deze zijn ondertussen al wel binnen, nu de gevraagde vrije tijd nog
[vintage] SchuurFlippen
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [vintage] SchuurFlippen
zo, om de motivatie wat op peil te brengen maar als doel gesteld dat deze spelend moeten zijn om mee te nemen naar Breda 
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: [vintage] SchuurFlippen
Toch iedere keer als ik die titel zie denk ik meer aan overmatig drugsgebruik met schuurpapier dan aan speakers 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [vintage] SchuurFlippen
vandaag een paar uur met Arta in de weer om een bak metingen te doen. moet nog plaotjes ervan maken, die volgen.
al wel duidelijk dat de filtering een uitdaging gaat worden.... de woofer speelt best wel hard, en de tweeter meet bergactig
al wel vast de vervorming, die valt best wel mee: geen idee bij welk nivo dit is, maar hard genoeg dat t meetsignaal echt erg vervelend was
de woof ook nog bij 10dB harder gedaan:
al wel duidelijk dat de filtering een uitdaging gaat worden.... de woofer speelt best wel hard, en de tweeter meet bergactig
al wel vast de vervorming, die valt best wel mee: geen idee bij welk nivo dit is, maar hard genoeg dat t meetsignaal echt erg vervelend was
de woof ook nog bij 10dB harder gedaan:
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [vintage] SchuurFlippen
de tweeter: een vervelende brede bult van een dB of 5 tussen 3 en 5kHz.
bundeling begint pas bij 8kHz
impedantie is een lineaal
de mid: breed in te zetten (zie ook vervormingsgrafiek in vorige post)
eigenlijk geen bundeling in het inzetgebied
de woofer. niet onder hoeken gemeten omdat deze toch laag wordt ingezet
weinig verschillen tussen de 2 kasten, wel speelt de ene wat harder (had ook een lagere impedantie), ik zal dus mss het filter van de 2 kasten indivudueel wat aanpassen
de oplettende lezer heeft al gezien dat de woofer dus t hardste speelt van de drivers.... dat gaat nog een leuke puzzel worden hoe dat op te lossen zonder lompe 50W weerstanden
bundeling begint pas bij 8kHz
impedantie is een lineaal
de mid: breed in te zetten (zie ook vervormingsgrafiek in vorige post)
eigenlijk geen bundeling in het inzetgebied
de woofer. niet onder hoeken gemeten omdat deze toch laag wordt ingezet
weinig verschillen tussen de 2 kasten, wel speelt de ene wat harder (had ook een lagere impedantie), ik zal dus mss het filter van de 2 kasten indivudueel wat aanpassen
de oplettende lezer heeft al gezien dat de woofer dus t hardste speelt van de drivers.... dat gaat nog een leuke puzzel worden hoe dat op te lossen zonder lompe 50W weerstanden
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: [vintage] SchuurFlippen
Stukje BS-compensatie er in?
Wat betreft de bult in de weergave van de tweeter is Philips het aardig met je eens:
Wat betreft de bult in de weergave van de tweeter is Philips het aardig met je eens:
Re: [vintage] SchuurFlippen
Waar staat geschreven dat je die niet mag gebruiken ?
50 x 16 mm is nu ook weer niet zo heel groot...
https://www.eoo-bv.nl/438-aluminium-hui ... y=438&n=40
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [vintage] SchuurFlippen
niet echt. met verwerken van de meting is denk ik iets niet goed opgeslagen (ik krijg de driver offset niet goed), ga maar ff opnieuw de pirs leegtrekken of in t ergste geval maar ff opnieuw meten
wel alvast wat lopen kijken wat er kwa filter nodig is, dat gaat niet makkelijk worden. al helemaal omdat de mid geen hoog rendement heeft en dus niet veel aan serie weerstand kan hebben gaat de impedantie vrij snel onderuit
wel alvast wat lopen kijken wat er kwa filter nodig is, dat gaat niet makkelijk worden. al helemaal omdat de mid geen hoog rendement heeft en dus niet veel aan serie weerstand kan hebben gaat de impedantie vrij snel onderuit
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [vintage] SchuurFlippen
gewoon niets meer, meet oneindig Rdc ook. open gemaakt, niets aan te zien.
dus als iemand nog een AD 0211/SQ4 heeft liggen? (alleen de dome&spreekspoel is ook al goed)
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: [vintage] SchuurFlippen
We hebben tijden gekend dat je dood gegooid werd met deze typen drivers, maar dat begint toch wel aardig minder te worden.
Ik zal mijn ogen open houden, ik weet dat een vriend van mij nog Philips drivers heeft liggen, ik zal vragen of hij de AD 0211/SQ4 ook heeft.
Ik zal mijn ogen open houden, ik weet dat een vriend van mij nog Philips drivers heeft liggen, ik zal vragen of hij de AD 0211/SQ4 ook heeft.
Re: [vintage] SchuurFlippen
Als het een goede vriend is zal hij het niet zeggen als hij ze heeft. Een ex alcoholist geef je ook geen drank als hij er om vraagt.Olaf Markus schreef: ↑zo 26 mar 2023, 16:37We hebben tijden gekend dat je dood gegooid werd met deze typen drivers, maar dat begint toch wel aardig minder te worden.
Ik zal mijn ogen open houden, ik weet dat een vriend van mij nog Philips drivers heeft liggen, ik zal vragen of hij de AD 0211/SQ4 ook heeft.
Re: [vintage] SchuurFlippen
lijkt dit er op?
Mag je voor niks hebben, liggen echt stof te happen, zoals je kunt zien.
Mag je voor niks hebben, liggen echt stof te happen, zoals je kunt zien.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: [vintage] SchuurFlippen
Het zal er wel een directe afgeleide van zijn, de laatste cijfers van de 12NC code zijn gelijk: Letterlijk geeft dat alleen maar aan dat ze in België (04) gespecificeerd zijn in plaats van in Nederland (22). Waarschijnlijk is het een versie is die voor een andere fabrikant werd gemaakt.
