Karlson
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Karlson
Ja zeker, voor inspiratie zorgen zal het zeker. Zit even te denken, nog nooit een Karlson gehoord eigenlijk. Ook als je eens wat wilt proberen met een andere versterker, zijn er ook altijd wel. Maar kijk maar even, als je je aanmeldt reserveer ik een tijdslot voor je.
Re: Karlson
Hij is van harte welkom voor een versterker / streamer bij mij, mijn oom had / heeft Karlsons met tweeters in de schermen, klonken goed en voor mij de aanzet wat met zelfbouw te gaan doen.
Re: Karlson
Ik heb me zojuist aangemeld, en als iemand zijn amp wil proberen op m'n Karlson's, hou ik me warm aanbevolen, ze zitten nu aangesloten op een oud beestje die het nog verrassend goed doet, maar ik sta zeer zeker open voor kritiek
Re: Karlson
Wat mij altijd opviel, dat de woofers in Karlson, relatief kleine konus uitslag maken voor relatief veel SPL, dus er kan een dikke versterker op.
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: Karlson
Afgelopen dagen (9 - 12 nov) heeft de Karlson-tube voor mid/hoog in ieder geval prima gespeeld op de ETF'22.
ETF = European Triode Festival; een jaarlijks terugkerend meerdaags en internationaal audiofestijn.
We hadden aan mij speakers een paar toffe eindversterkers geknoopt: 833 - triode voor het laag; GU4 voor mid/hoog.
Volgend jaar ga ik de 2" K-tube meenemen i.p.v. de huidige 1" versie.
Met muzikale groet,
Reinout
ETF = European Triode Festival; een jaarlijks terugkerend meerdaags en internationaal audiofestijn.
We hadden aan mij speakers een paar toffe eindversterkers geknoopt: 833 - triode voor het laag; GU4 voor mid/hoog.
Volgend jaar ga ik de 2" K-tube meenemen i.p.v. de huidige 1" versie.
Met muzikale groet,
Reinout
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Karlson
Ha, wat gaaf!
en wat een fraaie workshop/mancave zeg he, is dat een ongebruikte balzaal in Chateau Rdv300b833 ofzo?
en wat een fraaie workshop/mancave zeg he, is dat een ongebruikte balzaal in Chateau Rdv300b833 ofzo?
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: Karlson
Hi MechanicalAnimal,
nee hoor, da's een van de gebruikte kamers tijdens de ETF.
Was dit jaar op Kasteel de Berckt te Baarlo.
Dus we waren met zo'n 120 personen en 15 (?....niet geteld) installaties voor 4 dagen op dat kasteel.
Zal er even een apart draadje voor maken om dit topic "schoon" te houden.
De luidsprekers die ik daar had (open baffle met Supravox 285GMF voor laag; von Langa compressiedriver met Karlson-tube voor mid/hoog) zal ik meenemen naar de Zelfbouwaudiodag 4 februari te Hengelo. Weet nog niet welke versterkers ik meeneem....
Met muzikale groet,
Grtz, Reinout
nee hoor, da's een van de gebruikte kamers tijdens de ETF.
Was dit jaar op Kasteel de Berckt te Baarlo.
Dus we waren met zo'n 120 personen en 15 (?....niet geteld) installaties voor 4 dagen op dat kasteel.
Zal er even een apart draadje voor maken om dit topic "schoon" te houden.
De luidsprekers die ik daar had (open baffle met Supravox 285GMF voor laag; von Langa compressiedriver met Karlson-tube voor mid/hoog) zal ik meenemen naar de Zelfbouwaudiodag 4 februari te Hengelo. Weet nog niet welke versterkers ik meeneem....
Met muzikale groet,
Grtz, Reinout
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Karlson
rdv300b833 schreef: ↑wo 16 nov 2022, 14:08Hi MechanicalAnimal,
nee hoor, da's een van de gebruikte kamers tijdens de ETF.
Was dit jaar op Kasteel de Berckt te Baarlo.
Dus we waren met zo'n 120 personen en 15 (?....niet geteld) installaties voor 4 dagen op dat kasteel.
Zal er even een apart draadje voor maken om dit topic "schoon" te houden.
De luidsprekers die ik daar had (open baffle met Supravox 285GMF voor laag; von Langa compressiedriver met Karlson-tube voor mid/hoog) zal ik meenemen naar de Zelfbouwaudiodag 4 februari te Hengelo. Weet nog niet welke versterkers ik meeneem....
Met muzikale groet,
Grtz, Reinout
Oh, ik dacht even dat het jullie huiskamer was en je vrouw wel heel tolerant.
Paul.
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: Karlson
Goedemiddag Paul,
mijn vrouw is bijzonder tolerant......
Ik mag niet verwachten dat ik mijn set in de woonkamer zet (1000 volt/niet afgeschermd...en ja...er loopt hier een kind...) maar ben met volle instemming verbannen naar de zolder van 5x5 meter waar ik deze hobby kan bedrijven.
Laten we eerlijk zijn: wie wil dit in de woonkamer ? ETF was juist PRECIES de gelegenheid om al die audio-adrenaline naar buiten te laten stromen. En het was GEWELDIG !
Ik kijk nu al uit naar ETF'23 en hoop op verschillende Nederlandse audio-events ook lekker mee te draaien.
Met muzikale groet,
Reinout
mijn vrouw is bijzonder tolerant......
Ik mag niet verwachten dat ik mijn set in de woonkamer zet (1000 volt/niet afgeschermd...en ja...er loopt hier een kind...) maar ben met volle instemming verbannen naar de zolder van 5x5 meter waar ik deze hobby kan bedrijven.
Laten we eerlijk zijn: wie wil dit in de woonkamer ? ETF was juist PRECIES de gelegenheid om al die audio-adrenaline naar buiten te laten stromen. En het was GEWELDIG !
Ik kijk nu al uit naar ETF'23 en hoop op verschillende Nederlandse audio-events ook lekker mee te draaien.
Met muzikale groet,
Reinout
Re: Karlson
Nou ik denk dat Barry je voor Hengelo graag ziet komen en ik voor Breda ook trouwensrdv300b833 schreef: ↑wo 16 nov 2022, 16:01hoop op verschillende Nederlandse audio-events ook lekker mee te draaien.
Met muzikale groet,
Reinout
Re: Karlson
Ik ben benieuwd wat ze doen in een grotere ruimte, hoe verder ik er vanaf sta of zit, hoe dieper ze klinken. Ik merk wel dat m'n Sansui van 2x75 Watt toch iets te krap is...
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Karlson
VET!!!! ik vind die Karlson's er gewoon supergaaf uitzien.
Ik ga even overwegen of 4 feb naar Hengelo ga, als dat zo is, en jij bent er met je K's dan zet ik die van mij er graag naast.
Ik ga even overwegen of 4 feb naar Hengelo ga, als dat zo is, en jij bent er met je K's dan zet ik die van mij er graag naast.
Re: Karlson
Haha, we kunnen ze ook op elkaar stapelen, twee eindversterkers aan elkaar koppelen en gas erop!
Re: Karlsson
Hoi Maarten, ik zag in jouw bouwbeslag dat die drie sleuven breder zijn dan in de tekening, heb je dat bewust gedaan? Ik zat net te bedenken dat ik alles aangepast heb behalve die drie sleuvenMechanicalAnimal schreef: ↑ma 30 mei 2022, 11:11Leuk, Karssons, ik heb een set staan op zolder voor muziek tijdens het klussen.
Bouwverslagje hier :
https://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=6204
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Karlsson
Poe, dat moet ik echt even nakijken. Ik weet ook niet of ik nog weet op basis waarvan ik die 3 sleuven de maat heb gegeven.Bert911 schreef: ↑ma 16 jan 2023, 23:06Hoi Maarten, ik zag in jouw bouwbeslag dat die drie sleuven breder zijn dan in de tekening, heb je dat bewust gedaan? Ik zat net te bedenken dat ik alles aangepast heb behalve die drie sleuvenMechanicalAnimal schreef: ↑ma 30 mei 2022, 11:11Leuk, Karssons, ik heb een set staan op zolder voor muziek tijdens het klussen.
Bouwverslagje hier :
https://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=6204
In de tekening op pag 1 van jouw topic staat 15mm hoog en 250mm (en nog wat extra door de 2 cirkel) breed, ik zal ze even nameten voor je.
Volgens mij dat bouwplan van HondaSNL de tekening die ik ook gevolgd heb.
Er zijn echter ook Karlson ontwerpen waar ik 5, 7 en zelfs wel 11 sleuven heb gezien.
Re: Karlson
Nog even update, ik heb er nu twee 13 cm Fenton speakers bij gezet die ik aanstuur met m'n oude sansui met Equalizer, laag is eruit gefilterd, en voor het laag zit er nu een versterker van 2x500 achter. Het is zeer zeker geen high end materiaal, maar voor mij klinkt het meer dan goed, en het is eigenlijk ook best grappig om met zo min mogelijk geld toch een heel leuk resultaat te behalen
