Peerless Totem Arro 832444

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door dre »

Net even snel gekeken:geen demping in kast.
Voor zover ik kan zien. :mrgreen:
Tevens zag ik dat het ontwerp nog steeds verkocht wordt.
Een super gebouwde kast,Peerless woofertje en een riant opgebouwd filter.

Plaatjes volgen.

Een van de draadjes vanaf het filter naar de laag unit zat los.
En de solderingen zien er prima uit.

Het tweetje kan ik nog niet thuis brengen.
Misschien dat er wat op staat.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door dre »

Nu uit eten voor mijn 50E verjaardag..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door Olaf Analogue »

Gefeliciteerd met je verjaardag.
Ik ben wel benieuwd hoe de luidsprekers er uit zien. Ik ken ze niet.
Positief dat de oorzaak heel simpel was. Weer iemand geholpen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door dre »

Ik heb alleen gekeken,nog niet gemeten.
Maar er oomen voldoende plaatjes.
Wintertje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 dec 2019, 16:42

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door Wintertje »

dre schreef: za 29 jul 2023, 16:57
Net even snel gekeken:geen demping in kast.
Voor zover ik kan zien. :mrgreen:
Tevens zag ik dat het ontwerp nog steeds verkocht wordt.
Een super gebouwde kast,Peerless woofertje en een riant opgebouwd filter.

Plaatjes volgen.

Een van de draadjes vanaf het filter naar de laag unit zat los.
En de solderingen zien er prima uit.

Het tweetje kan ik nog niet thuis brengen.
Misschien dat er wat op staat.
Voor de demping heb ik de onderste ruimte volgegooid met kattenbakkorrels :rofl:
Wintertje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 dec 2019, 16:42

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door Wintertje »

dre schreef: za 29 jul 2023, 16:59
Nu uit eten voor mijn 50E verjaardag..... :mrgreen:
Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door Walt »

Eerder werd hier op het forum aangegeven dat er een Fostex dome tweeter gebruikt zou zij in de Arro, geen idee of dit echt waar is, de looks zijn nou niet typisch Fostex…
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door dre »

Oké,vanmorgen ben ik er maar eens voor gaan zitten....
Bedrading goed vastgezet en het filter nagelopen.
Daar lijkt alles toch goed te gaan....
20230730_094400.jpg
20230730_094409.jpg
20230730_094505.jpg
20230730_094635.jpg
20230730_095320.jpg
Bijlagen
20230730_094416.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door dre »

Dan toch het woofertje? 8-[
Ja,die meet 0 ohm... ..
Ook zie ik dat 1 litzedraad deels los is....
20230730_101859.jpg
20230730_103358.jpg
20230730_103554.jpg
20230730_104023.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door dre »

Met de pincet de boel weer in elkaar getwist en gesoldeerd....
Aha: 3.4 ohm! :yeah:

Ik ben benieuwd hoe lang dit heel blijft.
Toch maar op zoek naar andere units?
Of gewoon aankijken?

Dat is aan de eigenaar. :sure:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door dre »

Nog even een meting gedaan:
Bijlagen
tottem.JPG
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door dre »

Beetje rommelig,maar geen extreme dingen volgens mij.
De patient kan weer opgehaald worden.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door dre »

Misschien volgende keer geen fotocursus bij Walter volgen. :lol:
Wintertje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 dec 2019, 16:42

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door Wintertje »

Ojee, zouden ze een beetje op hun einde zijn....
Speel er dagelijks mee. Nieuwe units zou ik zeker wel willen aanschaffen.
Profi reparatie in ieder geval.
Top! Blij mee.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door dre »

Rustig op zoek naar nieuwe units.
Gewoon even bij de Totem dealer een prijs opvragen,misschien valt het mee.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door wouter »

Mooi werk Dre (en nog gefeliciteerd), fijn dat die dingen weer even gered zijn.
Een afgebroken litzedraad is wel erg speciaal.

Is dat filter origineel zo? Echt heel bijzonder. Flinke mix & match van merken dan, en mooie onderdelen maar ook opvallend dat er kroonsteentjes in het filter zitten. Bij caraudio is een schroefbevestiging vrij normaal, bij bijvoorbeeld Fohhn PA speakers voor vaste installatie ook maar zo in het filter ziet het er uit als nette huisvlijt ipv fabriekswerk. Gewoon benieuwd, het het wat weg van een een geüpgradede filter.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door ray5150 »

Ja, dat viel mij ook op, die kroonsteentjes en dergelijke.
Merkwaardig ook dat men een X2 condensator heeft toegepast. die zijn normaal gesproken voor netspanning bedoeld.
Wintertje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 dec 2019, 16:42

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door Wintertje »

Ik heb de speakers zojuist opgehaald bij André. Hij speelt weer prefect!
Nogmaals hartelijk dank hiervoor. Ook dank aan het forum.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door dre »

20230730_101842.jpg
20230730_101839.jpg
20230730_100844.jpg
Nog wat slechte foto's van de binnenzijde.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door dre »

Wintertje schreef: di 01 aug 2023, 16:48
Ik heb de speakers zojuist opgehaald bij André. Hij speelt weer prefect!
Nogmaals hartelijk dank hiervoor. Ook dank aan het forum.
Veel plezier er mee!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Peerless Totem Arro 832444

Bericht door dre »

wouter schreef: ma 31 jul 2023, 9:44
Mooi werk Dre (en nog gefeliciteerd), fijn dat die dingen weer even gered zijn.
Een afgebroken litzedraad is wel erg speciaal.

Is dat filter origineel zo? Echt heel bijzonder. Flinke mix & match van merken dan, en mooie onderdelen maar ook opvallend dat er kroonsteentjes in het filter zitten. Bij caraudio is een schroefbevestiging vrij normaal, bij bijvoorbeeld Fohhn PA speakers voor vaste installatie ook maar zo in het filter ziet het er uit als nette huisvlijt ipv fabriekswerk. Gewoon benieuwd, het het wat weg van een een geüpgradede filter.
Het ziet er allemaal verzorgt uit. :goedzo:
Mooie kast met een onderzijde die je met zand kan vullen.

Alleen het missen van demping geeft mij wat onrust. :mrgreen:
Plaats reactie