Even voorstellen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Even voorstellen
Je zou tenminste een weerstand van 1k over de speaker ingang kunnen zetten die de spanning uit de condensatoren weg laat vloeien.
Dan is het probleem ook gelijk verholpen
Dan is het probleem ook gelijk verholpen
-
Audioluisteraar
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 27 jun 2023, 18:28
Re: Even voorstellen
Ok. Als ik die bestel, welke en waar kan ik die halen? En heeft dat geen invloed op mijn geluid.
En zet ik die dan buiten de speaker of beter er in.
Ben echt slecht met dingen met een draadje](./images/smilies/eusa_wall.gif)
En zet ik die dan buiten de speaker of beter er in.
Ben echt slecht met dingen met een draadje
Re: Even voorstellen
Dat heeft geen invloed door de hoogte van de weerstand. Ik heb evt wel wat liggen, stuur maar een pb-tje.
Re: Even voorstellen
Je schrijft dat je bipolaire elko's hebt vervangen ... wat heb je er voor in de plaats gebruikt dan? Als je daar een foto van kunt plaatsen graag (of een linkje naar de webshop).
Re: Even voorstellen
Ik ben net even bij Marco wezen kjjken en tot mijn verbazing;
Staat er een leuke dc lading op het mid-hoog van de B&W speakers
Met de kabel losgekoppeld blijft dat aanwezig en de kabel is vrij van lading, dus Olaf z'n theorie is hiermee wel bewezen
Ik had netjes 2 weerstandjes 2,2K van 5W paralel gezet en in krimpkous ingepakt, die zitten nu over de mid-hoog terminals;
Bij het inschakelen geen tik meer aanwezig
Koffie gedronken, muziek geluisterd, missie geslaagd
Staat er een leuke dc lading op het mid-hoog van de B&W speakers
Met de kabel losgekoppeld blijft dat aanwezig en de kabel is vrij van lading, dus Olaf z'n theorie is hiermee wel bewezen
Ik had netjes 2 weerstandjes 2,2K van 5W paralel gezet en in krimpkous ingepakt, die zitten nu over de mid-hoog terminals;
Bij het inschakelen geen tik meer aanwezig
Koffie gedronken, muziek geluisterd, missie geslaagd
-
Audioluisteraar
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 27 jun 2023, 18:28
Re: Even voorstellen
Zeker .... missie geslaagd . Ik ben blij en echt super bedankt voor je hulp. En de rest ook voor het meedenken. Had hier zelf nooit achter gekomen .
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Even voorstellen
Super dat het opgelost is.
Ik wens je veel luister plezier, wat nu dus wel gaat lukken zo
Ik wens je veel luister plezier, wat nu dus wel gaat lukken zo
-
Audioluisteraar
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 27 jun 2023, 18:28
