Phono dude
Moderator: Beheerdersteam
Re: Phono dude
Is een goede opmerking.
Maar als de bedrading er aan zit gaat het ook geen kant meer op.
Maar als de bedrading er aan zit gaat het ook geen kant meer op.
Re: Phono dude
De gloeivoeding er aan gebakt.
2x buis op 12,6v (parallel) en 2x buis op 6,3v(in serie) met 12,6v DC voeding.
2x buis op 12,6v (parallel) en 2x buis op 6,3v(in serie) met 12,6v DC voeding.
Re: Phono dude
Maar even verder.
De eindcondensatoren waren binnen, 2,7uF Jantzen Superior Z.
Dan moeten we die nog ergens kwijt
Na wat denk en schuifwerk vond ik een plekje.
Eerst maar even een printje ontwerpen,wel zo netjes.
Dan de bevestiging fabriceren.
Nu het plaatwerk toch weer losgeschroefd is maar even de randen afgetaped met kopertape.
Zo dat past
Morgen dat printje solderen en dan zijn we toe aan het resterende soldeerwerk 
De eindcondensatoren waren binnen, 2,7uF Jantzen Superior Z.
Dan moeten we die nog ergens kwijt
Na wat denk en schuifwerk vond ik een plekje.
Eerst maar even een printje ontwerpen,wel zo netjes.
Re: Phono dude
Die laatste foto, het lijkt wel of die net uit een vaatwasmachine komt, SPIC and SPAN

Re: Phono dude
Ja spic en span
Eerst maar even de buitenkant folie bepalen van de eindcondensatoren.
Buitenkant folie wordt de in kant. Dan de boel solderen. En er in schroeven. Wordt mooi,al zeg ik het zelf
Eerst maar even de buitenkant folie bepalen van de eindcondensatoren.
Buitenkant folie wordt de in kant. Dan de boel solderen. En er in schroeven. Wordt mooi,al zeg ik het zelf
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Phono dude
Helaas,nee,dat zijn deze..............
Had ik ook als eindcondensatoren kunnen gebruiken,maar dan worden er te veel dezelfde types gebruikt en daar ben ik geen voorstander van.
Weet hoe de gelen klinken in mijn AD1865 dac project,
De superior Z eind dingen zijn er voor om snaar instrumenten en zang ietsje pietje naar voren te brengen,deze dingen hebben iets meer op mid en een fractie hoog,beetje pit er bij
Allemaal subjectieve ervaring wat ik hier schrijf,had ook kunnen zeggen de kleur beviel me wel

Weet hoe de gelen klinken in mijn AD1865 dac project,
De superior Z eind dingen zijn er voor om snaar instrumenten en zang ietsje pietje naar voren te brengen,deze dingen hebben iets meer op mid en een fractie hoog,beetje pit er bij
Allemaal subjectieve ervaring wat ik hier schrijf,had ook kunnen zeggen de kleur beviel me wel
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Phono dude
Ik hoor het al, je hebt er over nagedacht. Het ziet er in elk geval prachtig uit.
Re: Phono dude
Maar even verder,de helft er in gebakt.
Moet eerst een spaghetti saus in elkaar flansen
Doe de rest wel volgende week.
Wel een tandje hoger moeten gaan met die messing afstandshouders van 15 naar 30Wat soldeer ijzer.
We bakken en braden
De touwtjes zijn teflon ommanteld,dus die brand je niet zomaar aan
Moet eerst een spaghetti saus in elkaar flansen
Doe de rest wel volgende week.
Wel een tandje hoger moeten gaan met die messing afstandshouders van 15 naar 30Wat soldeer ijzer.
We bakken en braden
De touwtjes zijn teflon ommanteld,dus die brand je niet zomaar aan
Re: Phono dude
Ik had dat ook al gezegd , maar Demo is met de luistertest bezig of buiten van het zomerse weer te genieten 
Re: Phono dude
Daar wast ik weer.
Vandaag even tijd gemaakt om de resterende twee buisvoeten te bestukken,
Vandaag even tijd gemaakt om de resterende twee buisvoeten te bestukken,
Re: Phono dude
Mooi weer voor de uitgangs bedrading.
De endcondensatoren zijn 2,7uF,behoorlijk dik,maar even een kleine o,1uF MKP er over gezet voor de hoge tonen.
Of het wat uit maakt dat horen we later wel.
Even passen,ja het past nog.
De endcondensatoren zijn 2,7uF,behoorlijk dik,maar even een kleine o,1uF MKP er over gezet voor de hoge tonen.
Of het wat uit maakt dat horen we later wel.
Re: Phono dude
Als het goed is zitten nu alle touwtjes er aan.
Voor de test gebruik ik de voeding van de vorige.
Morgen er maar eens aanknopen.
Voor de test gebruik ik de voeding van de vorige.
Morgen er maar eens aanknopen.
Re: Phono dude
Voeding er aan geknoopt.
En dan het moment van ,,gaan met die banaan,,
Eerst maar eens meten zonder buizen.
Alles is er,geen rook.
De buizen opgezocht , er in gezet en de prik er op.
Effe meten .
Alle Anode spanningen zijn +- 10V hoger,een blik op de netspanning laat ook 10v hoger zien (240v i.p.v.230) de zonnepanelen doen het goed denken we dan maar....
Een tijd onder spanning laten staan,geen rook.,
Dan maar in het rek er mee en de platenspeler opgestart.
Die doet het, er klinkt muziek uit beide speakers.
En dat bromloos
En dan het moment van ,,gaan met die banaan,,
Eerst maar eens meten zonder buizen.
Alles is er,geen rook.
De buizen opgezocht , er in gezet en de prik er op.
Effe meten .
Alle Anode spanningen zijn +- 10V hoger,een blik op de netspanning laat ook 10v hoger zien (240v i.p.v.230) de zonnepanelen doen het goed denken we dan maar....
Een tijd onder spanning laten staan,geen rook.,
Dan maar in het rek er mee en de platenspeler opgestart.
Die doet het, er klinkt muziek uit beide speakers.
En dat bromloos
Re: Phono dude
Mooie opzet, en gedegen gebouwd lijkt mij, je kan er niet mee streamen, maar de "sound" ziet er mooi uit . 
Re: Phono dude
Dat is een mooi resultaat.
Toch altijd even spannend of alles werkt zo als behoord.
En zonder brom is keurig. Mooi gebouwd dus.
Toch altijd even spannend of alles werkt zo als behoord.
En zonder brom is keurig. Mooi gebouwd dus.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Phono dude
Gefeliciteerd Demo. Nog even de ultieme test, 5mV sinus uit je toonfiets (ding is voor MM element toch?) en even de toonband door en bekijken op de scoop of het netjes blijft.
Kun gelijk kijken of de RIAA z’n werk doet, en het laag meer versterkt wordt dan het hoog. En evt een curve uittekenen om te zien of het klopt.
Kun gelijk kijken of de RIAA z’n werk doet, en het laag meer versterkt wordt dan het hoog. En evt een curve uittekenen om te zien of het klopt.
Re: Phono dude
Bedankt jongens ben er erg blij mee hoe het nu speelt
Moet nog een tijdje inspelen maar klinkt nu al niet verkeerd.
Ben benieuwd hoe het na een paar week spelen klinkt.
Het eerste wat me gisteren opviel was de gortdroge bas elk plukje is er,zang kon wat beter maar merk dat dat een kwestie van tijd is,is nu al heel mooi.
@ Barry
Dat meten zou ik kunnen doen,eerst maar eens genieten hoe het nu klinkt.
En ja, dan moet ik nog een voeding bouwen
Moet nog een tijdje inspelen maar klinkt nu al niet verkeerd.
Ben benieuwd hoe het na een paar week spelen klinkt.
Het eerste wat me gisteren opviel was de gortdroge bas elk plukje is er,zang kon wat beter maar merk dat dat een kwestie van tijd is,is nu al heel mooi.
@ Barry
Dat meten zou ik kunnen doen,eerst maar eens genieten hoe het nu klinkt.
En ja, dan moet ik nog een voeding bouwen
Re: Phono dude
Meten kan ook met arta.
Er is een inverse riaa compensatie file beschikbaar waarmee je gelijk de riaa curve kunt controleren.
Er is een inverse riaa compensatie file beschikbaar waarmee je gelijk de riaa curve kunt controleren.
