Televisiewand voor 65 inch met 2x 15 inch RCF L15P200AK woofers

Verouderde en afgehandelde advertenties van afgelopen jaar.
Gesloten
Mr. X

Televisiewand voor 65 inch met 2x 15 inch RCF L15P200AK woofers

Bericht door Mr. X »

Afbeelding

Te koop aangeboden, zelfbouw project televisiewand met ingebouwde 15 inch RCF L15P200AK subwoofers.
• Vraagprijs: 350,- (biedingen in overleg)
• Beschikbaar vanaf 1 mei 2023
• Prijs zonder verzenden, enkel ophalen in Enschede

Afmeting:
• 220cm hoogte
• 270cm breedte
• De wand is ongeveer 17-18cm diep. Eventueel smaller te maken door de middendelen aan te passen of zelf op maat te maken.

Omschrijving

Deze wand is in 2017 gebouwd, omdat deze de uitkomst biedt voor iedere audioliefhebber; zware subwoofers, maar niet in het zicht.
De twee 15 inch RCF L15P200AK subwoofers geven een flink lage bass, je kan er in de woonkamer een goede druk mee produceren. Doordat een pilaar de woofer vormt is er voldoende klankkast.

De televisie wordt aan de muur gemonteerd, niet aan het meubel. Hierdoor hoeft het meubel maar met 2 goede bouten vastgezet te worden aan de muur.

De wand is gemaakt van 18mm MDF en voorzien van een witte zijdeglans lak. Het bestaat uit 4 delen, namelijk de 2 pilaren met subfoofers, een bovendeel en onderdeel. De delen zitten aan elkaar vast met ingebouwde bouten. Dat maakt het meubel goed demonteerbaar.

Aan de zijkanten is er een uitsparing voor lichtstrips (niet meegeleverd).

In het onderdeel kunnen plate-versterkers weggewerkt worden. Deze zijn er inmiddels niet meer. Via de gaten kunnen kabels vanaf de TV naar een meubel (dressoir) geleid worden. Door een dressoir er voor te zetten, zie je de woofers dus niet.
Omdat de woofers een geringe uitwijking hebben, heb ik afgelopen jaren nauwelijks trillingen van het meubel dat er voor stond ondervonden.

Wat krijg je allemaal?
• De houten delen van de wand (dus de pilaren en middendelen) zoals getoond op foto 1
• 2x 15 inch L15P200AK subwoofer

Wat is niet inbegrepen?
• Televisie is niet inbegrepen
• Dressoir, andere meubels en accessoires op de foto's zijn niet inbegrepen, de laatste foto is dus een impressie.
• Versterkers (plate amps) zijn niet inbegrepen, deze heb ik niet meer (tijdens gebruik vervangen voor andere amps)
• Lichtstrips zijn niet inbegrepen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Mr. X op zo 16 apr 2023, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr. X

Re: Televisiewand voor 65 inch met 2x 15 inch RCF L15P200AK woofers

Bericht door Mr. X »

De vraagprijs is gezakt naar 350 euro
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

A: wat een ontzettend leuk project!!
B: ik zo'n grote niet (tv dan hé....) dus succes met de verkoop.

Als ie compleet met plate-amps zou zijn moet je hem zeker ook op MP zetten, nu is dat wat lastiger
Mr. X

Bericht door Mr. X »

Bedankt Wowly! Was een gaaf project, maar wegens andere andere opstelling wordt het toch wat te groot :-)
Helaas geen amps, op gegeven overgegaan op twee mono blocks van Marantz. Advertentie staat al een tijdje op marktplaats, maar is toch wat specifiek voor de doorsnee marktplaatser ;-)
Walt

Bericht door Walt »

Wat zijn de maten van de subwoofers zuilen? Is dit een gesloten ontwerp, hoe laag gaan ze?
Mr. X

Bericht door Mr. X »

Dag Walt,
Een zuil is 60cm x 17,5cm x 220cm (b x d x h).
Het is een gesloten ontwerp. Heb ze destijds eerst dicht getest om te oordelen of een bassport nodig was. Dat was niet het geval.

Specs qua hoe laag ze gaan heb ik niet, destijds niet berekend gezien de maten bepaald waren door het dressoir en de tv. Qua inhoud hebben ze ongeveer 150 liter. Dat is meer dan de woofers van mijn oudere project waar de drivers vandaan komen waar ik het wel berekend heb (was toen 51 liter).

Gevoelsmatig gaan ze behoorlijk laag, je kan redelijk wat “druk” produceren. Wel heb ik gemerkt dat er afhankelijk van de afstelling een dode zone is en mijn totale setup vrij gericht is. Hier is dat midden in de woonkamer, waar een tafel staat wat op zich niet erg is. De luister/kijkpositie bevindt zich dan weer in de “buik” van het laag, waar het dus erg lekker klinkt.
Wellicht dat een bassport daar weer bij kan helpen.

Mocht je eventueel interesse hebben maar eerst willen luisteren dan kan dat natuurlijk. De opstelling wordt begin mei gedemonteerd, voor die tijd staat het er nog om te kunnen luisteren.
Walt

Bericht door Walt »

Hallo Mr. X,

Bedankt voor de maatvoering, dat is echter toch wat te fors voor in mijn kamertje erbij.

Gr. Walter
Mr. X

Bericht door Mr. X »

Goedendag, de wand is inmiddels weg. Speakers los verkocht.
Dank voor de interesse en reply’s
Gesloten