3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat kan niet Aat, die foto’s zijn al zo donker…
Soms hoor je gelijk dat het klopt, de verwonderringen onder de Hapi DAC, prachtige klank!
Met dank aan Leobus, fantastische vinding.
Groetjes Walter
Met dank aan Leobus, fantastische vinding.
Groetjes Walter
Vandaag besloten dat er ook nog 8 ‘heavy duty’ ringen gaan komen voor onder de speakers, Leobus heeft een belastingstest 7x24 uur gedaan met een veiligheidsfactor circa 2.5 [-] voor mijn toepassing en dit gaf goede resultaten. Denk dat dit qua werking in de buurt gaat komen van de peperdure Townsend speaker isolatie platformen.
Vast wel, maar dat doen een paar rubber tuintegels ook 
Dat denk ik niet, die hebben zijlings veel hogere stijheid. Op de kogels is de zijlingse stijheid zeer gering, dus veel beter filter effect.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ben benieuwd (ook of alles blijft staan)
Als het in verhouding is met de eindversterker, dan is dit behoorlijk stabiel, het twaron blijft namelijk niet 100% vlak maar veert iets in, de kogel moet dan licht de helling op, dit geeft een kleine weerstand die stabiliserend werkt. Mijn cd speler en dac is andere verhaal, die wegen heel weinig en duw je met klein zetje zo uit belans, hoewel er nog steeds een behoorlijke terugstel kracht is.
Grootse uitdaging wordt het plaatsen. Ik zal eerst 4 ringen onder de 60mm basisplaat leggen, dit is nog zeer wiebelig, dan moet ik in mijn eentje ruim 40kg speaker erop tillen…
Grootse uitdaging wordt het plaatsen. Ik zal eerst 4 ringen onder de 60mm basisplaat leggen, dit is nog zeer wiebelig, dan moet ik in mijn eentje ruim 40kg speaker erop tillen…
- pappaleo
- Contacteer:
Mag geen probleem zijn, jij werkt toch in die branche ?
Dat is veel te aards voor Walt. Dat verlaagt hij zich vast niet toe. Het moet wel iets met zijn energievelden doen
- Leeuwarden
Je kan ze toch een weekje in de wc leggen?
Een loopkat in de luisterkamer.
De periode met groene stiften, Cat5 kabeltjes, speciale stekkertjes en zwevende plateau's ligt al weer enige tijd achter mij. Zelfs een Van der Heide installatie beluisterd.
Inmiddels staat alles weer netjes in het rek met zwenkwieltjes. Het is niets voor mij. De Zen benadering bevalt me beter.
Laatst gewijzigd door richard op ma 27 mar 2023, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ha ja nog beter, de speakers van de vloer. Hang ze maar op die dingen.
Ik weet niet of Hannesie nog mee leest in dit topic, maar een poosje terug heb ik een voorstel gedaan om hem donderdag een setje ringen mee te geven om te ervaren wat ze doen. Er was wel wat animo bij anderen om dan gezellig mee te komen luisteren. In een ander topic las ik dat Hans wel van gezellig samen luisteren houdt, dus…. Echter tot nu toe geen reactie van Hans. Hopelijk reageert hij nog even.
Groet,
Leobus
Groet,
Leobus
Neem aan dat Hans graag van dit aanbod gebruik zal maken!
Denk dat Hans zijn speakers dwars door die ringen heen zakken. Gezien het gewicht van die speakers zou dat helemaal niet zo verwonderlijk zijn... 
De gewone ringen zijn voor onder apparatuur, misschien anders even terug lezen.
Dan lees toch een heel verhaal over speakers... Maar ok ik heb niks met allerhande ringen. Nou ja ooit wel eens iemand gezien die een zwembandje onder zijn DT had gelegd en daarvan veel verbetering ervaarde.
De ringen voor onder de speakers zijn speciale heavy duty versies, circa 2x zo sterk. Ik ken de opbouw maar weet niet of Leobus dat in dit stadium al wil delen.
Hearhear.
Waren de zwembandjes wel slap opgeblazen kruiwagen binnenbandjes en het plateau een 40x60 betontegel. De DT was daarbij een CD.
Maar ik had het idee dat het werkte, daar gaat het uiteindelijk toch om?
Was geen Hearhear, was lang daar voor
Dit was zo'n kinderzwembandje met daarop een plank waarop de DT op stond. Dat werkte wel qua isolatie van vloertrillingen van het gedans op de houten vloer
Maar was toch eigenlijk wel wiebelig.
Overigens zijn die Wonderringen niet een vervolg van de eierdopjes met kogels van Hearhear Hans van Liempd?
Overigens zijn die Wonderringen niet een vervolg van de eierdopjes met kogels van Hearhear Hans van Liempd?