Phono dude

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Phono dude

Bericht door Barry2001 »

Maak je die voeding in dezelfde stijl trouwens? Als je interesse hebt, heb nog mooie degelijke stekkers en contra’s liggen die zeker te gebruiken zijn met deze spanningen. Oud russisch denk ik. Maar misschien heb je er al wat voor.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Bedankt voor het aanbod.
Maar als het goed is wordt het zo als de vorige en dat heb ik nog liggen.
Moet eerst weer wat printjes maken.
viewtopic.php?p=2049546#p2049546
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Phono dude

Bericht door OpaBert »

democles schreef: do 15 jun 2023, 13:31
Bedankt jongens ben er erg blij mee hoe het nu speelt :yeah:
Moet nog een tijdje inspelen maar klinkt nu al niet verkeerd.
Ben benieuwd hoe het na een paar week spelen klinkt.
Het eerste wat me gisteren opviel was de gortdroge bas elk plukje is er,zang kon wat beter maar merk dat dat een kwestie van tijd is,is nu al heel mooi.

@ Barry
Dat meten zou ik kunnen doen,eerst maar eens genieten hoe het nu klinkt.
En ja, dan moet ik nog een voeding bouwen :think:
Zo gefixeerd op mn eigen problemen dat ik verder niks deed als Aan de monobill 3 prutsen en savonds alles uit week in week uit voelt het
En daar voor dat wachten op die printje AnneBill en allemaal nog voor niks ook
De Eigenaar die ook erg geduldig was is overleden
Dat is ook triest
En nu staat alles staat op MP had het zelf natuurlijk ook kunnen kopen
Maar wat er geboden is , kan ik ook wel betalen.
Gefeliciteerd in ieder geval Demo :yeah:
ook al een tijd niet gezien in gevecht mono Bill 3
Maar post wat minder word nog minderbdenk
Een SDR ontvanger gekocht dus binnenhuis antenne maken tot ik mn Buiten antenne opgericht heb
Kan ik radio Grueningen horn
En 10 mtr gaat weer open
Dus leuk achtergrond dat je een Braziliaan hoort in verbinding met iemand uit een dorp 20 km van je die je niet horen kan
En soms hoor je jezelf een paar tiende van een seconde
Ik klets weer teveel
Succes Peet
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Phono dude

Bericht door Barry2001 »

Magische band, 10 meter. Vroeger wel eens wat gekloot direct naast 11, het leuke is het onvoorspelbare. Maar goed, OT, sorry Demo.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Ja Bert,het loopt zo als het loopt.
Had ook even een pauze in gelast.
En me vereerd op iets wat ik altijd al wou,maar het kwam er niet van.
ovation.jpg
Het is wel geen zender,maar het brengt me weer terug naar de tachtiger jaren.
Pijnlijke vingers,waar is al mijn eelt op de vingertoppen gebleven?
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden :lol:
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Phono dude

Bericht door douwebakker »

Mooi bezit hoor. Ik zou willen dat ik gitaar kon spelen, maar helaas .
Maar kijk eens op de site van Tony Lindgren. Zij geeft online gitaar lessen. E is geweldig.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Ja,Douwe het is zo als fietsen.
Alleen heeft de fiets af en toe wat smering nodig :lol:

Dat spelen is voor mij niet het moeilijkste,de moeilijkheid zat hem in het afstellen van dit ding.
Gelukkig iemand in mijn plaats gevonden die dit kon en wilde.
Een goede afstelling is het halve werk en geeft het verschil tussen een plank en een instrument,
Af fabriek is het helemaal niet bijzonder eigenlijk bijna onbespeelbaar zo te zeggen. (lees banaantje,met snaren die veel te ver van de toets staan)
Zou je van dit merk niet verwachten. :evil:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Phono dude

Bericht door Pjotr »

En vooral inspelen hè! Houdt nooit op met zo'n ding :mrgreen: Leuke afwisseling Demo!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Phono dude

Bericht door OpaBert »

Die gitaar is na 40 Jaar wel ingespeeld zou ik denken :-({|=
En oppassen met strakker zetten dat de nek niet naar de kast buigt :rock: :rock:
Daar is een liedje van Demo :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Phono dude

Bericht door Pjotr »

Goeie tip Bert: Nooit je gitaar als een Ukelele proberen te stemmen! Nu we het er toch over hebben: https://www.bax-shop.nl/stemapparaat/fa ... p-on-tuner Scheelt vooral de beginner veel ergernis. Maar wellicht heeft je deskundige dat ook al opgemerkt :mrgreen:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Phono dude

Bericht door OpaBert »

Ik weet het weer De kast naar de knoppen draaien ‍
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Even tijd gehad om naar de 3e te luisteren.
Klinkt toch wat beter dan de tweede,maakt elkaar niet veel,maar er is verschil.
MMMMmm :think:
Misschien kan ik 2 ombouwen naar 3 :o
Maar even nameten of de print gaat passen.
Met een nieuwe bodemplaat kan het net,en net is goed :D
Dank de modulaire opbouw is het enkel de draadjes naar de oude print los solderen,de buisvoeten hoeven niet opnieuw bestukt te worden en dat scheelt.
Dus oud spul er uit.
DSC08766.JPG
Oude bodemplaat was net niet breed genoeg voor de nieuwe print.
DSC08767.JPG
Dus een nieuwe gemaakt.
DSC08770.JPG
Nu de boel nog omsolderen naar de nieuwe print.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Zo,de print omgesoldeerd.
DSC08771.JPG
Silver mica condensatoren als 33nF filter er in gezet.
Meet goed aan beide kanten.
DSC08772.JPG
DSC08773.JPG
Geen styroflex Russen er in gezet voor het 100nF filter,maar Wima,s MKP10.
Nog wat klein spul er op gebakt en klaar is Kees voor inbouw :D
DSC08775.JPG
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Phono dude

Bericht door Kappa7 »

Goed bezig Kees :goedzo:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Phono dude

Bericht door ds23man »

Volgens mij heet ie Peter....
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Phono dude

Bericht door Kappa7 »

Ja maar Kees was klaar zij die dus ik denk dat Peter het werk heeft uitbesteed. :-"
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Grapjassen. :lol:

Kees is weer naar huis. :shock:

Oke, de eindcondensatoren. :-k
Ga nu hetzelfde type gebruiken als Audiocreative de MKV,s gaan weer op de plank.
Dit keer dus geen exoten.
Maar even proberen of het wat is.

Dus printje ontworpen.
Eind condensatoren.jpg
Geëtst/gelakt
DSC087.jpg
En bestukt.
DSC.jpg
Het printje op het plaatwerk geschroefd.
Morgen de touwtjes er aan solderen.
DSC08785.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Alle touwtjes zitten er aan.
Morgen proberen of het wat is :hide: :lol:
Bijlagen
DSC08787.JPG
DSC08788.JPG
DSC08789.JPG
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Phono dude

Bericht door Henkjan »

altijd spannend
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Phono dude

Bericht door Kappa7 »

Ziet er netjes uit zo
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Ja ziet er leuk uit,maar werkt het ook?

In het rek er mee,power er op,draaitafel opgestart en er klinkt geluid uit de rechter speaker,links niets :-s
Alleen bij volgas komt er wat uit de linker speaker heel zacht.
Het ding op de kop.
Anode spanningen zijn goed.
Het moet dus ergens in de signaalweg zitten.

Na wat metingen met de DMM leek het er op of de Mundorf niet goed was,100nF ik meet 220nF :?
De condensator er uit gesoldeerd,meet goed :?
Even verder meten.
Kwam er achter dat ik tussen de kathode en de uitgang van de Mundorf aansluiting 100 ohm meet i.p.v. 1M. :think:
Het aansluitpunt van de Mundorf meet ook 100 ohm t.o.v. massa en dat moet 1M zijn,vreemd.
Bedrading nagemeten,niets gevonden.
Pauze .............
De print los gesoldeerd misschien zit er een draadbrug op de onderkant.
Oorzaak gevonden :yeah:

Een van deze aansluitpennen maakte contact met een befestigings moertje van de pertinax onderplaat .
foutje bedankt.jpg
Gezien de massa naar de behuizing via een 100 ohm weerstand gaat meet ik dus ook 100 ohm van het moertje naar de printmassa,
De print verhoogt d.m.v. twee kartelringen.
Probleem opgelost het speelt,geen brom,morgen verder luisteren. :)
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Zijn we al klaar?
Nee.
De voeding moet nog :think:
Dan maar eerst een aantal printen maken.
-de gloeivoeding
-het hoogspannings gedeelte
-de bleeder LED
Filament.jpg


DSC08792.JPG
De gloeivoeding aan het testen ,blijft stabiel,ik meet overal 23 gr.C,dat werkt!
Nu met een trafo van 9V op 10V DC ,later met 14V voor de 12,6V DC gloei.
DSC08793.JPG
DSC08791.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Dan alles in het bakje.
Boven en onderplaat pas geflext.
En al vast een begin gemaakt.
Bijlagen
DSC08794.JPG
DSC08796.JPG
DSC08795.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

En dan moet er natuurlijk ook een EZ81 buis in.
Met wat klein spul :-"
Bijlagen
DSC08798.JPG
DSC08797.JPG
DSC08799.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Even verder met de kleine dingen.
Gaten geboord voor de ventilatie,en de pootjes er op gelijmd met 2K lijm,morgen schroef ik ze vast met M3 boutjes.
In het tussenschot de gaten geboord en rubbers gemonteerd.
Bijlagen
DSC08800.JPG
DSC08802.JPG
DSC08803.JPG
Plaats reactie