Dus.
Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Heb het kabeltje van mijn HD560S er maar even op nagemeten. Daar zit aan het hoofdeinde een regulier 4-polig 2,5mm plugje en aan de versterkerkant een 3-polige 3,5mm met een verloop naar 1/4" stereo jack. Tussen L+ en L+ 1,25 ohm, tussen R+ en R+ 1,25 ohm, tussen L- en gnd 1,25 ohm, tussen R- en gnd 1,25 ohm en tenslotte tussen L- en R- 2,5 ohm. Kortom kabeltje zelf is gewoon symmetrisch zoals we van Sennheiser gewend zijn. Dus het probleem bij de oplossing gevonden
Zet er een 4-polige stekker aan naar smaak.
B.t.w. Aad, in de Topping L30 zitten ook 2 losse HP versterkers: https://www.audiosciencereview.com/foru ... ost-496492
B.t.w. Aad, in de Topping L30 zitten ook 2 losse HP versterkers: https://www.audiosciencereview.com/foru ... ost-496492
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Wat ik begrijp is dat dat vooral voor de bas bedoeld is, die ervaren we normaal niet zo gescheiden op luidsprekers dan dat we met koptelefoons ervaren. Er zullen altijd verschillende interpretaties in de verschillende implementaties van te vinden zijn, ik ken alleen die van de Chord.Pjotr schreef: ↑vr 07 apr 2023, 14:30Klinkt zeker erg goed, en dat met een gewone Jackplug. We hebben het qua "rommel" over vervorming. Kanaalscheiding langs de meetlat van vervorming gaan leggen slaat ook nergens op... Sterker nog voor HP zijn er speciale blenders die L en R frequentieafhankelijk mixen om het "In het hoofd" effect te verminderen. Al is dat niet helemaal mijn ding.
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Ik ga eens kijken. Kan nog wel en hoofdtelefoonversterker gebruiken.Pjotr schreef: ↑vr 07 apr 2023, 19:54
B.t.w. Aad, in de Topping L30 zitten ook 2 losse HP versterkers: https://www.audiosciencereview.com/foru ... ost-496492
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Ga je geen spijt van krijgen. Wel oppassen met het voedingsplugje. Daar staat 15V AC op! Maar het past ook gewoon in een standaard 5V aansluiting van een ander apparaat
Even duidelijk labelen dus!
