[vintage] SchuurFlippen
Moderator: Beheerdersteam
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: [vintage] SchuurFlippen
De mid/hoog crossover frequentie lijkt relatief laag te liggen voor deze tweeter, kun je dit niet beter naar 5 kHz opschuiven? Tenzij de huidige middome dat niet haalt natuurlijk, welke zit er nu in?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [vintage] SchuurFlippen
dit is met de 211, daarmee gaat dat niet lekker denk ik
maar waarom zou je die isophase al niet vanaf 3500Hz kunnen inzetten? 2e orde gefilterd
de vervorming begint pas lager op te lopen
maar waarom zou je die isophase al niet vanaf 3500Hz kunnen inzetten? 2e orde gefilterd
de vervorming begint pas lager op te lopen
Re: [vintage] SchuurFlippen
Oeh, leuk, je brengt mij op een idee voor de car amps die ik nog ergens heb liggen.
Is die 8066 met LTS-50 behandeld ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [vintage] SchuurFlippen
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: [vintage] SchuurFlippen
Aan de vervorming bij 3,5 kHz dacht ik niet zozeer, wel aan het nogal onregelmatige frequentieverloop. Maar in combinatie met de 0211 zijn de opties inderdaad beperkt.
Re: [vintage] SchuurFlippen
Aangespoort door eerder werk hier
ook maar eens gekeken naar wat ik nog zoal nog had liggen en daar iets mee bedacht als einde van het jaar vakantie hobbyding : de feestjesbox. Het idee dateert van wat jaartjes terug na een feestje met 4 stuks 544 op links en rechts, de extra 12dB t.o.v een enkele woofer is blijven hangen als iets wat ik toch eens in een wat beter sjouwbaar formaat wilde gieten. Oja, ze gaan mee naar Hengloo de 3de.
En het ruimt ook gewoon lekker op
Voorzien van 4 stuks AD8066 waarvan ik er eentje natuurlijk voorzien heb van een opnemertje welke ooit speciaal met deze oude flippen in gedachten gemaakt is.Vroeger stond het proces achter zo'n verzonken baffle altijd garant voor de nodige aanroepingen des Heeres maar met een CnC is het zo gepiept, voordeel van massa productie gereedschap
Voor de beeldvorming droog op elkaar gezet 22mm bouwmarkt karton, wat een pulp
Nog niet zichtbaar maar al wel in de planning is het 7063 mid kastje wat als kolom van voor naar achteren loopt, aan de achterzijde een Grown/Up BMH3D module bevat en tevens dienst doet als versteviging van het kastje.
Woofertjes zijn behandeld met LTS50 om ze wat steviger te maken, dat ze glimmen had van mij niet gehoeven maar ach, who cares.
In plaats van de standaard 0211 dome die Philips gebruikte gekozen voor een 7063 mid met toetertje omdat die qua stemmen net ff lekkerder is. Om er ook nog wat hoog uit te laten komen ook maar een 0160 tweet erboven gezet op een 544 beugel, geen sjiek de friemel ding maar zolang je hem niet onder de 4Khz gebruikt blijft ie mooi rustig.
Standaard j-fet opnemertje met Murata shocksensors,monteerbaar op het plastieke doppie middels een met de soldeerpunt gemaakt gaatje en een M3 tappertje.
En het ruimt ook gewoon lekker op
Voorzien van 4 stuks AD8066 waarvan ik er eentje natuurlijk voorzien heb van een opnemertje welke ooit speciaal met deze oude flippen in gedachten gemaakt is.Vroeger stond het proces achter zo'n verzonken baffle altijd garant voor de nodige aanroepingen des Heeres maar met een CnC is het zo gepiept, voordeel van massa productie gereedschap
Voor de beeldvorming droog op elkaar gezet 22mm bouwmarkt karton, wat een pulp
Woofertjes zijn behandeld met LTS50 om ze wat steviger te maken, dat ze glimmen had van mij niet gehoeven maar ach, who cares.
In plaats van de standaard 0211 dome die Philips gebruikte gekozen voor een 7063 mid met toetertje omdat die qua stemmen net ff lekkerder is. Om er ook nog wat hoog uit te laten komen ook maar een 0160 tweet erboven gezet op een 544 beugel, geen sjiek de friemel ding maar zolang je hem niet onder de 4Khz gebruikt blijft ie mooi rustig.
Standaard j-fet opnemertje met Murata shocksensors,monteerbaar op het plastieke doppie middels een met de soldeerpunt gemaakt gaatje en een M3 tappertje.
Re: [vintage] SchuurFlippen
Minimaal maaaaaar ik zal zodra e.e.a speelt een apart ervaringen topic starten om hj zijn schuur flippers niet in de weg te zitten

