zo.....
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zo.....
t luisteren ligt ff stil wegens dicht (en mogelijk ontstoken) oor
wat dan wel weer de mogelijkheid geeft om wat te gaan meten
wat dan wel weer de mogelijkheid geeft om wat te gaan meten
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zo.....
Dit is dus t filter dat ik nu heb inelkaar gesoldeerd, was een van de opties die leuk uit de sim kwamen, en klonk al meteen zo goed dat ik de rest nog niet eens getest heb. overname is op 1800Hz
componenten: wax spoel op de mid, gewone luchtspoel par aan t hoog (had die waarde niet in wax), condensatoren zijn Sovjet K77 , heb ook nog gewone Mundorf en Audyn Plus liggen voor t hoog
waar ik als eerste mee ga testen is de onderdrukking van de mid resonanties bij 10kHz en 13kHz. dat kan met een stel zuigkringen par aan de mid, of met een cap over de seriespoel. zal beide opties met audiofiele kroko's aansluiten
componenten: wax spoel op de mid, gewone luchtspoel par aan t hoog (had die waarde niet in wax), condensatoren zijn Sovjet K77 , heb ook nog gewone Mundorf en Audyn Plus liggen voor t hoog
waar ik als eerste mee ga testen is de onderdrukking van de mid resonanties bij 10kHz en 13kHz. dat kan met een stel zuigkringen par aan de mid, of met een cap over de seriespoel. zal beide opties met audiofiele kroko's aansluiten
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zo.....
dat was vrij snel helder
dit is de response met de RCL parallel aan de midwoofer en dit met een RC over de seriespoel van de midwoofer: de RCL onderdrukt het 16dB minder, zonder dat er andere nadelen zijn. Dus RC over de seriespoel
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: zo.....
en dan was er natuurlijk ook nog het geval van de reutelende midwoofert.
daar was na een paar dagen op 50Hz niets meer van te horen, maar die hadden we uiteraard ook opgemeten
en tot m'n geluk: meet mooi t zelfde als de andere
daar was na een paar dagen op 50Hz niets meer van te horen, maar die hadden we uiteraard ook opgemeten
en tot m'n geluk: meet mooi t zelfde als de andere
Re: zo.....
Lijkt mij ook wel redelijk OK. Laag crossen levert in elk geval een goede overgang tussen beide drivers op.
Dat gedrag bij 4-5k is denk ik de schuld van het kastje. Mag ik nog een mooie afknotting ter hoogte van de tweeter voorstellen? Deze units verdienen wel een geoptimaliseerd kastje, vind ik. En die tweeter vraagt er gewoon om.
Dat gedrag bij 4-5k is denk ik de schuld van het kastje. Mag ik nog een mooie afknotting ter hoogte van de tweeter voorstellen? Deze units verdienen wel een geoptimaliseerd kastje, vind ik. En die tweeter vraagt er gewoon om.
Re: zo.....
Nou, Avalon heeft niet echt het patent, maar dat bedoel ik wel (uiteraard). ‘Trapezförmige Fasen’ klinkt natuurlijk veel beter, die Duitsers hebben hun taal goed voor elkaar… maar vooruit, ‘facetten’ is prima Nederlands.
Re: zo.....
Het kan ook veel facetten in de betekenis hebben.
https://www.encyclo.nl/begrip/facetten
De Italianen kunnen er ook wat van.
https://www.diapason-italia.com/en/astera.html
https://www.encyclo.nl/begrip/facetten
De Italianen kunnen er ook wat van.
https://www.diapason-italia.com/en/astera.html
Re: zo.....
Altijd gedacht dat Avalon Amerikaans was? Maar of je hun laatste topcreatie wel in de kamer wilt hebben? https://hifi.nl/artikel/25822//Avalons- ... ement.html
Re: zo.....
Nee! Niet de rustplaats van koning Arthur of het fietsenmerk. Maar het luidsprekermerk.
