Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door WrineX »

Kleine update dus :( en wat geklooi met mijn midranges. dacht meet wat en voeg een tweeter toe die ik nog had liggen.
+ 2 liedjes. maar dan wel zonder woofer. dus mid en hoog alleen. ook nog even getest hoe luid het kon ..... tweeter was een beetje de botle neck :)

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door dre »

Ik kan hem wel mailen trouwens.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door WrineX »

oh als dat helpt in leesbaarheid :)
Laatst gewijzigd door WrineX op za 19 aug 2023, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door dre »

Haal je mail even weg en doe even via pm.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door dre »

manger.JPG
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door WrineX »

woei dat is een aardige scan !!! dank je !!

soort van wat ik verwachte, onder de 1Khz.... is het niet zo rooskleurig , wat me ook opvalt is dat de meting van Troels een 10% vervorming had op 1.6 Khz +- deze heeft het niet. dus er is nogal wat verschil :( met hand werk zal er altijd wel iets verschil zijn maar 10% vervorming. in die regio, die vrij makkelijk te doen is, is killing denk ik.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door dre »

Hij was te groot voor de mail....
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door WrineX »

dank je ! werkt perfect !!!
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door WrineX »

hmm kleine update van de Mangers, ik had een berichtje van Daniela (Eigenaar, dochter van) gekregen over de reparatie. nu even bedenken wat ik er mee ga doen :)

de video zelf gaat ook over een ALu profiel... dat moet je dan maar lekker skippen gezien dat niemand interesseert hier :)


[ Bekijk op youtube ]
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door richard »

WrineX schreef: ma 21 aug 2023, 18:34
hmm kleine update van de Mangers, ik had een berichtje van Daniela (Eigenaar, dochter van) gekregen over de reparatie. nu even bedenken wat ik er mee ga doen :)
Aluminium heeft ook niet meteen mijn interesse. Wat betreft de kosten van reparatie lijkt het mij wel binnen de verwachting zonder dat je een bedrag hebt genoemd. Voornamelijk handwerk, wat hier in het westen zijn prijs heeft.

Of het je waard is voor een experiment is maar de vraag, ook omdat ze niet perfect zijn (maar wie is dat wel?).
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door Henkjan »

WrineX schreef: ma 21 aug 2023, 18:34
een berichtje van Daniela (Eigenaar, dochter van) gekregen over de reparatie
en? 2e hypotheek op je huurhuis? of viel t mee?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door Walt »

Bekijk het filmpje voor een indicatie.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door WrineX »

ik heb wel een bedrag genoemd voor de versie die ik geslacht heb :) 500- ik kan hier wel vertellen dat met korting het 400 was. maar dan komt er nog de 2e bij geen idee wat dat kost , ze had liever dat ik ze op zou sturen, maar dan zit ik er al half in. dus 1000 euro is een aardige indicatie. als de 2e ook een nieuw membraam krijgt.

voor sommige is het het waard voor mij niet. ik vind het leuk om dingen zelf te maken, ik ga geen 1000 euro betalen voor iets waar ik toch snel op uitgekeken ben omdat ik zelf iets wil maken. dus moet even kijken wat ik er mee doe.
Laatst gewijzigd door WrineX op ma 21 aug 2023, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door Henkjan »

ik heb ook nog een setje met nog maar 1 van de 2 spreekspoelen levend liggen...
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door WrineX »

HJ jij ook al ? misschien kunnen we, of iemand anders een combie deal doen, ik heb geen interesse :) gezien de reparatie zou me meer kosten dan een enorme set planars... heb ik liever .. niet perfect... maar wel leuk :)
Laatst gewijzigd door WrineX op ma 21 aug 2023, 19:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door Henkjan »

ja, er is een enorme markt voor brakke Mangers. diner bij Parkheuvel met wijarangement maar vast bespreken :rofl:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door WrineX »

hahaha, hmm heerlijk zacht met een vleugje van en een hint van... etc :)
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door WrineX »

mjah jammer, het is vrij duidelijk waar de drivers aan dood gaan:) namelijk de leads. zou je iets aan kunnen doen. of juist niet. moet wel zeggen 30 jaar.. tja. maar geen idee hoe lang ze als stuk zijn. die leads zijn wel heeeeeel dun !! :( kan zijn dat ze anders een probleem vormen.,
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door richard »

Henkjan schreef: ma 21 aug 2023, 19:32
ik heb ook nog een setje met nog maar 1 van de 2 spreekspoelen levend liggen...
Na de reparatie heeft bij mij ook maar een paar jaar goed gewerkt; inmiddels is hij weer kapot. Blijkbaar een zwak punt in het ontwerp.
De draadjes zijn van berylliumkoper; dus niet aan likken.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door dre »

Wat kost zo'n revisie eigenlijk?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door richard »

De reparatie van mijn Manger heeft 350 gulden gekost. Zal halverwege de jaren '90 zijn geweest.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door dre »

Voor de oorlog dus..... :lol:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door WrineX »

complete "recone" 1000 euro voor het setje
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door pappaleo »

Beetje duur om een pistoolschot te reproduceren.
richard schreef: vr 18 aug 2023, 0:13
Destijds heb ik ergens gelezen dat ze door de heer Manger zijn ontwikkeld (met een subsidie van de Duitse overheid) om het geluid van een pistoolschot op een realistische wijze weer te geven. Ze zouden dan ook in staat zijn blokgolven te reproduceren.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Manger driver , hoe ziet die er uit van binnen ???

Bericht door dre »

Plaats reactie