+ 2 liedjes. maar dan wel zonder woofer. dus mid en hoog alleen. ook nog even getest hoe luid het kon ..... tweeter was een beetje de botle neck
Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
Moderator: Beheerdersteam
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
Kleine update dus
en wat geklooi met mijn midranges. dacht meet wat en voeg een tweeter toe die ik nog had liggen.
+ 2 liedjes. maar dan wel zonder woofer. dus mid en hoog alleen. ook nog even getest hoe luid het kon ..... tweeter was een beetje de botle neck
+ 2 liedjes. maar dan wel zonder woofer. dus mid en hoog alleen. ook nog even getest hoe luid het kon ..... tweeter was een beetje de botle neck
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
oh als dat helpt in leesbaarheid 
Laatst gewijzigd door WrineX op za 19 aug 2023, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
Haal je mail even weg en doe even via pm.
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
woei dat is een aardige scan !!! dank je !!
soort van wat ik verwachte, onder de 1Khz.... is het niet zo rooskleurig , wat me ook opvalt is dat de meting van Troels een 10% vervorming had op 1.6 Khz +- deze heeft het niet. dus er is nogal wat verschil
met hand werk zal er altijd wel iets verschil zijn maar 10% vervorming. in die regio, die vrij makkelijk te doen is, is killing denk ik.
soort van wat ik verwachte, onder de 1Khz.... is het niet zo rooskleurig , wat me ook opvalt is dat de meting van Troels een 10% vervorming had op 1.6 Khz +- deze heeft het niet. dus er is nogal wat verschil
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
hmm kleine update van de Mangers, ik had een berichtje van Daniela (Eigenaar, dochter van) gekregen over de reparatie. nu even bedenken wat ik er mee ga doen 
de video zelf gaat ook over een ALu profiel... dat moet je dan maar lekker skippen gezien dat niemand interesseert hier
[ Bekijk op youtube ]
de video zelf gaat ook over een ALu profiel... dat moet je dan maar lekker skippen gezien dat niemand interesseert hier
[ Bekijk op youtube ]
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
Aluminium heeft ook niet meteen mijn interesse. Wat betreft de kosten van reparatie lijkt het mij wel binnen de verwachting zonder dat je een bedrag hebt genoemd. Voornamelijk handwerk, wat hier in het westen zijn prijs heeft.
Of het je waard is voor een experiment is maar de vraag, ook omdat ze niet perfect zijn (maar wie is dat wel?).
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
Bekijk het filmpje voor een indicatie.
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
ik heb wel een bedrag genoemd voor de versie die ik geslacht heb
500- ik kan hier wel vertellen dat met korting het 400 was. maar dan komt er nog de 2e bij geen idee wat dat kost , ze had liever dat ik ze op zou sturen, maar dan zit ik er al half in. dus 1000 euro is een aardige indicatie. als de 2e ook een nieuw membraam krijgt.
voor sommige is het het waard voor mij niet. ik vind het leuk om dingen zelf te maken, ik ga geen 1000 euro betalen voor iets waar ik toch snel op uitgekeken ben omdat ik zelf iets wil maken. dus moet even kijken wat ik er mee doe.
voor sommige is het het waard voor mij niet. ik vind het leuk om dingen zelf te maken, ik ga geen 1000 euro betalen voor iets waar ik toch snel op uitgekeken ben omdat ik zelf iets wil maken. dus moet even kijken wat ik er mee doe.
Laatst gewijzigd door WrineX op ma 21 aug 2023, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
ik heb ook nog een setje met nog maar 1 van de 2 spreekspoelen levend liggen...
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
HJ jij ook al ? misschien kunnen we, of iemand anders een combie deal doen, ik heb geen interesse
gezien de reparatie zou me meer kosten dan een enorme set planars... heb ik liever .. niet perfect... maar wel leuk 
Laatst gewijzigd door WrineX op ma 21 aug 2023, 19:38, 3 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
ja, er is een enorme markt voor brakke Mangers. diner bij Parkheuvel met wijarangement maar vast bespreken 
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
hahaha, hmm heerlijk zacht met een vleugje van en een hint van... etc 
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
mjah jammer, het is vrij duidelijk waar de drivers aan dood gaan:) namelijk de leads. zou je iets aan kunnen doen. of juist niet. moet wel zeggen 30 jaar.. tja. maar geen idee hoe lang ze als stuk zijn. die leads zijn wel heeeeeel dun !!
kan zijn dat ze anders een probleem vormen.,
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
Na de reparatie heeft bij mij ook maar een paar jaar goed gewerkt; inmiddels is hij weer kapot. Blijkbaar een zwak punt in het ontwerp.
De draadjes zijn van berylliumkoper; dus niet aan likken.
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
De reparatie van mijn Manger heeft 350 gulden gekost. Zal halverwege de jaren '90 zijn geweest.
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
complete "recone" 1000 euro voor het setje
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???
Beetje duur om een pistoolschot te reproduceren.
