Zijn draaitafel is klaar en hij zoekt weer een ander klusje.
het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Die Walter woont hier vlakbij, dus die heeft weer wat afleiding.
Zijn draaitafel is klaar en hij zoekt weer een ander klusje.

Zijn draaitafel is klaar en hij zoekt weer een ander klusje.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ok, nou Walter dan gefeliciteerd en succes met het afmaken van het project.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Mooi, niet heel goedkoop maar ga ze zelf maar eens bouwen...
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Kit is 1560 ex btw. en inclusief de fabric domes die er daar in zitten, maakt 1887,60
mids 18 Sound 8NMB420 166/stuk (TLHP)
woofers Faital Pro 15PR400 190,50/stuk (TLHP)
Maakt 2410,10 zonder verzendkosten, dan nog een doosje eromheen en de minimale biedingsprijs van 2500 euro is zo gek nog niet, verwacht dat je ze daar wel voor hebt...
mids 18 Sound 8NMB420 166/stuk (TLHP)
woofers Faital Pro 15PR400 190,50/stuk (TLHP)
Maakt 2410,10 zonder verzendkosten, dan nog een doosje eromheen en de minimale biedingsprijs van 2500 euro is zo gek nog niet, verwacht dat je ze daar wel voor hebt...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Voor 2500 mag je die van mij ook overnemen. Op het gezicht niet zo netjes afgewerkt maar wel met beryllium tweeters…
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Even een overleg gehad met Walter, ik ga het aanslingeren en heeft dan liever tijd om te klussen als achter de PC met foto's klooien.
Dus ik ga jullie er mee op de hoogte houden.
viewtopic.php?t=31550
Laatst gewijzigd door hannesie op vr 21 jul 2023, 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
en dan tochZe zijn over van een project dat ik voor een klant heb gedaan.
Deze verkoper heeft aangegeven een particuliere verkoper te zijn. Hierdoor is consumentenrecht niet van toepassing.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Vanuit de BV (of wat dan ook) verkocht aan privé en daarna pas op Mpl gezet? Of zakelijk afgeboekt en privé uit de vuilnisbak gehaald, leuke opties genoeg 
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Of minder dan zoveel per jaar (weet bedrag niet meer, was iets van 10-20k) verkopen, dan ben je technische gezien een particulier (geen kvk en registratie nodig), maar dan kun je alsnog (als hobbyist) wel klanten hebben natuurlijk.
Dan ben je zeker particulier omdat je geen btw nummer hebt.
Dan ben je zeker particulier omdat je geen btw nummer hebt.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Onjuist, daar hangt geen bedrag aan vast, of je een particuliere verkoper bent. Ik denk dat je in de war bent met de Kleine Ondernemers Regeling, die inhoudt dat je als ondernemer (met KVK en BTW nummer) geen BTW aangifte hoeft te doen als je omzet >20k/jaar is. Je kunt dan ook niks aftrekken, de regeling is vrijwillig, aan jezelf om te bepalen of dit voor jou interessant is.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Je weet het ook niet. Een naam als Ben zegt weinig, maar op marktplaats verschijnen steeds vaker zgn particuliere verkopers met namen die gewoon herleidbaar zijn naar webshops in diezelfde plaats mét KvK-regisratie. Vooral op het gebied van elektronica, audio en domotica/automatisering, maar evengoed met andere spulletjes die gemakkelijk in de hobbiekamer/schuur kunnen worden oververpakt, alsook met aangeboden diensten.
Het lijkt op marktplaats toch wel een toenemende trend te worden dat zakelijke aanbieders zich voordoen als particulier.
Het lijkt op marktplaats toch wel een toenemende trend te worden dat zakelijke aanbieders zich voordoen als particulier.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Zeker WEL juist;Barry2001 schreef: ↑za 22 jul 2023, 21:13Onjuist, daar hangt geen bedrag aan vast, of je een particuliere verkoper bent. Ik denk dat je in de war bent met de Kleine Ondernemers Regeling, die inhoudt dat je als ondernemer (met KVK en BTW nummer) geen BTW aangifte hoeft te doen als je omzet >20k/jaar is. Je kunt dan ook niks aftrekken, de regeling is vrijwillig, aan jezelf om te bepalen of dit voor jou interessant is.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... emer-bent/
https://www.ikgastarten.nl/belasting/so ... tingdienst
Ik heb het zeker niet over allerlei regelingen.
Zowel de KvK als de belastingdienst kijken naar je continuïteit, maar ook hoeveel winst en uren je maakt.
Onder een bepaalt bedrag wordt dit niet meer meegenomen.
Uiteraard kun je er altijd zelf voor kiezen om wel een btw nummer aan te vragen, dat lijkt mij nogal evident.
Maar goed, dat boeit allemaal niet, waar het om ging is dat je prima geen kvk kunt hebben en dus ook geen btw nummer, maar wel klanten hebben.
Dan ben je toch echt particulier en geen bedrijf.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Je noemt bedragen waar ik op reageerde, die zie ik niet in je links terug.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Hellevoetsluis is dan ook wel een beetje verdacht.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
als je klanten hebt, ben je ondernemer en geen particulier. het gaat om hoe je de transacties doet . hoeveel geld doet daar niets aan af, dat is alleen relevant voor je belastingdienst, niet voor t consumentenrecht
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Daar is toch ooit eens een discussie over geweest op dit forum? Naar aanleiding daarvan heb ik ze toen gekocht bij ome Ali, maar nog nooit wat mee gedaan
Jij wel?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik heb deze toen gekocht als upgrade voor de Philips Htr set.VintageHarry schreef: ↑zo 23 jul 2023, 18:37Daar is toch ooit eens een discussie over geweest op dit forum? Naar aanleiding daarvan heb ik ze toen gekocht bij ome Ali, maar nog nooit wat mee gedaanJij wel?
Zelf vond ik deze net iets beter dan de originele vifa tweets.
