PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Moderator: Beheerdersteam
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
de weerstand voor de tweeter nog vergroot naar 1,8Ohm. dat gaf wat meer rust in het hoog.
Net onderdelen besteld voor dit filter, zodat ik hem kan bouwen zonder van alles aan elkaar te knopen om tot de goede waarde te komen.
Net onderdelen besteld voor dit filter, zodat ik hem kan bouwen zonder van alles aan elkaar te knopen om tot de goede waarde te komen.
En binnen.
De reden voor de standaard z caps is simpel, de 47uF had ik al en een beetje uniformiteit vind ik wel leuk. Ook al zie je er straks niks meer van...
De reden voor de standaard z caps is simpel, de 47uF had ik al en een beetje uniformiteit vind ik wel leuk. Ook al zie je er straks niks meer van...
Controle meting gedaan, tweeter niveau nog wat aangepast. Op de plek gezet, laag wordt niet te veel versterkt door de plaatsing lijkt het dus dat is mooi. Overkill is het wel, maar ach...
Nu tijd vinden voor de uiteindelijke kastjes en het maken van het filter, deze wil ik graag op een PCB maken.
Nu tijd vinden voor de uiteindelijke kastjes en het maken van het filter, deze wil ik graag op een PCB maken.
Goed bezig hoor! Je hebt niet een setje metingen onder hoeken gemaakt toevallig? Ik was wel benieuwd naar hoe de Augerpro WG hier uitpakt samen met deze woofer.
Thx!
De meting die ik post is op 0, 10, 20, 30 graden. Ik wil elke meting doen hoor dus zeg het maar
De meting die ik post is op 0, 10, 20, 30 graden. Ik wil elke meting doen hoor dus zeg het maar
Wat mij wel opvalt bij het filteren op de as én op de power response is dat je (soms) verder van de as tóch nog behoorlijke afwijkingen kan krijgen als je het filter niet goed in elkaar steekt. Soms is een compromisje ergens nodig. Maar dat hangt natuurlijk wel af van je ontwerpdoel. Als je dicht op de speakers zit, is je in room response niet zo belangrijk. Maar mede daarom vroeg ik het.
Ik heb het filter op 20gr geoptimaliseerd. Niet geheel met het uiteindelijke doel voor ogen maar meer met het idee dat ze het in de huiskamer of andere meer "normale" setting ook goed doen.
Wat wel opviel is dat er op 0 en 10 graden bij 5khz een piekje was welke verder van de as snel verdween. Deze zat er bij beide microfoons in dus heb ik maar voor lief genomen, ik kreeg hem niet netter.
Wat wel opviel is dat er op 0 en 10 graden bij 5khz een piekje was welke verder van de as snel verdween. Deze zat er bij beide microfoons in dus heb ik maar voor lief genomen, ik kreeg hem niet netter.
Barry wilde wel een filter pcb voor me tekenen en bestellen, daar zeg ik geen nee tegen. Nogmaals bedankt Barry!
Netjes hoor! En het filter heb je redelijk eenvoudig weten te houden, met toch een goede response. Geslaagd kortom!
Mooi!
Met een waveguide kan je ook een overdreven toe-in doen, zodat ze "kijken" naar een punt een stukje voor je. Het idee is dat, wanneer je niet helemaal in het midden zit, de sweetspot toch breed blijft omdat je meer op de as terecht komt van de speaker waar je het verst vanaf zit. Dat kan je op je bureau natuurlijk prima proberen!
Met een waveguide kan je ook een overdreven toe-in doen, zodat ze "kijken" naar een punt een stukje voor je. Het idee is dat, wanneer je niet helemaal in het midden zit, de sweetspot toch breed blijft omdat je meer op de as terecht komt van de speaker waar je het verst vanaf zit. Dat kan je op je bureau natuurlijk prima proberen!
Ik ben er ook erg tevreden mee, een filter van maar 6 onderdelen 
Ik zal eens testen met toe in, leuk om eventueel verschil te ondervinden.
Ook wil ik roosters printen, als bescherming van de woofers omdat op het bureau nogal eens vol ligt met mappen enz waar mn vriendin mee werkt. Niet het mooiste maar het is erg zonde als een woofer sneuvelt.
Deze zitten in elkaar... Nu nog nieuwe kastjes.
Ik zal eens testen met toe in, leuk om eventueel verschil te ondervinden.
Ook wil ik roosters printen, als bescherming van de woofers omdat op het bureau nogal eens vol ligt met mappen enz waar mn vriendin mee werkt. Niet het mooiste maar het is erg zonde als een woofer sneuvelt.
Deze zitten in elkaar... Nu nog nieuwe kastjes.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ziet er goed uit zo Douwe
Ging het solderen een beetje met al het koper?
- the cosmic gate
Ben eigenlijk beetje benieuwd waar je op dit moment op uitkomt mbt kosten van speakers (incl filter enz)
Ff een lijstje gemaakt bij Rumoh, zonder kast, demping, waveguide en terminals. per stuk dus.the cosmic gate schreef: ↑ma 03 apr 2023, 19:57Ben eigenlijk beetje benieuwd waar je op dit moment op uitkomt mbt kosten van speakers (incl filter enz)
Die 6,8uF is voor de tweet? Daar zou ik wel een Silver-Z voor durven pakken...of Audyn Cap Plus...
Nee, ik ga ze waarschijnlijk niet binnenkort af hebben en heb een hele hoop andere dingen te doen. Ik wil ze zeker wel een keer meenemen/ showen op een luisterdag!
Ik heb maar even voor de makkelijkere weg gekozen en een houtpakketje besteld op opmaatzagen.nl, zonder verstek omdat dat de prijs x3 deed gaan. dat vond ik wat te gortig worden.
De 19e komt dat pakket binnen, ik hoop dan snel het verstek er aan (of af) te kunnen zagen en te kunnen lijmen.
De 19e komt dat pakket binnen, ik hoop dan snel het verstek er aan (of af) te kunnen zagen en te kunnen lijmen.
- tonvandeacker
- Contacteer:
Ik zou ze graag een keer willen horen....heb zelf de kleine vloerstaander met de MW16P-4 erin zitten en met 25 liter kast klinkt dat erg fraai en gaat erg laag.
Maar ook in een kleiner kast zijn dit top drivers
Hopelijk heb je een keer tijd voor een luisterdag...dan ben ik erbij
Leuk! En anders rij ik een keer langs, zo ver weg woont je niettonvandeacker schreef: ↑wo 12 apr 2023, 19:27Ik zou ze graag een keer willen horen....heb zelf de kleine vloerstaander met de MW16P-4 erin zitten en met 25 liter kast klinkt dat erg fraai en gaat erg laag.