Hypex Nilai Class D technology
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ik zit dit nu met veel interesse te lezen. Ik heb twee AUDIOPHONICS MPA-S250NC XLR Audio versterkers aangeschaft, en toevallig twee Rotel's (RB-980BX) geleend. Nu vraag ik me steeds af wat de dempingsfactor doet, of waarom deze Rotel's toch beter spelen dan de Audiophonics. Nu lees ik hier eigenlijk dat deze Ncore het toch beter zou moeten doen dan de A/B versterker. Het grootste verschil wat mij meteen opvalt aan beide is de controle over het laag.
Jos.
Jos.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex Nilai Class D technology
Lezen dat het “beter” dan een AB zou moeten zijn en ervaren dat het “beter” is, zijn twee verschillende dingen.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex Nilai Class D technology
Beste forummers,
Fijn dat er inhoudelijk op wordt gereageerd, want dat verdient de Nilai.
Mijn reactie op "Leeuwarden", ik ben nu zo'n 55 jaar bezig en heb dus veel geprobeerd en ook spul (geleend oid) dat niet in mijn opsomming staat, ik beschouw de Nilai niet als tussenstop. Wat ik bij de Nilai ervaar had ik ook bij Spectral en dat was waarnaar ik op zoek was, maar dat was iets te begrotelijk voor mij. Voorheen was ik soms tevreden, maar was het luisteren na een paar uur altijd zat. Met de Nilai heb ik hier dus geen last van.
Groet,
Rob.
Fijn dat er inhoudelijk op wordt gereageerd, want dat verdient de Nilai.
Mijn reactie op "Leeuwarden", ik ben nu zo'n 55 jaar bezig en heb dus veel geprobeerd en ook spul (geleend oid) dat niet in mijn opsomming staat, ik beschouw de Nilai niet als tussenstop. Wat ik bij de Nilai ervaar had ik ook bij Spectral en dat was waarnaar ik op zoek was, maar dat was iets te begrotelijk voor mij. Voorheen was ik soms tevreden, maar was het luisteren na een paar uur altijd zat. Met de Nilai heb ik hier dus geen last van.
Groet,
Rob.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex Nilai Class D technology
Heeft iemand deze Nilai versterker wel eens gehoord tov de door Hypex geleverde versie?
https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 18102.html
https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 18102.html
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypex Nilai Class D technology
Niemand word blij van apparatuur waar met koeieletters DIY ClassD op geadverteerd wordt, zowel op het frontpaneel als op het display van de preamp. Waarom doet Hypex dit? Hypex is een bekend en gerespecteerd merk, ook binnen de DIY gemeenschap, gebruik gewoon deze merknaam ipv. DIY ClassD? DIY ClassD zo promiment terug laten komen oogt goedkoop en geeft hetzelfde gevoel als één of ander Chinees product waar men met nul gevoel voor marketing en styling ook de merknaam overal terug laat komen.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Oud zegswijs: Gekken en dwazen schrijven hun namen op deuren en glazen". Zal de Groningse kneuterigheid wel zijn 
Re: Hypex Nilai Class D technology
Hallo Sander,
Voor een hardcore "DIY" er ziet zo'n aanduiding er wat sneu uit, want een zelfbouw product mag natuurlijk niet als zodanig herkenbaar zijn.
Ik weet uit mijn vroegere actieve periode, dat het een kick geeft als je kan vertellen dat dat prachtige apparaat dat daar staat niet voor €30.000 is gekocht, maar dat het zelf bedacht en gemaakt is en maar €2.000 heeft gekost. Gedacht werd " zelf-doen is voor armoedzaaiers", maar in dat prijs segment is dat natuurlijk anders, daar is het exclusief. Inmiddels ben ik wat ouder en bekijk de zaken anders en stoor ik mij totaal niet aan die aanduiding, ik vertel mijn bezoek dan ook dat mijn Nilai "DIY voor dummies" is en dat ook zij dit zouden kunnen en dat vinden ze een interessant idee.
Hartelijke groet,
Rob.
Voor een hardcore "DIY" er ziet zo'n aanduiding er wat sneu uit, want een zelfbouw product mag natuurlijk niet als zodanig herkenbaar zijn.
Ik weet uit mijn vroegere actieve periode, dat het een kick geeft als je kan vertellen dat dat prachtige apparaat dat daar staat niet voor €30.000 is gekocht, maar dat het zelf bedacht en gemaakt is en maar €2.000 heeft gekost. Gedacht werd " zelf-doen is voor armoedzaaiers", maar in dat prijs segment is dat natuurlijk anders, daar is het exclusief. Inmiddels ben ik wat ouder en bekijk de zaken anders en stoor ik mij totaal niet aan die aanduiding, ik vertel mijn bezoek dan ook dat mijn Nilai "DIY voor dummies" is en dat ook zij dit zouden kunnen en dat vinden ze een interessant idee.
Hartelijke groet,
Rob.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ach dat is toch nog steeds zo: zelf doen is voor armoedzaaiers. Hebben we daar al een emoticon voor?
Re: Hypex Nilai Class D technology
Draai het eens om. Hypex klanten die kant-en-klare producten op de markt zetten, zouden het minder leuk vinden als de Hypex naam ook op zelfbouwsels prijkt. Professionele klanten van Hypex genereren het leeuwendeel van de omzet, en hebben dus wat te vertellen over dit soort zaken.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypex Nilai Class D technology
Dat bijt elkaar niet hoor, in tegendeel, als je het pro spul van Hypex gewend bent kun je dit met vertrouwen thuis neerzetten als het Hypex logo erop staat.timpert schreef: ↑do 07 sep 2023, 13:05Draai het eens om. Hypex klanten die kant-en-klare producten op de markt zetten, zouden het minder leuk vinden als de Hypex naam ook op zelfbouwsels prijkt. Professionele klanten van Hypex genereren het leeuwendeel van de omzet, en hebben dus wat te vertellen over dit soort zaken.
