Phono dude
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Phono dude
Maak je die voeding in dezelfde stijl trouwens? Als je interesse hebt, heb nog mooie degelijke stekkers en contra’s liggen die zeker te gebruiken zijn met deze spanningen. Oud russisch denk ik. Maar misschien heb je er al wat voor.
Re: Phono dude
Bedankt voor het aanbod.
Maar als het goed is wordt het zo als de vorige en dat heb ik nog liggen.
Moet eerst weer wat printjes maken.
viewtopic.php?p=2049546#p2049546
Maar als het goed is wordt het zo als de vorige en dat heb ik nog liggen.
Moet eerst weer wat printjes maken.
viewtopic.php?p=2049546#p2049546
Re: Phono dude
Zo gefixeerd op mn eigen problemen dat ik verder niks deed als Aan de monobill 3 prutsen en savonds alles uit week in week uit voelt hetdemocles schreef: ↑do 15 jun 2023, 13:31Bedankt jongens ben er erg blij mee hoe het nu speelt![]()
Moet nog een tijdje inspelen maar klinkt nu al niet verkeerd.
Ben benieuwd hoe het na een paar week spelen klinkt.
Het eerste wat me gisteren opviel was de gortdroge bas elk plukje is er,zang kon wat beter maar merk dat dat een kwestie van tijd is,is nu al heel mooi.
@ Barry
Dat meten zou ik kunnen doen,eerst maar eens genieten hoe het nu klinkt.
En ja, dan moet ik nog een voeding bouwen![]()
En daar voor dat wachten op die printje AnneBill en allemaal nog voor niks ook
De Eigenaar die ook erg geduldig was is overleden
Dat is ook triest
En nu staat alles staat op MP had het zelf natuurlijk ook kunnen kopen
Maar wat er geboden is , kan ik ook wel betalen.
Gefeliciteerd in ieder geval Demo
ook al een tijd niet gezien in gevecht mono Bill 3
Maar post wat minder word nog minderbdenk
Een SDR ontvanger gekocht dus binnenhuis antenne maken tot ik mn Buiten antenne opgericht heb
Kan ik radio Grueningen horn
En 10 mtr gaat weer open
Dus leuk achtergrond dat je een Braziliaan hoort in verbinding met iemand uit een dorp 20 km van je die je niet horen kan
En soms hoor je jezelf een paar tiende van een seconde
Ik klets weer teveel
Succes Peet
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Phono dude
Magische band, 10 meter. Vroeger wel eens wat gekloot direct naast 11, het leuke is het onvoorspelbare. Maar goed, OT, sorry Demo.
Re: Phono dude
Ja Bert,het loopt zo als het loopt.
Had ook even een pauze in gelast.
En me vereerd op iets wat ik altijd al wou,maar het kwam er niet van. Het is wel geen zender,maar het brengt me weer terug naar de tachtiger jaren.
Pijnlijke vingers,waar is al mijn eelt op de vingertoppen gebleven?
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden
Had ook even een pauze in gelast.
En me vereerd op iets wat ik altijd al wou,maar het kwam er niet van. Het is wel geen zender,maar het brengt me weer terug naar de tachtiger jaren.
Pijnlijke vingers,waar is al mijn eelt op de vingertoppen gebleven?
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Phono dude
Mooi bezit hoor. Ik zou willen dat ik gitaar kon spelen, maar helaas .
Maar kijk eens op de site van Tony Lindgren. Zij geeft online gitaar lessen. E is geweldig.
Maar kijk eens op de site van Tony Lindgren. Zij geeft online gitaar lessen. E is geweldig.
Re: Phono dude
Ja,Douwe het is zo als fietsen.
Alleen heeft de fiets af en toe wat smering nodig
Dat spelen is voor mij niet het moeilijkste,de moeilijkheid zat hem in het afstellen van dit ding.
Gelukkig iemand in mijn plaats gevonden die dit kon en wilde.
Een goede afstelling is het halve werk en geeft het verschil tussen een plank en een instrument,
Af fabriek is het helemaal niet bijzonder eigenlijk bijna onbespeelbaar zo te zeggen. (lees banaantje,met snaren die veel te ver van de toets staan)
Zou je van dit merk niet verwachten.
Alleen heeft de fiets af en toe wat smering nodig
Dat spelen is voor mij niet het moeilijkste,de moeilijkheid zat hem in het afstellen van dit ding.
Gelukkig iemand in mijn plaats gevonden die dit kon en wilde.
Een goede afstelling is het halve werk en geeft het verschil tussen een plank en een instrument,
Af fabriek is het helemaal niet bijzonder eigenlijk bijna onbespeelbaar zo te zeggen. (lees banaantje,met snaren die veel te ver van de toets staan)
Zou je van dit merk niet verwachten.
Re: Phono dude
Die gitaar is na 40 Jaar wel ingespeeld zou ik denken
En oppassen met strakker zetten dat de nek niet naar de kast buigt
Daar is een liedje van Demo
En oppassen met strakker zetten dat de nek niet naar de kast buigt
Daar is een liedje van Demo
Re: Phono dude
Goeie tip Bert: Nooit je gitaar als een Ukelele proberen te stemmen! Nu we het er toch over hebben: https://www.bax-shop.nl/stemapparaat/fa ... p-on-tuner Scheelt vooral de beginner veel ergernis. Maar wellicht heeft je deskundige dat ook al opgemerkt 
Re: Phono dude
Even tijd gehad om naar de 3e te luisteren.
Klinkt toch wat beter dan de tweede,maakt elkaar niet veel,maar er is verschil.
MMMMmm
Misschien kan ik 2 ombouwen naar 3
Maar even nameten of de print gaat passen.
Met een nieuwe bodemplaat kan het net,en net is goed
Dank de modulaire opbouw is het enkel de draadjes naar de oude print los solderen,de buisvoeten hoeven niet opnieuw bestukt te worden en dat scheelt.
Dus oud spul er uit. Oude bodemplaat was net niet breed genoeg voor de nieuwe print. Dus een nieuwe gemaakt. Nu de boel nog omsolderen naar de nieuwe print.
Klinkt toch wat beter dan de tweede,maakt elkaar niet veel,maar er is verschil.
MMMMmm
Misschien kan ik 2 ombouwen naar 3
Maar even nameten of de print gaat passen.
Met een nieuwe bodemplaat kan het net,en net is goed
Dank de modulaire opbouw is het enkel de draadjes naar de oude print los solderen,de buisvoeten hoeven niet opnieuw bestukt te worden en dat scheelt.
Dus oud spul er uit. Oude bodemplaat was net niet breed genoeg voor de nieuwe print. Dus een nieuwe gemaakt. Nu de boel nog omsolderen naar de nieuwe print.
Re: Phono dude
Zo,de print omgesoldeerd.
Silver mica condensatoren als 33nF filter er in gezet.
Meet goed aan beide kanten. Geen styroflex Russen er in gezet voor het 100nF filter,maar Wima,s MKP10.
Nog wat klein spul er op gebakt en klaar is Kees voor inbouw
Meet goed aan beide kanten. Geen styroflex Russen er in gezet voor het 100nF filter,maar Wima,s MKP10.
Nog wat klein spul er op gebakt en klaar is Kees voor inbouw
Re: Phono dude
Ja maar Kees was klaar zij die dus ik denk dat Peter het werk heeft uitbesteed. 
Re: Phono dude
Grapjassen.
Kees is weer naar huis.
Oke, de eindcondensatoren.
Ga nu hetzelfde type gebruiken als Audiocreative de MKV,s gaan weer op de plank.
Dit keer dus geen exoten.
Maar even proberen of het wat is.
Dus printje ontworpen. Geëtst/gelakt En bestukt. Het printje op het plaatwerk geschroefd.
Morgen de touwtjes er aan solderen.
Kees is weer naar huis.
Oke, de eindcondensatoren.
Ga nu hetzelfde type gebruiken als Audiocreative de MKV,s gaan weer op de plank.
Dit keer dus geen exoten.
Maar even proberen of het wat is.
Dus printje ontworpen. Geëtst/gelakt En bestukt. Het printje op het plaatwerk geschroefd.
Morgen de touwtjes er aan solderen.
Re: Phono dude
Ja ziet er leuk uit,maar werkt het ook?
In het rek er mee,power er op,draaitafel opgestart en er klinkt geluid uit de rechter speaker,links niets
Alleen bij volgas komt er wat uit de linker speaker heel zacht.
Het ding op de kop.
Anode spanningen zijn goed.
Het moet dus ergens in de signaalweg zitten.
Na wat metingen met de DMM leek het er op of de Mundorf niet goed was,100nF ik meet 220nF
De condensator er uit gesoldeerd,meet goed
Even verder meten.
Kwam er achter dat ik tussen de kathode en de uitgang van de Mundorf aansluiting 100 ohm meet i.p.v. 1M.
Het aansluitpunt van de Mundorf meet ook 100 ohm t.o.v. massa en dat moet 1M zijn,vreemd.
Bedrading nagemeten,niets gevonden.
Pauze .............
De print los gesoldeerd misschien zit er een draadbrug op de onderkant.
Oorzaak gevonden
Een van deze aansluitpennen maakte contact met een befestigings moertje van de pertinax onderplaat . Gezien de massa naar de behuizing via een 100 ohm weerstand gaat meet ik dus ook 100 ohm van het moertje naar de printmassa,
De print verhoogt d.m.v. twee kartelringen.
Probleem opgelost het speelt,geen brom,morgen verder luisteren.
In het rek er mee,power er op,draaitafel opgestart en er klinkt geluid uit de rechter speaker,links niets
Alleen bij volgas komt er wat uit de linker speaker heel zacht.
Het ding op de kop.
Anode spanningen zijn goed.
Het moet dus ergens in de signaalweg zitten.
Na wat metingen met de DMM leek het er op of de Mundorf niet goed was,100nF ik meet 220nF
De condensator er uit gesoldeerd,meet goed
Even verder meten.
Kwam er achter dat ik tussen de kathode en de uitgang van de Mundorf aansluiting 100 ohm meet i.p.v. 1M.
Het aansluitpunt van de Mundorf meet ook 100 ohm t.o.v. massa en dat moet 1M zijn,vreemd.
Bedrading nagemeten,niets gevonden.
Pauze .............
De print los gesoldeerd misschien zit er een draadbrug op de onderkant.
Oorzaak gevonden
Een van deze aansluitpennen maakte contact met een befestigings moertje van de pertinax onderplaat . Gezien de massa naar de behuizing via een 100 ohm weerstand gaat meet ik dus ook 100 ohm van het moertje naar de printmassa,
De print verhoogt d.m.v. twee kartelringen.
Probleem opgelost het speelt,geen brom,morgen verder luisteren.
Re: Phono dude
Zijn we al klaar?
Nee.
De voeding moet nog
Dan maar eerst een aantal printen maken.
-de gloeivoeding
-het hoogspannings gedeelte
-de bleeder LED
De gloeivoeding aan het testen ,blijft stabiel,ik meet overal 23 gr.C,dat werkt!
Nu met een trafo van 9V op 10V DC ,later met 14V voor de 12,6V DC gloei.
Nee.
De voeding moet nog
Dan maar eerst een aantal printen maken.
-de gloeivoeding
-het hoogspannings gedeelte
-de bleeder LED
De gloeivoeding aan het testen ,blijft stabiel,ik meet overal 23 gr.C,dat werkt!
Nu met een trafo van 9V op 10V DC ,later met 14V voor de 12,6V DC gloei.
Re: Phono dude
Dan alles in het bakje.
Boven en onderplaat pas geflext.
En al vast een begin gemaakt.
Boven en onderplaat pas geflext.
En al vast een begin gemaakt.
Re: Phono dude
Even verder met de kleine dingen.
Gaten geboord voor de ventilatie,en de pootjes er op gelijmd met 2K lijm,morgen schroef ik ze vast met M3 boutjes.
In het tussenschot de gaten geboord en rubbers gemonteerd.
Gaten geboord voor de ventilatie,en de pootjes er op gelijmd met 2K lijm,morgen schroef ik ze vast met M3 boutjes.
In het tussenschot de gaten geboord en rubbers gemonteerd.
