[vintage] SchuurFlippen

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door VintageHarry »

De mid/hoog crossover frequentie lijkt relatief laag te liggen voor deze tweeter, kun je dit niet beter naar 5 kHz opschuiven? Tenzij de huidige middome dat niet haalt natuurlijk, welke zit er nu in?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Henkjan »

dit is met de 211, daarmee gaat dat niet lekker denk ik
mid.png

maar waarom zou je die isophase al niet vanaf 3500Hz kunnen inzetten? 2e orde gefilterd
de vervorming begint pas lager op te lopen
A_tweet_vervorming.png
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door motoindo »

Henkjan schreef: wo 05 apr 2023, 11:13
nee, ik ga gebruiken wat ik nog heb liggen in de schuur, en wat niet te lomp groot is. en dat is een oude car amp met een SMPS die ik tegen de muur kan schroeven.
Oeh, leuk, je brengt mij op een idee voor de car amps die ik nog ergens heb liggen.

Afbeelding

Is die 8066 met LTS-50 behandeld ?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Henkjan »

motoindo schreef: di 11 apr 2023, 8:15
...

Is die 8066 met LTS-50 behandeld ?
met vergelijkbaar spul van IT

viewtopic.php?p=2056169#p2056169
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door VintageHarry »

Henkjan schreef: di 11 apr 2023, 0:05
maar waarom zou je die isophase al niet vanaf 3500Hz kunnen inzetten? 2e orde gefilterd
de vervorming begint pas lager op te lopen
Aan de vervorming bij 3,5 kHz dacht ik niet zozeer, wel aan het nogal onregelmatige frequentieverloop. Maar in combinatie met de 0211 zijn de opties inderdaad beperkt.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door motoindo »

Aangespoort door eerder werk hier :goeie: ook maar eens gekeken naar wat ik nog zoal nog had liggen en daar iets mee bedacht als einde van het jaar vakantie hobbyding : de feestjesbox. Het idee dateert van wat jaartjes terug na een feestje met 4 stuks 544 op links en rechts, de extra 12dB t.o.v een enkele woofer is blijven hangen als iets wat ik toch eens in een wat beter sjouwbaar formaat wilde gieten. Oja, ze gaan mee naar Hengloo de 3de.

En het ruimt ook gewoon lekker op 8)

Voorzien van 4 stuks AD8066 waarvan ik er eentje natuurlijk voorzien heb van een opnemertje welke ooit speciaal met deze oude flippen in gedachten gemaakt is.Vroeger stond het proces achter zo'n verzonken baffle altijd garant voor de nodige aanroepingen des Heeres maar met een CnC is het zo gepiept, voordeel van massa productie gereedschap 8)
5444.1.jpg
Voor de beeldvorming droog op elkaar gezet 22mm bouwmarkt karton, wat een pulp :shock: Nog niet zichtbaar maar al wel in de planning is het 7063 mid kastje wat als kolom van voor naar achteren loopt, aan de achterzijde een Grown/Up BMH3D module bevat en tevens dienst doet als versteviging van het kastje.
5444.2.jpg
Woofertjes zijn behandeld met LTS50 om ze wat steviger te maken, dat ze glimmen had van mij niet gehoeven maar ach, who cares.
5444.3.jpg
In plaats van de standaard 0211 dome die Philips gebruikte gekozen voor een 7063 mid met toetertje omdat die qua stemmen net ff lekkerder is. Om er ook nog wat hoog uit te laten komen ook maar een 0160 tweet erboven gezet op een 544 beugel, geen sjiek de friemel ding maar zolang je hem niet onder de 4Khz gebruikt blijft ie mooi rustig.
5444.4.jpg
Standaard j-fet opnemertje met Murata shocksensors,monteerbaar op het plastieke doppie middels een met de soldeerpunt gemaakt gaatje en een M3 tappertje.
5444.5.jpg
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door richard »

Een feestbeest.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door motoindo »

Minimaal maaaaaar ik zal zodra e.e.a speelt een apart ervaringen topic starten om hj zijn schuur flippers niet in de weg te zitten

:hide:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”