Gezocht, iemand die een SET kan/wil bouwen
Moderator: Beheerdersteam
Gezocht, iemand die een SET kan/wil bouwen
Goedendag,
Even netjes voorstellen, net lid en m'n eerste post.
Middelbare leeftijd, woon in het pittoreske Flevoland, en een liefhebber van buizen en de Klipsch sound, en in bezit van een best vriendelijk karakter.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik ben zoekende naar iemand /een adres die voor mij een geïntegreerde SET versterker kan bouwen.
Aangezien ik Klipsch La Scala als speakers heb zoek ik het in de 45,300B of de 2A3 buizen bezetting.
Is iemand hier op dit forum die de geweldige gave heeft om project te volbrengen, of iemand weet die dit kan?
Alvast vriendelijk bedankt
Even netjes voorstellen, net lid en m'n eerste post.
Middelbare leeftijd, woon in het pittoreske Flevoland, en een liefhebber van buizen en de Klipsch sound, en in bezit van een best vriendelijk karakter.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik ben zoekende naar iemand /een adres die voor mij een geïntegreerde SET versterker kan bouwen.
Aangezien ik Klipsch La Scala als speakers heb zoek ik het in de 45,300B of de 2A3 buizen bezetting.
Is iemand hier op dit forum die de geweldige gave heeft om project te volbrengen, of iemand weet die dit kan?
Alvast vriendelijk bedankt
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: Gezocht, iemand die een SET kan/wil bouwen
welkom hier!
je ziet t niet zitten om zelf wat te bouwen op basis van een bewezen ontwerp?
je ziet t niet zitten om zelf wat te bouwen op basis van een bewezen ontwerp?
Nee, helaas... echt 0,0 aan ervaring of kennis.
Dit gaat zo'n enorme leercurve worden, misschien leuk voor heel veel later, maar voor nu, zoekende naar een SET, vind ik het een zeer wijs plan om dit over te laten aan iemand die al de kennis en ervaring heeft
Dit gaat zo'n enorme leercurve worden, misschien leuk voor heel veel later, maar voor nu, zoekende naar een SET, vind ik het een zeer wijs plan om dit over te laten aan iemand die al de kennis en ervaring heeft
Ik heb de La Scala wel eens op een Line Magnetic met 805 bezetting beluisterd: dat ging heel lekker.
Misschien is dat ook een optie?
Misschien is dat ook een optie?
Is misschien ook een optie, prima suggestie.
Echter wat ik heb kunnen lezen over deze buis is deze klankmatig meer richting de KT kant.
Niet dat dit niet heel prettig kan klinken, maar gebaseerd op wat ik aan informatie gevonden heb zoek ik het eerder in de 45,300B of 2A3 buis.
Echter wat ik heb kunnen lezen over deze buis is deze klankmatig meer richting de KT kant.
Niet dat dit niet heel prettig kan klinken, maar gebaseerd op wat ik aan informatie gevonden heb zoek ik het eerder in de 45,300B of 2A3 buis.
Dan zou Trafomatic misschien beter passen als je 300B zoekt.
https://www.music2.nl/trafomatic-models/
Wat dat betreft is er eigenlijk best veel keuze eigenlijk.
Qua kosten zal je met zelf laten bouwen niet heel veel goedkoper uit zijn.
En je loopt het risico dat je niet krijgt wat je zoekt.
Bij een goede winkel heb je de mogelijkheid om thuis uit te proberen en dan weet je in elk geval of dat het geen is wat je zoekt.
https://www.music2.nl/trafomatic-models/
Wat dat betreft is er eigenlijk best veel keuze eigenlijk.
Qua kosten zal je met zelf laten bouwen niet heel veel goedkoper uit zijn.
En je loopt het risico dat je niet krijgt wat je zoekt.
Bij een goede winkel heb je de mogelijkheid om thuis uit te proberen en dan weet je in elk geval of dat het geen is wat je zoekt.
Je muziek komt uit een bron, en wordt weergegeven door je luidsprekers. De bron bepaalt in eerste instantie wat je uit je luidsprekers hoort. Alles wat daar tussen zit, behoort geen eigen klank te hebben. Natuurlijk heeft elke buis zijn eigen elektrische karakteristieken, en die zijn allemaal net een beetje anders. De kunst van de ontwerper is nu, om een zodanige versterker samen te stellen, dat de versterker zelf geen hoorbare invloed heeft op de geluidsversterking. Als dat wel zo is, dan heeft hij zijn werk niet goed gedaan. Verwacht het ultieme geluid dus niet van een bepaalde buis, want dan kan het weleens tegen vallen. Na ontwerp en bouw van zo'n 30 versterkers, waarvan zo'n 25 ook verkocht, heb ik een beetje recht van spreken. Helaas voor jou bouw ik geen versterkers op bestelling.....Echter wat ik heb kunnen lezen over deze buis is deze klankmatig meer richting de KT kant.
Piet
Ik heb nog nooit een versterker zonder eigen invloed gehad..... 
- Leeuwarden
- douwebakker
- Contacteer:
Ik begrijp nog niet wat TS bedoelt met KT kant.
- douwebakker
- Contacteer:
Oh natuurlijk, dat had ik zelf ook kunnen bedenken.
Ik heb nog wel een 300B versterker te koop als je daar belang bij hebt.
Dat hangt ervan af hoe goed je al in het gereedschap, machines, en meetapparatuur zit.
En onderdelen als voedings en uitgangstransformatoren kunnen erg prijzig zijn.
En onderdelen als voedings en uitgangstransformatoren kunnen erg prijzig zijn.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je vergeet de afwerking, ziet er retestrak uit.
Goedemorgen .
Ik wist ook niet hoe ik "daar kan je niet tegen aan bouwen" moest interpreteren.
Werd hier het kostenplaatje alleen mee bedoeld of idd ook de looks.
Wat zou een ruwe schatting zijn wat je aan onkosten kwijt bent voor een degelijke SET 300B, beetje de kwaliteit aan componenten wat ook hier gebruikt wordt.?
Ik wist ook niet hoe ik "daar kan je niet tegen aan bouwen" moest interpreteren.
Werd hier het kostenplaatje alleen mee bedoeld of idd ook de looks.
Wat zou een ruwe schatting zijn wat je aan onkosten kwijt bent voor een degelijke SET 300B, beetje de kwaliteit aan componenten wat ook hier gebruikt wordt.?
Als je zelf een set gaat bouwen die er ook mooi uitziet reken dan snel op 12 tot 1500 euro
Dat lijkt me een heel realistisch bedrag.
Wat het uiterlijk betreft, een buizeneindversterker is door zijn afmetingen en warmteontwikkeling niet echt geschikt om in een hoekje van een kast achter een deurtje weggezet te worden. 9 van de 10 bouwers daarom gaan uit van een (mooie) hardhouten plint met daarop een (geanodiseerde) aluminium plaat.
Een voorbeeld : http://www.triodedick.com/little_ceasar_deel_1.htm
Wat het uiterlijk betreft, een buizeneindversterker is door zijn afmetingen en warmteontwikkeling niet echt geschikt om in een hoekje van een kast achter een deurtje weggezet te worden. 9 van de 10 bouwers daarom gaan uit van een (mooie) hardhouten plint met daarop een (geanodiseerde) aluminium plaat.
Een voorbeeld : http://www.triodedick.com/little_ceasar_deel_1.htm