelen en de weerstanden niet die ik nodig heb. Bij Audiophonics hetzelfde. Dus ik blijf bij soundimports. Hier hebben ze alles. 1 Kit op voorraad, maar los hebben ze ook alle componenten.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door pappaleo »

Tomenkobus schreef: za 26 aug 2023, 14:43
Ik heb gezocht bij Rumoh, Hier hebben ze de spoelen en de weerstanden niet die ik nodig heb.
Eh ?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door dre »

Vreemd....
Ik had een op maat gemaakte waarde zelfs snel binnen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tomenkobus
Berichten: 198
Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
Locatie: Gouda

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Tomenkobus »

Ik heb hier wat componenten waar ik moeite mee had bij Rumoh.

L1 - 0.25mH - Jantzen Audio 0.25mH 20 AWG Air Core --> niet te vinden bij Rumoh
L2 - 0.50mH - Jantzen Audio 0.50mH 20 AWG Air Core --> niet te vinden bij Rumoh
L3 - 1.2mH - Jantzen Audio 1.2mH 18 AWG Air Core --> wel te koop maar weet niet welke AWG
R1 - 6 Ohm - Dayton Audio DNR-6 --> Niet te vinden bij Rumoh, wel 5.6 en 6.8
R2 - 4 Ohm - Dayton Audio DNR-4 --> Niet te vinden bij Rumoh, wel 3.9
R3 - 10 Ohm - Dayton Audio DNR-10 --> Wel te koop
1.5" diameter x 4" long port tube --> ook niet exact te vinden 35mm wel, 38 mm niet. Maakt misschien niet veel uit?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Henkjan »

ah, vreemde waarden....
Obelix schreef:
rare jongens die amerikanen
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Henkjan »

Tomenkobus schreef: za 26 aug 2023, 14:43
soundimports. Hier hebben ze alles. 1 Kit op voorraad, maar los hebben ze ook alle componenten.
iirc is Soundimport "familie" van t amerikaanse Parts Express, wat verklaart dat zij wel die typische US waarden hebben
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef: za 26 aug 2023, 16:34
iirc is Soundimport "familie" van t amerikaanse Parts Express
Hoe kom je daar nou bij? Is volgens eigen zeggen gewoon een eigen bedrijf van eigen bodem wat van studentenkamer naar groter is gegroeid.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door wouter »

Vanuit een stage of studie (tijd) in de VS met connecties van(uit) PE begonnen toch? Ambities hier ook zoiets aan de grond te krijgen lijkt ook vruchten af te werpen. Althans zo meen ik dat het ongeveer zat...
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Olaf Analogue »

Soundimports is gewoon een Nederlands bedrijf welke in Groningen zit.
En er is een reden waarom zo'n bedrijf zo snel groeit, uitgebreid assortiment, grote voorraden en de hoeveelheden op voorraad staan aangegeven, nette prijzen. snelle levering en goede service.
En wat ik zelf belangrijk vind, geen rare verrassingen. de reden waarom ik niet gauw meer bij bepaalde andere bedrijven bestel.

Dus als je het jezelf makkelijk wilt maken zou ik de spullen gewoon bij Soundimports bestellen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door ds23man »

Ze werken veel samen met Dayton.

Het huidige magazijn:

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Pjotr »

'Tis maar wat je samenwerken noemt. Als goede handelsonderneming kun je dat over alle producten zeggen die je in je port folio hebt. Ze waren in April te gast bij de AVMN. Hun streven is vooral zoveel mogelijk uit voorraad kunnen leveren en goed luisteren naar wat klanten willen. Dat betekent ook dat ze zeker niet altijd de de goedkoopste (kunnen) zijn. Als ze in 8 jaar tijd van studentenkamer naar 1200 m2 groeien, doen ze dat niet slecht.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door ds23man »

En ze hebben elk jaar een gezonde winst gemaakt, kom daar tegenwoordig nog maar eens om bij een start up.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door richard »

Er was een tijd dat handel in mondkapjes het ook goed deed.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door FR_Aad »

Nog nooit daar gekeken. Ik vind het wel een prettige website.
Zoeken gaat beter dan hier en daar en voorraadinformatie is in deze tijden ook wel handig.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door richard »

Facebook kijkt mee met je bestelling.
Als je ziet hoe veel plug-ins ze blijkbaar nodig hebben om die website te draaien.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door FR_Aad »

Facebook kijkt bijna overal mee.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Shadow »

richard schreef: zo 27 aug 2023, 11:08
Facebook kijkt mee met je bestelling.
Als je ziet hoe veel plug-ins ze blijkbaar nodig hebben om die website te draaien.
Dat kun je via no-script gewoon voorkomen hoor O:)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)

Bericht door Shadow »

Olaf Markus schreef: zo 27 aug 2023, 5:00
Soundimports is gewoon een Nederlands bedrijf welke in Groningen zit.
En er is een reden waarom zo'n bedrijf zo snel groeit, uitgebreid assortiment, grote voorraden en de hoeveelheden op voorraad staan aangegeven, nette prijzen. snelle levering en goede service.
En wat ik zelf belangrijk vind, geen rare verrassingen. de reden waarom ik niet gauw meer bij bepaalde andere bedrijven bestel.

Dus als je het jezelf makkelijk wilt maken zou ik de spullen gewoon bij Soundimports bestellen.
Zeker! mijn Purifi komt er ook vandaan!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”