Wat vinden we van 't forum?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Kappa7 »

win11 met Chrome
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Kappa7 »

Kappa7 schreef: vr 29 apr 2022, 23:29
Ik heb de laatste tijd dat de ongelezen berichten niet goed werkt op de PC.
Klik je de meest linker button aan in het ongelezen bericht overzicht dan ga je wel naar het begin van de laatste pagina maar niet naar het laatste bericht.
Daarvoor moet je dan nog een keer op Eerste Ongelezen Bericht klikken om bij het laatste bericht te komen.
Het gekke is dat die niet elke keer het geval is. soms ga ik wel gelijk naar het laatst ongelezen bericht maar een andere keer weer naar het begin van de laatste pagina.
Ben ik de enige die dat ervaart?

Edit;
Ook nog iets geks van de laatste tijd, als ik een reactie heb gepost krijg je niet je reactie te zien maar ga je ook weer naar het begin van de pagina waar je bericht is geplaatst.
Ben ik dan de enige die dit heeft? :think: :think:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door hannesie »

Bij mij is het ook onregelmatig met de werking van de linkjes e.d.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Marp »

Voor de zekerheid zou ik de PC even op malware controleren. Naar een positie/anker op een pagina gaan is namelijk een browserfunctie. Het is dezelfde functie die een pagina op internet bezoekt, wanneer de locatie daarvan (handmatig of door klikken) in de adresbalk wordt ingevoerd. Een positie op een pagina haalt de browser eveneens uit de adresbalk. Indien de url wordt afgesloten met een hekje met daarachter het ID van een element op de pagina, mag je verwachten dat de browser daarheen springt.

Ter illustratie, deze link vertelt de browser enkel dat het naar de pagina moet gaan waarop zich post nr. 2035069 (bovenstaand bericht van George) bevindt:
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?p=2035069

De volgende link verwijst niet enkel naar die pagina, maar tevens naar de positie van dat bericht. Het is aan de browser om wel of niet naar die positie te springen, nadat het de pagina heeft opgehaald en opgebouwd:
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?p=2035069#p2035069
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Kappa7 »

Ik heb een diepte scan gestart op mn PC eens zien wat dat oplevert.
Wel had ik al CC cleaner mn browser gegevens laten wissen van alle aanwezige browsers.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door hannesie »

Ik merk dan als ik in moet loggen dat ik dan na de inlogsessie dan niet doorga naar het laatste van het onderwerp, ben ik dan nog ingelogd en er komt wat binnen dan gaat dat wel direct naar het laatste reactie.


Dat is wel eens verwarrend omdat je dan het idee krijgt dat je de laatste reactie al wel hebt gelezen, en je boven aan de bladzijde staat.

Ook met de Android is het wel eens vreemd, maar ga dan meestal wel door, en dan niet letten op de mogelijke oorzaak.
Laatst gewijzigd door hannesie op do 05 mei 2022, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Kappa7 »

Net even gekeken.
De onderstaande link komt van de button uit het ongelezen berichten overzicht.
viewtopic.php?p=2035077#p2035077
Dan springt hij naar het begin van de pagina.
Klik ik dan op eerste ongelezen bericht dan krijg ik deze url en kom ik wel bij de juiste bericht uit.
viewtopic.php?p=2035077#unread

De scan loopt overigens nog.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Kappa7 »

Eset heeft de hele nacht staan scannen en 0 bedreigingen gevonden.
Malware lijkt het probleem dus niet te zijn.
Ook het eerder verwijderen van de koekjes heeft geen verbetering gebracht.
Ik vermoed dat het een combinatie is van Win11 met chrome.
Zo ver ik me kan herinneren had ik dit probleem met win10 op de zelfde laptop niet.
Wat ik wel heb gemerkt is dat de linkjes zo als in boven genoemde post verschillen en beide zouden je naar het zelfde bericht moeten brengen.
Ik vermoed dat het daar wel mee te maken heeft en hoe de browser daar mee omgaat.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Marp »

Altijd fijn om een tracking script of andere malware te kunnen uitsluiten.
Kappa7 schreef: vr 06 mei 2022, 22:59
Ik vermoed dat het een combinatie is van Win11 met chrome.
Zo ver ik me kan herinneren had ik dit probleem met win10 op de zelfde laptop niet.
Wellicht een bugje in een bepaalde versie van Chrome, zoals bijv. ook hier het geval was. Dit blijkt vaker voor te komen, en niet enkel bij Chrome, want ook Firefox en Safari worden in dit verband wel genoemd.

Kappa7 schreef: vr 06 mei 2022, 22:59
Wat ik wel heb gemerkt is dat de linkjes zo als in boven genoemde post verschillen en beide zouden je naar het zelfde bericht moeten brengen.
Ik vermoed dat het daar wel mee te maken heeft en hoe de browser daar mee omgaat.
Het zou zomaar kunnen. Dan zal het er niet van afhangen of een ID de waarde "p2035077" of "unread" meekrijgt, maar aan welk html-element het wordt meegegeven.

Hieronder zie je 2 relevante regels uit het bericht van je links, op het moment dat deze nog niet gelezen was. Gewoonlijk springt de browser naar het element waarvan het ID in de url wordt meegegeven. Bij het <div>-element lijkt je browser dit niet altijd te doen, wat inderdaad op een bug lijkt.

CODE: Selecteer alles

<a id="unread" class="anchor"></a>
<div id="p2035077" class="post has-profile bg2 unreadpost">
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Kappa7 »

Top duidelijke uitleg, bedankt. :goeie:
Maar even wachten op hun update van google dan.
albertk
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 28 mar 2016, 19:35

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door albertk »

Waarom geen leuke advertenties?
Zoals bij DIY Audio:
Schermafbeelding 2022-05-14 om 08.48.24 kopie.jpg
:D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door hannesie »

:rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door ray5150 »

Ik denk dat de meeste reguliere leden liever een jaarlijkse bijdrage doen, dan met dat soort onzin geconfrontreerd te worden.
Gebruikersavatar
Robert Gribnau
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 24 jun 2016, 12:03
Locatie: Konongo, Ghana
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Robert Gribnau »

Best mogelijk dat ik niet goed genoeg gezocht heb maar klopt het dat het gebruik van twee gebruikersnamen door één persoon niet (uitdrukkelijk) verboden is op Zelfbouwaudio? En klopt het dat bij ontdekking wordt volstaan met het opheffen van de tweede gebruikersnaam, maar dat er geen (tijdelijke) ban volgt van de betreffende persoon, zelfs niet wanneer die persoon de tweede gebruikersnaam heeft aangemaakt op een moment waarop een ban op die persoon van toepassing was?

Het geval dat aanleiding is voor mijn vragen, is al van vele jaren geleden, dus het gaat me nu beslist niet om een/die persoon. Ik wil alleen graag weten hoe nu met zo'n geval zou worden omgegaan.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Barry2001 »

Nee 2 accounts is niet toegestaan, uitgezonderd een enkele forumsponsor die dit doet.

Als iemand die in een ban zit een ander account aanmaakt wordt deze ook verwijderd. Maar het is mogelijk dat dit niet altijd wordt gezien, niet iedereen gebruikt een vast ip adres, of iemand kan via vpn verbinding maken wat ook redelijk anoniem is. Maar als iemand in een ban een 2e account aanmaakt om weer vervelend te gaan doen valt dit vaak wel op.

Als je toch vragen / opmerkingen hebt die een persoon betreffen, het vriendelijke verzoek dit in een pb aan een mod te doen.
Gebruikersavatar
Robert Gribnau
Berichten: 294
Lid geworden op: vr 24 jun 2016, 12:03
Locatie: Konongo, Ghana
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Robert Gribnau »

Dag Barry,

Bedankt, dat was alles wat ik wilde weten.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Leeuwarden »

Hebben we een software update gehad, Mario?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Pjotr »

Daar lijkt het wel op. Zijn idd wat zaken veranderd. Wat het nou niet overzichtelijker maakt vind ik. Wat ik opmerkte:

a/ Als je op het logo bovenaan klikte kreeg je eerst altijd de overzichtspagina. Best handig! Nu de inlogpagina :shock: Geen idee waarom...
b/ Als je de "Actieve onderwerpen" aanklikte in het lijstje bovenaan kreeg je eerst 3 pagina's met recente onderwerpen. Nu nog nog maar 1 pagina. Dat is wel wat magertjes.
c/ De introductie van AI. Forum pagina's worden nu gedeeltelijk gevuld met een ongevraagde lijst "Ook interessant". Neemt alleen maar pagina ruimte in. Dat kan misschien handiger onder een knopje als je dat wilt weten.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Leeuwarden »

Ik vind het zelf erg handig dat lange quotes worden “ingeklapt”.

Puntje c van Peter viel me ook op. Ik heb er niet zo zeer een mening over. Waarom viel het op? Nou, bij het lopende Purifi driver topic kwam als “ook interessant” een topic over de intocht van Sinterklaas in Dokkum :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Pjotr »

Ja, die ingeklapte quotes is zeker prettig! Alleen zou wat in eerste instantie zichtbaar is het meest recente moeten zijn en dan naar minder recent terug moeten lopen, i.p.v. andersom zoals nu. Maar misschien komt dat nog... :sure:
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door TabCam »

Had voor de update de forumsoverzichtpagina nooit gezien :hide: . Wat me is opgevallen is dat bij waarom zelfbouwen er geen open baffles worden genoemd terwijl die qua zelfbouw goed te doen zijn :D.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door SARK »

Ik klik steeds op "Home" om de overzichtspagina te krijgen maar ga dan naar de website en niet naar het forum :-s dit moet ik even afleren :oops:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Marp »

Ik heb dat ook wel, en moet er dus ook weer aan wennen. Het forum noemt de startpagina automatisch "Home", als er zelf geen andere benaming voor wordt ingevuld. Misschien is het handiger als ik Home - Forumoverzicht wijzig in ZelfbouwAudio - Forum.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Pjotr »

Dat is nog steeds zo als je op logo met "FORUM" bovenaan klikt, dan kom je ook niet meer op het forum maar op de startpagina van de website.

Verder meer een wens: Zou een zoekfunctie voor je privé berichten mogelijk zijn?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Wat vinden we van 't forum?

Bericht door Kappa7 »

En als we dan toch aan het sleutelen zijn, een directe knop met ongelezen berichten zou ook wenselijk zijn.
Nu moet je daar nog met de drie streepjes links boven aan naartoe maar gebruik ik eigenlijk standaard om naar een overzicht te gaan
Op de mobiel zijn die streepjes slecht aan te klikken.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”