16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door hannesie »

cool schreef: wo 03 mei 2023, 17:18
Bij deze meld ik mij ook aan. En ik heb Joppe aangeboden dat hij mee kan rijden.
We maken er gewoon een leuke geszellige dag van. :lol:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door WrineX »

hannesie schreef: wo 03 mei 2023, 23:26
cool schreef: wo 03 mei 2023, 17:18
Bij deze meld ik mij ook aan. En ik heb Joppe aangeboden dat hij mee kan rijden.
We maken er gewoon een leuke geszellige dag van. :lol:
100% ik hoop dat iemand weet hoe ik de Node kan gebruiken zonder wifi. ik dacht zelf aan een wifi hotspot op mijn telefoon?

probleem is alleen dat ik het wachtwoord niet kan veranderen via mijn tel... app crashed.. dus moet ik wellicht iemands tel lenen om mijn node the configureren haha
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door motoindo »

WrineX schreef: do 04 mei 2023, 0:08
100% ik hoop dat iemand weet hoe ik de Node kan gebruiken zonder wifi. ik dacht zelf aan een wifi hotspot op mijn telefoon?

probleem is alleen dat ik het wachtwoord niet kan veranderen via mijn tel... app crashed.. dus moet ik wellicht iemands tel lenen om mijn node the configureren haha
Toevallig met eenzelfde setup bezig voor de dae, kreeg via het bluesound forum door dat je dan inderdaad het beste je telefoon in hotspot modus kan zetten zodat je wifi + internet hebt. Als je thuis en telefoon abbo bij dezelfde provider zitten zijn ze redelijk scheutig met gigabytes. Ik zit met kpn glas op 12GB per maand wat normaliter nauwelijks opgaat maar wel handig is op dit soort dagen.

Als failsave hang ik er wel een usb disc aan voor het geval 4G net zo snel is als wifi :relax:
Laatst gewijzigd door motoindo op do 04 mei 2023, 7:17, 1 keer totaal gewijzigd.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door tigradekat »

Ik ga het denk ik redden om de volledige set mee te nemen, maar bij nader inzien zou ik toch liever in een kleinere ruimte staan. Is daar nog over te overleggen? Ik kan me voorstellen dat de schuurflippen bijvoorbeeld veel beter in de grote zaal tot hun recht zouden komen?
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door motoindo »

tigradekat schreef: do 04 mei 2023, 7:17
Ik ga het denk ik redden om de volledige set mee te nemen, maar bij nader inzien zou ik toch liever in een kleinere ruimte staan. Is daar nog over te overleggen? Ik kan me voorstellen dat de schuurflippen bijvoorbeeld veel beter in de grote zaal tot hun recht zouden komen?
Je mag ook s'middags bij mij hoor, hoe meer zielen hoe meer decibels :rock:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door hardbats »

WrineX schreef: do 04 mei 2023, 0:08
hannesie schreef: wo 03 mei 2023, 23:26
cool schreef: wo 03 mei 2023, 17:18
Bij deze meld ik mij ook aan. En ik heb Joppe aangeboden dat hij mee kan rijden.
We maken er gewoon een leuke geszellige dag van. :lol:
100% ik hoop dat iemand weet hoe ik de Node kan gebruiken zonder wifi. ik dacht zelf aan een wifi hotspot op mijn telefoon?

probleem is alleen dat ik het wachtwoord niet kan veranderen via mijn tel... app crashed.. dus moet ik wellicht iemands tel lenen om mijn node the configureren haha
Ik gebruik ook een node 2i met een extra telefoon als hotspot. En dan mijn tel als de node verbinden met die hotspot.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door tigradekat »

motoindo schreef: do 04 mei 2023, 7:19
tigradekat schreef: do 04 mei 2023, 7:17
Ik ga het denk ik redden om de volledige set mee te nemen, maar bij nader inzien zou ik toch liever in een kleinere ruimte staan. Is daar nog over te overleggen? Ik kan me voorstellen dat de schuurflippen bijvoorbeeld veel beter in de grote zaal tot hun recht zouden komen?
Je mag ook s'middags bij mij hoor, hoe meer zielen hoe meer decibels :rock:
Eens! :lol: Komt tijd komt raad, ik ben er de hele dag. De grote zaal is denk ik gewoon echt te groot, daar moeten mijn 5,5 inch midwoofertjes echt te hard werken ben ik bang.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Henkjan »

tigradekat schreef: do 04 mei 2023, 7:17
...Ik kan me voorstellen dat de schuurflippen bijvoorbeeld veel beter in de grote zaal tot hun recht zouden komen?
nee, ik ga niet in die balzaal. ook omdat ondertussen plan B in werking is (ik ga die schuurflippen echt niet op tijd gefilterd krijgen)
Gebruikersavatar
GerardJ
Berichten: 301
Lid geworden op: do 30 mar 2006, 15:51

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door GerardJ »

Ik probeer zondag ook te komen, maar op dit moment ligt onze tuin open en moet eerst de waterafvoer geregeld worden voordat er stortbuien komen. Ik zal niets meebrengen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door hannesie »

qobuz.jpg
Maar eens een proef abo op Qobuz genomen met de Pure DSD Dac gaan we het dan wel opkrikken/afbreken naar 1 bit, dan met de gewone opzet die ROON bied.
Ga het zo eens beluisteren beneden.
q.jpg
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door tigradekat »

Henkjan schreef: do 04 mei 2023, 10:33
tigradekat schreef: do 04 mei 2023, 7:17
...Ik kan me voorstellen dat de schuurflippen bijvoorbeeld veel beter in de grote zaal tot hun recht zouden komen?
nee, ik ga niet in die balzaal. ook omdat ondertussen plan B in werking is (ik ga die schuurflippen echt niet op tijd gefilterd krijgen)
Haha fair enough :)
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door WrineX »

motoindo schreef: do 04 mei 2023, 7:13
WrineX schreef: do 04 mei 2023, 0:08
100% ik hoop dat iemand weet hoe ik de Node kan gebruiken zonder wifi. ik dacht zelf aan een wifi hotspot op mijn telefoon?

probleem is alleen dat ik het wachtwoord niet kan veranderen via mijn tel... app crashed.. dus moet ik wellicht iemands tel lenen om mijn node the configureren haha
Toevallig met eenzelfde setup bezig voor de dae, kreeg via het bluesound forum door dat je dan inderdaad het beste je telefoon in hotspot modus kan zetten zodat je wifi + internet hebt. Als je thuis en telefoon abbo bij dezelfde provider zitten zijn ze redelijk scheutig met gigabytes. Ik zit met kpn glas op 12GB per maand wat normaliter nauwelijks opgaat maar wel handig is op dit soort dagen.

Als failsave hang ik er wel een usb disc aan voor het geval 4G net zo snel is als wifi :relax:
top ! dan neem ik die gewoon mee en dan kom ik er vast uit :)
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door tigradekat »

Ik neem mijn Bluesound Node ook mee, Hotspot werkt idd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Shadow »

Ik heb de planning wat in elkaar geschoven in de kleine ruimtes, zou voor Bas ook wel fijn zijn als hij af en toe ff naar de wc kon en er nog iemand in grote ruimte wil draaien, zo'n ramp is die niet qua geluid, in het verleden deden de Daudio C1's, de Verenter, de set van Reinout enz het daar prima :goedzo:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door hardbats »

Je noemt wel allemaal open baffles op die z'n ruimte juist wel fijn vinden haha.
Maar als ik naar de wc moet zet ik gewoon 30minuten klassiek op, heb ik even de tijd en loopt de zaal vanzelf leeg :lol:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Leeuwarden »

Bas kan toch wel op een potje achter de baffles? :rock:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Shadow »

hardbats schreef: vr 05 mei 2023, 9:49
Je noemt wel allemaal open baffles op die z'n ruimte juist wel fijn vinden haha.
Maar als ik naar de wc moet zet ik gewoon 30minuten klassiek op, heb ik even de tijd en loopt de zaal vanzelf leeg :lol:
Klopt, grote dichte of reflex kasten worden bijna niet meer gebouwd / de mensen die ze bouwen nemen ze liever niet mee. We hebben afgelopen jaren de Calpamos een paar keer gebouwd zien worden, de Faital 3WC15 etc. maar daar heb je bijna een bestelbus voor nodig om die mee te nemen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Henkjan »

ik zal m'n Revox B77 mkII en wat originele spoelen opnames (op 19cm/s) ook meenemen
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door WrineX »

Henkjan schreef: vr 05 mei 2023, 16:09
ik zal m'n Revox B77 mkII en wat originele spoelen opnames (op 19cm/s) ook meenemen
echt ? lijkt me wel leuk om eens te horen. zou top moeten zijn !
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door rikpost »

Ik kom ook en neem mijn vrouw mee ,Marike , ik kan er uren naar luisteren zonder dat er vermoeidheid optreed :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door ds23man »

rikpost schreef: vr 05 mei 2023, 17:50
Ik kom ook en neem mijn vrouw mee ,Marike , ik kan er uren naar luisteren zonder dat er vermoeidheid optreed :lol:
Doet ze haar mond wel eens open of luister je alleen naar haar ademhaling? :think: :think: :think:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door dre »

Zal ik de Paper Hatts nog meenemen?
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door WrineX »

dre schreef: vr 05 mei 2023, 18:04
Zal ik de Paper Hatts nog meenemen?
klinken wel goed !! zien er ook belachelijk mooi uit !
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door hannesie »

Ik ben dan wel nieuwsgierig naar die opzet en een Purify versterker bijvoorbeeld. :kwijl:
Jos_br
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 17 okt 2022, 19:58

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Jos_br »

Ik ben nieuw hier, heb inmiddels ook een open baffle gebouwd, maar ben zeer benieuwd als complete noob (wel geholpen door mensen zoals Bas (hardbats) en een maat van me) wat anderen zoal bouwen. Dus wil graag even komen wanneer dat mag.

Jos.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”