Phono dude
Moderator: Beheerdersteam
Re: Phono dude
Gefeliciteerd Demo mooi man maar het was een gedachte die bij mij opkwam om de voeding buiten de Phonedude te bouwen en met alleen DC naar de doos met electronen buisjes rca in uit te gaan omdat we de gloei ook met DC doen Gekke gedachte?
Re: Phono dude
Vast achter het behang geplakt Bert. Zit er niet ergens een bobbel in het behang?
Erg mooi geworden Demo!
Ziet er erg fraai uit zo alles bij elkaar.
Erg mooi geworden Demo!
Re: Phono dude
Even tussendoor.....
De boel staat nu geruime tijd in te spelen.
In het begin klonk het als een grote vlek,geen ruis of brom maar weinig detail.
Nu wordt het steeds beter,instrumenten op de achtergrond komen in beeld en de bas vormt zich.
Zang komt meer en meer los van het geheel.
Al met al niet ontevreden over het geluid.
Soms ,,spooky,, alsof er iemand echt tegen het raam tikt.
Het vee, de katten vluchten niet uit de kamer
Als alles een beetje uit geslingerd is maar even kijken wat we aan de draaitafel kunnen optimaliseren.
Ondertussen wil de vrouw weten hoe alles bediend moet worden,om zelf platen te draaien
Dit is misschien wel het grootste bewijs dat het de goede kant op gaat.
Zit nu te broeden op de derde versie
Had tussendoor weer genoeg hout op voorraad,deze trafo van Toroidy is perfect,gelukkig had ik er drie besteld
,wat weer andere configuraties mogelijk maken.
Dus ben hier nog niet klaar mee.
Deze was eigenlijk voor de verkoop,maar de WAF factor zit in de weg
De boel staat nu geruime tijd in te spelen.
In het begin klonk het als een grote vlek,geen ruis of brom maar weinig detail.
Nu wordt het steeds beter,instrumenten op de achtergrond komen in beeld en de bas vormt zich.
Zang komt meer en meer los van het geheel.
Al met al niet ontevreden over het geluid.
Soms ,,spooky,, alsof er iemand echt tegen het raam tikt.
Het vee, de katten vluchten niet uit de kamer
Als alles een beetje uit geslingerd is maar even kijken wat we aan de draaitafel kunnen optimaliseren.
Ondertussen wil de vrouw weten hoe alles bediend moet worden,om zelf platen te draaien
Dit is misschien wel het grootste bewijs dat het de goede kant op gaat.
Zit nu te broeden op de derde versie
Had tussendoor weer genoeg hout op voorraad,deze trafo van Toroidy is perfect,gelukkig had ik er drie besteld
Dus ben hier nog niet klaar mee.
Deze was eigenlijk voor de verkoop,maar de WAF factor zit in de weg
Re: Phono dude
Zo de platenspeler voorzien van een nieuw element.
Dat scheelt..........
Platen die een beetje moeilijk af te spelen waren doen het nu ook goed
Alles netjes afgesteld met een protractor,ging eigenlijk best wel makkelijk.
Het oude element is verhuist naar de TD160,wat het nu ook doet.
Na de nodige afstellingen.
Platen die een beetje moeilijk af te spelen waren doen het nu ook goed
Alles netjes afgesteld met een protractor,ging eigenlijk best wel makkelijk.
Het oude element is verhuist naar de TD160,wat het nu ook doet.
Na de nodige afstellingen.
Re: Phono dude
Dan maar even verder met deel 3.
Print ontworpen en laten maken in China.
Moest uiteindelijk de print iets bijwerken kwa vrije ruimte rond wat aansluitingen,maar een paar sneetjes met een stanley mes was voldoende.
En al vast wat kastjes gemaakt
Het plaatwerk zojuist besteld.
Als dat binnen is kunnen we weer los
Print ontworpen en laten maken in China.
Moest uiteindelijk de print iets bijwerken kwa vrije ruimte rond wat aansluitingen,maar een paar sneetjes met een stanley mes was voldoende.
En al vast wat kastjes gemaakt
Het plaatwerk zojuist besteld.
Als dat binnen is kunnen we weer los
Re: Phono dude
Voor de filter condensatoren heb ik een combinatie gemaakt met styroflex en silvermica condensatoren.
De print is voorzien van extra gaten voor evt. andere condensatoren .
De volgende afbeelding geeft het verschil in print tussen de vorige en deze.
De print is voorzien van extra gaten voor evt. andere condensatoren .
De volgende afbeelding geeft het verschil in print tussen de vorige en deze.
Re: Phono dude
Even niks,
Schoonpa is bezig te vertrekken naar de eeuwige jachtvelden............
Beetje chaos hier.
Schoonpa is bezig te vertrekken naar de eeuwige jachtvelden............
Beetje chaos hier.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Phono dude
Nogmaals bedankt jongens voor de steun.
Alles is weer een beetje achter de rug.
De man ter aarde besteld,thats live...........
Toch maar even wat gedaan vandaag.
De binnenbeplating op maat gemaakt,de gaten er in gezet en de boel gemonteerd.
Ondertussen de bovenplaat gespoten,ligt te drogen.
Alles is weer een beetje achter de rug.
De man ter aarde besteld,thats live...........
Toch maar even wat gedaan vandaag.
De binnenbeplating op maat gemaakt,de gaten er in gezet en de boel gemonteerd.
Ondertussen de bovenplaat gespoten,ligt te drogen.
Re: Phono dude
Jij gaat steeds mooier bouwen
Demo dat mag best herhaald worden ,
ik weet dat Barry dat eerder geschreven heeft
Maar je blijft verbeteren.
applaus

Demo dat mag best herhaald worden ,
ik weet dat Barry dat eerder geschreven heeft
Maar je blijft verbeteren.
applaus
Re: Phono dude
Dank je Bert.
Maar even verder....
De bovenplaat gespoten,pertinax subframe gemonteerd plus de rest.
Maar even verder....
De bovenplaat gespoten,pertinax subframe gemonteerd plus de rest.
Laatst gewijzigd door democles op do 11 mei 2023, 0:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Phono dude
Nog wat bedacht...
Bij de vorige had ik wat problemen om uiteindelijk de gloei te meten als alles er in zat.
Nu opgelost met een pertinax bruggetje er tussen.
Mooi meetpunt en verdeel station
En de bedrading kan ook wat dunner.
Bij de vorige had ik wat problemen om uiteindelijk de gloei te meten als alles er in zat.
Nu opgelost met een pertinax bruggetje er tussen.
Mooi meetpunt en verdeel station
En de bedrading kan ook wat dunner.
Laatst gewijzigd door democles op do 11 mei 2023, 0:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Phono dude
Wat gezever van mij
je hebt een kartel ring tussen je moer en het soldeeroog
Je bent er zo zeker van dat je soldeeroog meedraait met de moer , eerder een normale ring ertussen doen
Waarom niet de kartel ring tussen Pertinax/ glasvezel o.i.d.
je soldeeroog dan draait dat niet mee met vastdraaien
Je bent er zo zeker van dat je soldeeroog meedraait met de moer , eerder een normale ring ertussen doen
Waarom niet de kartel ring tussen Pertinax/ glasvezel o.i.d.
je soldeeroog dan draait dat niet mee met vastdraaien
