Begrijp me niet verkeerd, ik heb ze uitgebreid beluisterd en George heeft ze prachtig gerestaureerd! Het schreeuwerige van de KEF tweeters is weg en het zet een mooi gemoedelijk evenwichtig stereo plaatje neer. Wat niet vermoeit en waar je lang naar kunt luisteren met een heel divers scala aan muzieksoorten. Maar in zijn totaliteit heeft de tijd het toch wel ingehaald op het vlak van resolutie en definitie. Dat ga je niet zomaar oplossen met een "betere" tweeter.
Restauratie KEF Reference 104/2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Het blijft kunst en vliegwerk... 
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ze uitgebreid beluisterd en George heeft ze prachtig gerestaureerd! Het schreeuwerige van de KEF tweeters is weg en het zet een mooi gemoedelijk evenwichtig stereo plaatje neer. Wat niet vermoeit en waar je lang naar kunt luisteren met een heel divers scala aan muzieksoorten. Maar in zijn totaliteit heeft de tijd het toch wel ingehaald op het vlak van resolutie en definitie. Dat ga je niet zomaar oplossen met een "betere" tweeter.
En deze KEF lekker laten voor wat het is
Het is m.i. verder beslist een prima systeem.
Dat zal het uiteindelijk wel op neer komen.
Misschien toch maar eens te koop gaan zetten en iets anders maken.
En voorlopig met de magnepans spelen.
Misschien toch maar eens te koop gaan zetten en iets anders maken.
En voorlopig met de magnepans spelen.