MonoBill 3 met CFB

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door RobertD »

Hoe is de vervorming zonder negatieve feedback?
Hoe ziet het scoopbeeld eruit op het knooppunt van C3 en R13?
Wat voor plaatje krijg je met een blokgolf?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Nu bij jou staat het er wel bij Douwe
Dat knopje quoten waar vindik dat
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

RobertD schreef: wo 31 mei 2023, 10:42
Hoe is de vervorming zonder negatieve feedback?
Hoe ziet het scoopbeeld eruit op het knooppunt van C3 en R13?
Wat voor plaatje krijg je met een blokgolf?
Zal vik vanmiddag posten Robert nu ben ik de bank aan het opwarmen moet ff rust nemen
Bijlagen
Blok 1 khz op ls met fb
Blok 1 khz op ls met fb
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door douwebakker »

OpaBert schreef: wo 31 mei 2023, 11:41
Nu bij jou staat het er wel bij Douwe
Je kunt een gedeelte van de tekst selecteren en dan verschijnt een blokje met citeer. Daar kun je dan op klikken.
Bijlagen
citeer.png
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Eerst 1 khz op ls zonder nfb
Mag Robert wel ff bedanken :dank: :goeie:
ik had er misschien nog wel een week zitten klooien zonder die NFB los te nemen
Dit is de eerste keer dat ik daar verbetering mee ziet
Robert ik heb die 2 de meting na de Condensator van 100 NF gedaan dus op R11 C3 zag ik hoefde ik die DC niet op AC tezetten wat ik na dien toch gedaan heb
De blauwe sinus is de originele uit de generator output 2 en de phse en amplitude aangepast zodat hij over de Sinus uit de versterker heen ligt om vervorming makkelijker van de sinus te zien
Die NFB verziekt het originele signaal behoorlijk overshoot er door en de stijgtijd vertraagd erg
Moet dus de Eerste trap nazien daar zit ergens dus een fout in
Zal de DC spanningen hier publiciceren maar ik moet weer even op mn rug zitten
Heb weer veel last
Bijlagen
Blok Op LS zonder NFB
Blok Op LS zonder NFB
Blok op C3 R13 zonder NFB
Blok op C3 R13 zonder NFB
Sinus 1Khz op LS Zonder NFB
Sinus 1Khz op LS Zonder NFB
Sinus 20 khz op LS Zonder NFB
Sinus 20 khz op LS Zonder NFB
Sinus 20 khz op LS Zonder NFB even uit vergroot
Sinus 20 khz op LS Zonder NFB even uit vergroot
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ik merk net dat er geen min 12 volt voeding ingebouwd zit voor op de stroombron Fasedraaier
Dat heb je met een project wat ruim 1 jaar in de kast heeft gestaan
Eerst verhuizen klussen in huis ombouw en reparatie voor anderen
En dan pak je het op , en denk je , deze is klaar ! O:) daar kan stroom op :lol: :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ik had een paar kleine printjes liggen waar een print trafo op past , gaten afgetekend , bestukt , aan gesloten
En opgemeten -12,1 Volt
Versterker aan en , maar een paar honder millivolt en dan al distorsie, wat zitten meten , ik ruik wat , uit
En kijken bij de buizen niks geen snoer tegen , ook niet , regelaar —12 volt is lauw :think: :think:
Weer aan gezet en scoop er bij lijkt allemaal goed alleen geen vermogen
Zet het weer uit vertrouwde het niet , ik pak mijn Dummy :oops: dat is heet
Dat lag te stinken een 200 Watt weerstand
Altijd wat bij mij , Anne zou meewarig met zijn hoofd schudden , en schrijven dat ik wat rust moet nemen
Nou dat doe ik bij deze Anne
Bijlagen
12 volt voeding voor de — 12 volt Fasedraaier
12 volt voeding voor de — 12 volt Fasedraaier
Op het tussenschot geschroefd
Op het tussenschot geschroefd
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door RobertD »

OpaBert schreef: wo 31 mei 2023, 15:28
Ik merk net dat er geen min 12 volt voeding ingebouwd zit voor op de stroombron Fasedraaier
Dat heb je met een project wat ruim 1 jaar in de kast heeft gestaan
Eerst verhuizen klussen in huis ombouw en reparatie voor anderen
En dan pak je het op , en denk je , deze is klaar ! O:) daar kan stroom op :lol: :lol:
Hoe kon de fasedraaier dan werken? Die stroombron moet wel ergens aan vast zitten.
Je hebt toch metingen gedaan met een werkende fasedraaier?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ik probeerde een reactie op je bericht te sturen en heb ik een berichtje gestuurd naar dat uitroepteken
Ik snap niet dat ik die stomme Citeerknop kwijt ben op mn scherm
Kan geen quote meer doen met mijn Ipad
Dus forumbeheer zal het wel snappen hoop ik :oops: :oops:
Maar ik had een gnd aan die -12 volt gesoldeerd Robert
Dat heb ik kennelijk verkeerd gedaan
Ik weet dat hij al gewerkt heeft in Oudenbosch
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door pappaleo »

Je kan wel citeren, alleen niet het laatste bericht. Dat is ook helemaal niet nodig, want wat je wilt citeren staat er vlak boven.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ik begrijp je denk niet goed Leo ,
Als ik nu op jouw berichtje wil antwoord hoe weet jij nou dar wat ik schrijf voor jou bedoeld is en niet voor Robert :think:
Daar is die citeer knop toch voor , maar goed jij begrijpt het ik niet
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door pappaleo »

Omdat, als het voor Robert bedoeld is, jij zijn bericht wèl kan citeren. Als het tenminste niet het laatste bericht is.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef: vr 02 jun 2023, 17:59
Omdat, als het voor Robert bedoeld is, jij zijn bericht wèl kan citeren. Als het tenminste niet het laatste bericht is.
En als het bericht van pappaleo is...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Pjotr »

Pjotr schreef: vr 02 jun 2023, 18:19
pappaleo schreef: ↑vr 02 jun 2023 17:59
Omdat, als het voor Robert bedoeld is, jij zijn bericht wèl kan citeren. Als het tenminste niet het laatste bericht is.

En als het bericht van pappaleo is...
Enz. enz. (Niet verder vertellen hoor :hide: )
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ik moet me niet zo af reageren op Leo Excuses
Wat ik irritant is dat ik niet zeker ben vanmezelf en steeds meer gaat twijfelen en dan wordt verandering onverwacht PANIEK
Dat is wat me overkomt , en ik twijfel is dit verandert of is er bij mij een draadje los
Nogmaals Excuses Leo
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Pjotr »

Wat Leo schreef is niet helemaal correct: Je kunt ook gewoon in het laatste bericht iets selecteren en dan het knopje "Citeer" tevoorschijn toveren. Probeer maar...
Knipsel-Bert.GIF
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door pappaleo »

Dat komt omdat die vorm van citeren niet werkt op mijn telefoon.

@OpaBert: ik voel het niet als afreageren hoor.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CF

Bericht door OpaBert »

Gelukkig Leo ,Ben ik blij om
Ik zit met vervorming uit de versterker
Plaatjes zijn op de eerste foto na Zonder Feedback
Met feedback wordt de sinus meer puntig
Het laat ik maar niet zeggen wat ik denk en eerst jullie sugesties volgen
Ohja de blauwe signalen heb ik er over heen gelegd recht uit mijn functie generator
En frequentie, Amplitude en phase zo aangepast dat je de afwijking beter kan zien
Het wordt steeds beter zichtbaar boven de 10 Volt
Max wat eruit komt zit op 21 volt over 8 ohm
Bijlagen
ds0001.png
ds0003.png
ds0004.png
ds0005.png
ds0006.png
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Iedereen op vakantie ?
Ik heb deze ochtend nog wat metingen verricht en 2 uur en drie kwartier om mijn dropbox te vinden op mijn nieuwe surface ik wordt doodziek van die rommel
Heb hulp nodig om er wijs uit te geraken
Je kan alles vinden behalve wat je nodig hebt
Zucht
In de versterker zelf gaat alles goed geen rare dingen
Echter zodra ik uit de UGT meet is 8Ohm zit die afwijking er in
Bijlagen
Dit is aan ingang 6J5 zonder nfb
Dit is aan ingang 6J5 zonder nfb
Deze is aan de uitgang 6J5
Deze is aan de uitgang 6J5
Ingang Fasedraaier 6NP6
Ingang Fasedraaier 6NP6
Uitgang Fasedraaier aan C1
Uitgang Fasedraaier aan C1
Uitgang Fasedraaier aan C2
Uitgang Fasedraaier aan C2
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door douwebakker »

OpaBert schreef: za 03 jun 2023, 9:21
Ik heb deze ochtend nog wat metingen verricht en 2 uur en drie kwartier om mijn dropbox te vinden op mijn nieuwe surface ik wordt doodziek van die rommel
Ik heb al een paar jaar een abonnement bij MicroSoft op OneDrive en raak er eindelijk een beetje in thuis.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ik heb er zwaar de pest in is er weer een update geweest , kan ik niet meer op mn dropbox met mn surface Whatsapp doet het niet op mn ipad , loop te klote met een usb stick duurt een paar uur eer ik de foto,s van nog geen 25Kb van uit mn dropbox op mn ipad krijg
Dus ik ben ff niet vriendelijke OpaBert
Normaal hou ik mn ipad in m horizontale positie
Wat jij of Leo schreef zie ik niet
In vertikale positie is het zonder toetsenbord op mn scherm eigenlijk ook ruk
Zet ik mn toetsenbord in beeld zie ik helemaal niet wat jij of Leo schreef
Dus denk ik gebruik ik die Surface
Daar kan ik dus geen foto op vinden die ik genomen heb
Ik klok op op map afbeelding tot ik zere vingers krijg pokke map gaat niet open
Zo werkt het sinds kort op mn ipad
Bijlagen
Horizontaal
Horizontaal
IMG_8123.png
IMG_8126.png
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door douwebakker »

Ik kan het ook niet goed op mijn iPad Bert, daarom gebruik ik mijn Windows 10 desktop of mijn Windows 11 laptop. DE surface computer ken ik niet.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Ik heb je net een antwoord gestuurd over die Surface :think: :think:
Weer op dat uitroep teken gedrukt :oops: :oops: :oops:
Sorry :oops:
Is een Tablet met toetsenbord Douwe
Net iets groter dan mijn Ipad iets van 12 inch overhoeks gemeten 35cm
Heeeel veeel pixels dubbel meen ik tov de IpadAir
Je kan het ergens zien , maar weet niet meer waar
Terug waar we mee bezig horen te zijn op forum
Ik heb de NFB Los En ook beide CFB wikkelingen
Dus er is nu geen enkele FeedBack !!! :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Ook het ingangs signaal niet aangepast ingesteld net onder het Flattopping nivo
Mijn voorzichtige conclusie is dat het in /om UGT fout gaat
Ik heb aan een zijde de 2 draden aan de CFB wikkeling omgewisseld Er begon de Schermrooster weerstand te roken ( oscillatie) dus meteen weer uit gezet
Je kan zo iets niet voorzichtig proberen het rookt meteen :(
Het schema nog een keertje
Het schema nog een keertje
30Hz Foto 14
30Hz Foto 14
20 Hz Foto 15
20 Hz Foto 15
1KHz Foto 17
1KHz Foto 17
Foto 20
Foto 20
30KHz Foto 21
30KHz Foto 21
Foto 1 op ingang 6J5
Foto 1 op ingang 6J5
Foto 3 uit 6J5 na C3 knooppunt r11-r13
Foto 3 uit 6J5 na C3 knooppunt r11-r13
Signaal uit fasedraaier
Signaal uit fasedraaier
Signaal uit fase draaier
Signaal uit fase draaier
Bijlagen
Foto 2 uit 6J5 op knooppunt R14-C3
Foto 2 uit 6J5 op knooppunt R14-C3
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door douwebakker »

Zo te zien is er weinig mis met de versterker Bert.
Bijna 50W continu. Daar zullen velen jaloers op zijn.
Heb je ook al even gemeten met de NFB en zonder CFB?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Het is allemaal zonder Feedback CFB heb ik los genomen en NFB is los
En 50 Watt is alles voor gebouwd En betaald Douwe O:)
Dat schuin trekken van die Sinus zit in de trafo beneden een watt of 10 is het goed
Ga ik omhoog in frequentie 50 khz is de vervorming weer weg
Maar tussen 10 KHz en en 50 KC is vervorming boven een wat of 10 12 zichtbaar en neemt toe met het vermogen
Mooi is wel dat het laag bij 20 hz bij vol vermogen nog vervormings vrij is
Plaats reactie