het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Mooie ribbons: https://link.marktplaats.nl/m1982138845
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
De speaker units zelf zijn volgens mij al meer waard?
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Nieuwe bovenfrees, gekocht op marktplaats bij iemand die ze in bulk ingekocht heeft. Is uit de verpakking geweest en getest.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik zou voor doorsnee luidspreker werk sowieso geen bovenfrees aanraden.
Dat gezegd hebbende ben ik nog steeds super blij met mijn Perles bovenfrees, maar de volgende wordt toch echt een kleinere kantenfrees/trim router.
Of dat wordt waarschijnlijk erbij, want die Perles gaat denk ik nog wel 20 jaar mee.
Dat gezegd hebbende ben ik nog steeds super blij met mijn Perles bovenfrees, maar de volgende wordt toch echt een kleinere kantenfrees/trim router.
Of dat wordt waarschijnlijk erbij, want die Perles gaat denk ik nog wel 20 jaar mee.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ruikt i.d.d. naar wel een beetje naar scheurgras
Maar er is ook geen startbedrag vermeld......
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Natuurlijk staat het iedereen vrij om een eigen mening te hebben, maar ik vraag me toch af waarmee je bijvoorbeeld een dikke 12 Inch woofer in een multiplex kast zou willen verzinken. of een driver met een afwijkende vorm, zoals deze antieke Focal.OWC schreef: ↑do 29 jun 2023, 20:40Ik zou voor doorsnee luidspreker werk sowieso geen bovenfrees aanraden.
Dat gezegd hebbende ben ik nog steeds super blij met mijn Perles bovenfrees, maar de volgende wordt toch echt een kleinere kantenfrees/trim router.
Of dat wordt waarschijnlijk erbij, want die Perles gaat denk ik nog wel 20 jaar mee.![]()
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
En dat gaat eigenlijk weer top met zo een "er bij" dingetje: https://www.toolstation.nl/trend-t4-freesmachine/p13493ray5150 schreef: ↑za 01 jul 2023, 20:07Natuurlijk staat het iedereen vrij om een eigen mening te hebben, maar ik vraag me toch af waarmee je bijvoorbeeld een dikke 12 Inch woofer in een multiplex kast zou willen verzinken. of een driver met een afwijkende vorm, zoals deze antieke Focal.OWC schreef: ↑do 29 jun 2023, 20:40Ik zou voor doorsnee luidspreker werk sowieso geen bovenfrees aanraden.
Dat gezegd hebbende ben ik nog steeds super blij met mijn Perles bovenfrees, maar de volgende wordt toch echt een kleinere kantenfrees/trim router.
Of dat wordt waarschijnlijk erbij, want die Perles gaat denk ik nog wel 20 jaar mee.![]()
20220727_142631.jpg
Ik heb er 2 jaar geleden nog €80 voor betaald. Prima ding! Kun je losse stangen met centerpin bij kopen als cirkelgeleider en doet het ook prima als kantenfrees.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Dat is ook een bovenfrees, Peter. lees nog even wat Bart schreef. geen bovenfrees, de vraag is nu, wat dan wel ?
Ik heb zelf een vergelijkbare Bosch POF500, fijne machine.
Ik heb zelf een vergelijkbare Bosch POF500, fijne machine.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Moet Bart toch weten
Mijn Triton is eigenlijk onhandig te zwaar voor speakergaten. Deze vult mooi die leemte op, net als jouw POF500. Zit ook standaard 6mm en 8mm spantangen bij.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Voor een kantenfrees kun je ook prima een mal maken.ray5150 schreef: ↑za 01 jul 2023, 20:07Natuurlijk staat het iedereen vrij om een eigen mening te hebben, maar ik vraag me toch af waarmee je bijvoorbeeld een dikke 12 Inch woofer in een multiplex kast zou willen verzinken. of een driver met een afwijkende vorm, zoals deze antieke Focal.OWC schreef: ↑do 29 jun 2023, 20:40Ik zou voor doorsnee luidspreker werk sowieso geen bovenfrees aanraden.
Dat gezegd hebbende ben ik nog steeds super blij met mijn Perles bovenfrees, maar de volgende wordt toch echt een kleinere kantenfrees/trim router.
Of dat wordt waarschijnlijk erbij, want die Perles gaat denk ik nog wel 20 jaar mee.![]()
20220727_142631.jpg
Daarnaast, als professionele luidsprekerbedrijven er tientallen kasten per week mee kunnen produceren.
Dan moet een hobbyist dat zeker ook kunnen.
Maar ja, het staat idd vrij om daar een mening over te hebben.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Een kanten frees is gewoon een ander woord voor boven frees.
Zo heel veel verschil zie ik er niet in eerlijkgezegd.
Hij is alleen meer gespecialiseerd voor het bewerken van kanten en de zool is iets anders instelbaar waardoor deze minder universeel inzetbaar is.
Lijkt me dat de hobbyist meer gebaad is bij iets wat universeler inzetbaar is.
Zo heel veel verschil zie ik er niet in eerlijkgezegd.
Hij is alleen meer gespecialiseerd voor het bewerken van kanten en de zool is iets anders instelbaar waardoor deze minder universeel inzetbaar is.
Lijkt me dat de hobbyist meer gebaad is bij iets wat universeler inzetbaar is.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik zie nog geen gaten in 30mm dik hout verschijnen met een kantenfrees...
Hier:OF 500,OF 1010 en de OF 1400.
Hier:OF 500,OF 1010 en de OF 1400.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Zal het nog 1 keer uitleggen: Het is net als met schroevendraaiers, gewoon even de juiste bijbehorende soort en maat pakken 
