Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Moderator: Beheerdersteam
- Tomenkobus
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
- Locatie: Gouda
Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum. Ik heb mij een paar dagen geleden voorgesteld op het forum, viewtopic.php?t=31600,maar nu moeten we ook echt gaan beginnen.
Oorspronkelijk wilde ik de Overnight Sensations van Paul Carmody gaan bouwen, maar ik denk dat de Paul Carmody’s Classix II beter bij de MK1 V2.02 passen, die ik ook ga bouwen. Hier zal ik een apart topic voor aanmaken.
De Classix II wordt beschreven op de site van Paul Carmody: https://sites.google.com/site/undefinit ... classix-ii
De bedoeling is dat ik het houtwerk zelf ga doen met behulp van een CNC freesmachine die ik zelf gebouwd heb.
Ik wil de kast gaan maken van 22mm dik MDF van de Gamma. Ik zie dat veel forumleden gebruikmaken van de watervaste (groene) v313 MDF. Maar ik kan dit niet in de buurt van Gouda vinden en de online op maat zagen winkels zijn duur in de bezorgkosten. De kast ik ook niet zo groot, en er zit nog een verstevigingsrib in.
Groeten, Tom.
Ik ben nieuw op het forum. Ik heb mij een paar dagen geleden voorgesteld op het forum, viewtopic.php?t=31600,maar nu moeten we ook echt gaan beginnen.
Oorspronkelijk wilde ik de Overnight Sensations van Paul Carmody gaan bouwen, maar ik denk dat de Paul Carmody’s Classix II beter bij de MK1 V2.02 passen, die ik ook ga bouwen. Hier zal ik een apart topic voor aanmaken.
De Classix II wordt beschreven op de site van Paul Carmody: https://sites.google.com/site/undefinit ... classix-ii
De bedoeling is dat ik het houtwerk zelf ga doen met behulp van een CNC freesmachine die ik zelf gebouwd heb.
Ik wil de kast gaan maken van 22mm dik MDF van de Gamma. Ik zie dat veel forumleden gebruikmaken van de watervaste (groene) v313 MDF. Maar ik kan dit niet in de buurt van Gouda vinden en de online op maat zagen winkels zijn duur in de bezorgkosten. De kast ik ook niet zo groot, en er zit nog een verstevigingsrib in.
Groeten, Tom.
- Tomenkobus
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
- Locatie: Gouda
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Hallo allemaal, Waar kopen jullie de filter electronica en de speakers? Als ik zoek op internet, dan kom ik eigenlijk altijd uit op www.soundimports.eu. Zij hebben ook alle onderdelen voor de Classix II, en zelfs een kit voor alle onderdelen, zonder het hout. Maar misschien zijn er betere/goedkopere leveranciers?
Groeten, Tom.
Groeten, Tom.
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Het MDF van de bouwmarkt vind ik erg matig van kwaliteit.
Erg zacht,waarschijnlijk MDF light.
Een goede houthandel heeft wel V313,en is vaak zelfs goedkoper.
Erg zacht,waarschijnlijk MDF light.
Een goede houthandel heeft wel V313,en is vaak zelfs goedkoper.
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Een kit zal vaak goedkoper zijn dan alle losse onderdelen.
Ik bestel filter componenten meestal bij forumsponsor Rumoh.
Ook Audiophonics in Frankrijk is een goed adres voor onderdelen.
Ik bestel filter componenten meestal bij forumsponsor Rumoh.
Ook Audiophonics in Frankrijk is een goed adres voor onderdelen.
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Ja voor speakeronderdelen moet ik je op dit forum toch verwijzen naar Rumoh: https://www.rumoh.eu/
Hij is forumsponsor en doet wel meer voor de ZBA gemeenschap.
Hij is forumsponsor en doet wel meer voor de ZBA gemeenschap.
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Leuk! Die staan hier ook in de huiskamer en bevallen goed. Die ene keer dat ik op een luisterdag was waren reacties ook positief 
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Het ontloopt elkaar niet echt. Service is van alle genoemde is prima. Meestal een kwestie van hoe snel je het nodig hebt en wie het op voorraad heeft. Mijn eerste keus is meestal ook forumsponsor Rumoh.Tomenkobus schreef: ↑za 26 aug 2023, 12:36Maar misschien zijn er betere/goedkopere leveranciers?
Groeten, Tom.
- Tomenkobus
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
- Locatie: Gouda
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Ik heb gezocht bij Rumoh, Hier hebben ze de spoelen en de weerstanden niet die ik nodig heb. Bij Audiophonics hetzelfde. Dus ik blijf bij soundimports. Hier hebben ze alles. 1 Kit op voorraad, maar los hebben ze ook alle componenten.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Eh ?Tomenkobus schreef: ↑za 26 aug 2023, 14:43Ik heb gezocht bij Rumoh, Hier hebben ze de spoelen en de weerstanden niet die ik nodig heb.
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Vreemd....
Ik had een op maat gemaakte waarde zelfs snel binnen.
Ik had een op maat gemaakte waarde zelfs snel binnen.
- Tomenkobus
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
- Locatie: Gouda
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Ik heb hier wat componenten waar ik moeite mee had bij Rumoh.
L1 - 0.25mH - Jantzen Audio 0.25mH 20 AWG Air Core --> niet te vinden bij Rumoh
L2 - 0.50mH - Jantzen Audio 0.50mH 20 AWG Air Core --> niet te vinden bij Rumoh
L3 - 1.2mH - Jantzen Audio 1.2mH 18 AWG Air Core --> wel te koop maar weet niet welke AWG
R1 - 6 Ohm - Dayton Audio DNR-6 --> Niet te vinden bij Rumoh, wel 5.6 en 6.8
R2 - 4 Ohm - Dayton Audio DNR-4 --> Niet te vinden bij Rumoh, wel 3.9
R3 - 10 Ohm - Dayton Audio DNR-10 --> Wel te koop
1.5" diameter x 4" long port tube --> ook niet exact te vinden 35mm wel, 38 mm niet. Maakt misschien niet veel uit?
L1 - 0.25mH - Jantzen Audio 0.25mH 20 AWG Air Core --> niet te vinden bij Rumoh
L2 - 0.50mH - Jantzen Audio 0.50mH 20 AWG Air Core --> niet te vinden bij Rumoh
L3 - 1.2mH - Jantzen Audio 1.2mH 18 AWG Air Core --> wel te koop maar weet niet welke AWG
R1 - 6 Ohm - Dayton Audio DNR-6 --> Niet te vinden bij Rumoh, wel 5.6 en 6.8
R2 - 4 Ohm - Dayton Audio DNR-4 --> Niet te vinden bij Rumoh, wel 3.9
R3 - 10 Ohm - Dayton Audio DNR-10 --> Wel te koop
1.5" diameter x 4" long port tube --> ook niet exact te vinden 35mm wel, 38 mm niet. Maakt misschien niet veel uit?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
ah, vreemde waarden....
Obelix schreef:rare jongens die amerikanen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
iirc is Soundimport "familie" van t amerikaanse Parts Express, wat verklaart dat zij wel die typische US waarden hebbenTomenkobus schreef: ↑za 26 aug 2023, 14:43soundimports. Hier hebben ze alles. 1 Kit op voorraad, maar los hebben ze ook alle componenten.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Vanuit een stage of studie (tijd) in de VS met connecties van(uit) PE begonnen toch? Ambities hier ook zoiets aan de grond te krijgen lijkt ook vruchten af te werpen. Althans zo meen ik dat het ongeveer zat...
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Soundimports is gewoon een Nederlands bedrijf welke in Groningen zit.
En er is een reden waarom zo'n bedrijf zo snel groeit, uitgebreid assortiment, grote voorraden en de hoeveelheden op voorraad staan aangegeven, nette prijzen. snelle levering en goede service.
En wat ik zelf belangrijk vind, geen rare verrassingen. de reden waarom ik niet gauw meer bij bepaalde andere bedrijven bestel.
Dus als je het jezelf makkelijk wilt maken zou ik de spullen gewoon bij Soundimports bestellen.
En er is een reden waarom zo'n bedrijf zo snel groeit, uitgebreid assortiment, grote voorraden en de hoeveelheden op voorraad staan aangegeven, nette prijzen. snelle levering en goede service.
En wat ik zelf belangrijk vind, geen rare verrassingen. de reden waarom ik niet gauw meer bij bepaalde andere bedrijven bestel.
Dus als je het jezelf makkelijk wilt maken zou ik de spullen gewoon bij Soundimports bestellen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Ze werken veel samen met Dayton.
Het huidige magazijn:
Het huidige magazijn:
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
'Tis maar wat je samenwerken noemt. Als goede handelsonderneming kun je dat over alle producten zeggen die je in je port folio hebt. Ze waren in April te gast bij de AVMN. Hun streven is vooral zoveel mogelijk uit voorraad kunnen leveren en goed luisteren naar wat klanten willen. Dat betekent ook dat ze zeker niet altijd de de goedkoopste (kunnen) zijn. Als ze in 8 jaar tijd van studentenkamer naar 1200 m2 groeien, doen ze dat niet slecht.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
En ze hebben elk jaar een gezonde winst gemaakt, kom daar tegenwoordig nog maar eens om bij een start up.
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Er was een tijd dat handel in mondkapjes het ook goed deed.
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Nog nooit daar gekeken. Ik vind het wel een prettige website.
Zoeken gaat beter dan hier en daar en voorraadinformatie is in deze tijden ook wel handig.
Zoeken gaat beter dan hier en daar en voorraadinformatie is in deze tijden ook wel handig.
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Facebook kijkt mee met je bestelling.
Als je ziet hoe veel plug-ins ze blijkbaar nodig hebben om die website te draaien.
Als je ziet hoe veel plug-ins ze blijkbaar nodig hebben om die website te draaien.
Re: Classix II van Paul Carmody (eerste zelfbouw)
Zeker! mijn Purifi komt er ook vandaan!Olaf Markus schreef: ↑zo 27 aug 2023, 5:00Soundimports is gewoon een Nederlands bedrijf welke in Groningen zit.
En er is een reden waarom zo'n bedrijf zo snel groeit, uitgebreid assortiment, grote voorraden en de hoeveelheden op voorraad staan aangegeven, nette prijzen. snelle levering en goede service.
En wat ik zelf belangrijk vind, geen rare verrassingen. de reden waarom ik niet gauw meer bij bepaalde andere bedrijven bestel.
Dus als je het jezelf makkelijk wilt maken zou ik de spullen gewoon bij Soundimports bestellen.
