GU50 schema hoge spanning probleem

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Leeroy

Re: GU50 schema hoge spanning probleem

Bericht door Leeroy »

Wauw. Super. Ik hoop dat die van mij ook zo word. Maar ik heb de meer vermogen versie gekozen. Achteraf was een beproefd concept wat handiger geweest, maar ik heb er lol in en kan nu niet terug met deze trafo’s. Ik ben heel dankbaar voor de hulp hier en zie het wel goedkomen.
Ah!buis

Bericht door Ah!buis »

Leuk dat je je er ook aan waagt.
Hier het schema met de te verwachte spnningen,stromen.
Met wat je tot nu toe vertelt ziet het er naar uit dat er iets mis is met de stroombron bij de kathodes eerste buis.
Anne
Bijlagen
GU-50 spanning,stroom.png
Leeroy

Bericht door Leeroy »

Hoi! De maker van het schema toch? Ik ben fan van jullie werk weetje? Ik meet daar -1volt. Op de kathode van de 6n1p 60 in plaats van 90. En op de anode van de 6n2p 26volt. Helemaal verklaren kan ik het nog niet, maar morgen ga ik met alle tips aan de slag en houd ik hier iedereen op de hoogte. Ik durf nog niet echt foto’s te sturen van mijn geknutsel, het is nog een prototype. Mijn gitaarversterkers zijn allemaal netjes, maar wanneer ik met iets nieuws begin, brei ik het allemaal maar wat aan elkaar. Wanneer het dan werkt en ik het schema snap, dan maak ik het opnieuw en netjes. Meestal ben ik dan de grootste problemen wel tegengekomen en heb ik weer veel geleerd. Wat ik wil zeggen is dat het een rommeltje is om te zien en ik schaam me er een beetje voor haha. Supergaaf dat je er ook bij bent!
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

IMG_0670.jpeg
Och, een prototype mag een zooi zijn hoor :D maar leuk dit, GU50 is een geweldige buis. Erg stabiel, weinig verschil onderling. Schakeling op de foto komt ook uit de koker van Anne overigens.
Succes met je project!
democles

Bericht door democles »

Ja dit was mijn proto,ook een ratten nest :lol:

Bijlagen
DSC03547.JPG
Leeroy

Bericht door Leeroy »

Wauw erg gaaf allemaal. Ik heb hier een foto van de buitenkant. Hij is getrapt, dat bestaat uit twee delen. En die delen zijn weer een opvangbak van een postsorteermachine geweest, van het bedrijf waar ik als technische dienst werk. Morgen wat kiekjes van de binnenkant. Weltrusten iedereen.
GU50buitenkant.gif
Leeroy

Bericht door Leeroy »

Goedemorgen mensen. Zou het niet kunnen, dat bij de BC547, die aan de 6n2p schakeling zit, de collector en emitter omgedraaid zitten? Zou dat dit gedrag kunnen verklaren? Ik zie dat het schematisch symbool en de werkelijkheid anders weergegeven is. En als ik het zo nakijk, zitten die dus verkeerd om... Ik heb wel vaker moeite met het interpreteren van halfgeleiders (op mijn werk heeft de post wel eens een paar uurtjes stilgestaan door mijn onkunde)... Ik draai ze zodirect even om per schema.
Leeroy

Bericht door Leeroy »

Nou dat was het dus. Voor de duidelijkheid, collector en emitter van de BC547 die op de kathode van de eerste trap zit, waren omgedraaid, waardoor het ging spoken in de voorversterker. Ik heb nu een werkende versterker. 1 kanaal is nog niet helemaal fris, maar dat kan goed aan mijn bedrading liggen. De volgende stap voor mij word het weer helemaal uit elkaar halen (een heel eind toch) en een fatsoenlijke layout maken. Dit was mij niet gelukt zonder jullie hulp. Door de gegeven input is mijn grijze massa wat gaan draaien en kwam ik tot de conclusie die de oplossing bood. Hartstikke bedankt. Ik zal wat foto's van mijn huidige projecten hierin dit draadje zetten en updates over de GU-50 versterker posten. Goede ideeën worden ten zeerste gewaardeerd, dus ik hoop nog altijd op jullie input. Thanks, iedereen hier weet vast wel hoe het voelt wanneer zoiets opgelost word. Thanks!
IMG_8157.jpeg
IMG_8288.jpeg
83495A03-A1A9-42D3-A608-D58F2F19BD7F.jpeg
democles

Bericht door democles »

Mooi dat het gelukt is :goedzo:
Shadow

Bericht door Shadow »

Carterpan behuizing :rofl: Modushop eat your heart out :lol:
Leeroy

Bericht door Leeroy »

Vet he? Ik heb die nog een paar liggen. 1 word nog een gitaarversterker en die andere word een soort stereo weer.
OpaBert

Bericht door OpaBert »

Artistiek hoor Top :goedzo: iemand met visie
Zou er nooit op gekomen zijn
Plaats reactie