Ik heb nu ook al wel de Mouser componenten en de pcb’s maar ik wacht nog op de trafo’s.
En dan moet ik ook nog uitzoeken welk chassis ik wil gebruiken zodat het er toch ook nog een beetje mooi uitziet!
Moderator: Beheerdersteam
Da's niet slim. Je kunt beter verder dromen om te bezien wat die dromen je vertellen wat je kiezen moetLeeuwarden schreef: ↑do 20 jul 2023, 14:19Zo nu en dan schrik ik nog steeds wakker of ik er KT88's of KT150's in wil prikken...
Ik denk dat het niet uitmaakt, maar misschien dat een doorgewinterde elektronicus daar anders over denkt.
Ik weet niet hoe ze klinken. Maar ze zien er wel mooi uit!Leeuwarden schreef: ↑ma 21 aug 2023, 13:34Kennelijk goedkope buisvoetjes want ik zie op de foto pas dat ze genummerd zijn...
Anyway, de keuze voor de buizen is, voor 99%, ook gemaakt.
https://btb-elektronik.de/en/product/54 ... ad--4-stk/
Ik kan me niet voorstellen dat het ook maar iets uitmaakt wat je voor R17 en R18 monteert, noemenswaardige dissipatie zien ze niet. Voor R16 en R19 is keramisch draadgewonden aan te bevelem omdat ze een kortstondige overbelasting vrij goed overleven, en ook netjes open falen zonder rookpluim of andere onderdelen aan te steken.Leeuwarden schreef: ↑ma 21 aug 2023, 14:00Ai, valt mij toch nog even iets op wat ik eerder over het hoofd had gezien: R16-17-18 en 19 zouden volgens het schema op de eerste pagina draadgewonden weerstanden van 2Watt moeten zijn. Ik heb echter gewone weerstanden van 2 Watt. Is het raadzaam om alsnog draadgewonden weerstanden aan te schaffen op deze plek?
Tja, zelf ook geen idee, ik kreeg nog een alternatieve KT88 voorgesteld die “warm” klinkt, die dus maar niet, andere was de KT150.FR_Aad schreef: ↑ma 21 aug 2023, 21:02Ik weet niet hoe ze klinken. Maar ze zien er wel mooi uit!Leeuwarden schreef: ↑ma 21 aug 2023, 13:34Kennelijk goedkope buisvoetjes want ik zie op de foto pas dat ze genummerd zijn...
Anyway, de keuze voor de buizen is, voor 99%, ook gemaakt.
https://btb-elektronik.de/en/product/54 ... ad--4-stk/