Herstel Volt Woofer in vdHul Monitor luidsprekers

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

WrineX
Contacteer:

Re: Herstel Volt Woofer in vdHul Monitor luidsprekers

Bericht door WrineX »

Walt schreef: vr 14 jul 2023, 7:33
Een oude McFarlow, ga je mond spoelen jongeman! :lol:

Deze en andere Volt woofers zijn misschien niet zo bekend, maar zeer net spul. McFarlow was overigens ook prima prijs/kwaliteit maar wel lagere klasse.
Dat geloof ik meteen !!, maar de basket lijkt er verrekt veel op vandaar. Mcfarlow was mijn eerste DIY woofer die mijn vader gekocht had voor me in een audio zaak samen met mij 1 stuk :) haha die was toen vrij aan de prijs vergeleken met de rest. maar toen ik terug kwam voor een 2e (verjaardag gehad) toen waren ze er niet meer :( zaak was zo aardig om de ene terug te nemen en me 2 iets goedkopere mcfarlows the verkopen hihi. ik was 11-12, dus... ik geloof niet dat ik bezig was met hoe goed of slecht ze waren :) waren wel zeer solide wat betreft basked. geen geperste dingen
Walt

Bericht door Walt »

Rond die leeftijd waren wij wous van Tonsil speakers van de Conrad, 12 inchers hadden we met dubbele 120mm magneet en 50mm spoel, slap opgehangen en veel xmax. Van TS parameters hadden we nog nooit gehoord. Later kocht een broer een 15 inch Fane Studio 15L in reflexkast, dat was andere koek.
WrineX
Contacteer:

Bericht door WrineX »

haha precies dat, ik had natuurlijk niks berekend , gewoon enorme kast :) en beetje drive in showtje spelen :) hihi
Walt

Bericht door Walt »

Mijn broer had zijn kledingkast van circa 45x45x170 cm leeg gehaald en schuin schot in gemaakt, TL kast, moeder geen grote blij.

https://www.youtube.com/watch?v=fucMkeeAvtE
WrineX
Contacteer:

Bericht door WrineX »

hahaha nice :)

dit was denk ik 2 a 3 jaar later ofzo. kleine 5 watt FM zender :) later 40 watt. nog steeds weinig op zich. maar grote mast in de tuin hielp enigszins :)
kon de foto niet vinden met veeeeeel te grote kasten voor de mcfarlow als monitor (echt 100 liter ofzo haha) als je dan voor het eerst een correct ontworpen speaker hoort is mind blowing als kind :) haha
Bijlagen
89716197_10221752934670170_5431736304779919360_n.jpg
Marcel27

Bericht door Marcel27 »

Leuke draad deze reparatie.
Plaats reactie