[vintage] SchuurFlippen

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Henkjan »

Henkjan schreef: zo 29 aug 2021, 20:50
Henkjan schreef:
Rudy had wat liggen, maar moest ff zoeken welke maten
setje 90mm en een setje 85mm komen mijn kant op :goedzo:
deze zijn ondertussen al wel binnen, nu de gevraagde vrije tijd nog
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Henkjan »

zo, om de motivatie wat op peil te brengen maar als doel gesteld dat deze spelend moeten zijn om mee te nemen naar Breda :rock:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door VintageHarry »

Goed voornemen! :goedzo:
Ryvm
Berichten: 83
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 21:15

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Ryvm »

Oeps topic was er al een poosje
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Henkjan »

Ryvm schreef: zo 19 feb 2023, 20:26
Oeps topic was er al een poosje
valt wel mee toch?
ik heb wel langer durende projecten :rofl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Pjotr »

Toch iedere keer als ik die titel zie denk ik meer aan overmatig drugsgebruik met schuurpapier dan aan speakers :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Henkjan »

Henkjan schreef: zo 29 aug 2021, 0:13
..... 105Hz en qtc=1.3 ...
met magneten op de woofers erbij is Qtc nu 1.03. duidelijk beter, maar nog steeds ver van wat ik had willen hebben
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Henkjan »

Img.png
de 2e heeft een iets lagere fc en ook een wat lagere qtc
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Henkjan »

vandaag een paar uur met Arta in de weer om een bak metingen te doen. moet nog plaotjes ervan maken, die volgen.
al wel duidelijk dat de filtering een uitdaging gaat worden.... de woofer speelt best wel hard, en de tweeter meet bergactig :relax:

al wel vast de vervorming, die valt best wel mee:
A_tweet_vervorming.png
A_mid_vervorming.png
A_woof_vervorming.png
geen idee bij welk nivo dit is, maar hard genoeg dat t meetsignaal echt erg vervelend was
de woof ook nog bij 10dB harder gedaan:
A_woof_vervorming_10dB.png
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Henkjan »

A_tweet_hoeken.png
de tweeter: een vervelende brede bult van een dB of 5 tussen 3 en 5kHz.
bundeling begint pas bij 8kHz
impedantie is een lineaal

A_mid_hoeken.png
de mid: breed in te zetten (zie ook vervormingsgrafiek in vorige post)
eigenlijk geen bundeling in het inzetgebied

AB woofs.png
de woofer. niet onder hoeken gemeten omdat deze toch laag wordt ingezet
weinig verschillen tussen de 2 kasten, wel speelt de ene wat harder (had ook een lagere impedantie), ik zal dus mss het filter van de 2 kasten indivudueel wat aanpassen
de oplettende lezer heeft al gezien dat de woofer dus t hardste speelt van de drivers.... dat gaat nog een leuke puzzel worden hoe dat op te lossen zonder lompe 50W weerstanden
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door VintageHarry »

Stukje BS-compensatie er in?

Wat betreft de bult in de weergave van de tweeter is Philips het aardig met je eens:
122F533D-872B-4DE3-B6B1-6C41FA516AB9.jpeg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door ray5150 »

Henkjan schreef: do 09 mar 2023, 23:01
dat gaat nog een leuke puzzel worden hoe dat op te lossen zonder lompe 50W weerstanden
Waar staat geschreven dat je die niet mag gebruiken ?

50 x 16 mm is nu ook weer niet zo heel groot...

https://www.eoo-bv.nl/438-aluminium-hui ... y=438&n=40
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door FR_Aad »

Binnenkort luistersessies in de schuur!!
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door motoindo »

Nog iets gedaan met deze schuur flippen ?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Henkjan »

niet echt. met verwerken van de meting is denk ik iets niet goed opgeslagen (ik krijg de driver offset niet goed), ga maar ff opnieuw de pirs leegtrekken of in t ergste geval maar ff opnieuw meten

wel alvast wat lopen kijken wat er kwa filter nodig is, dat gaat niet makkelijk worden. al helemaal omdat de mid geen hoog rendement heeft en dus niet veel aan serie weerstand kan hebben gaat de impedantie vrij snel onderuit
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Henkjan »

:boos: is ineens een van de mids dood. :boos:
gewoon niets meer, meet oneindig Rdc ook. open gemaakt, niets aan te zien.
dus als iemand nog een AD 0211/SQ4 heeft liggen? (alleen de dome&spreekspoel is ook al goed)
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Olaf Analogue »

We hebben tijden gekend dat je dood gegooid werd met deze typen drivers, maar dat begint toch wel aardig minder te worden.
Ik zal mijn ogen open houden, ik weet dat een vriend van mij nog Philips drivers heeft liggen, ik zal vragen of hij de AD 0211/SQ4 ook heeft.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Henkjan »

bedankt Olaf
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door John P »

Olaf Markus schreef: zo 26 mar 2023, 16:37
We hebben tijden gekend dat je dood gegooid werd met deze typen drivers, maar dat begint toch wel aardig minder te worden.
Ik zal mijn ogen open houden, ik weet dat een vriend van mij nog Philips drivers heeft liggen, ik zal vragen of hij de AD 0211/SQ4 ook heeft.
Als het een goede vriend is zal hij het niet zeggen als hij ze heeft. Een ex alcoholist geef je ook geen drank als hij er om vraagt. :proost:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door hannesie »

20211.jpg
211.jpg
lijkt dit er op?
Mag je voor niks hebben, liggen echt stof te happen, zoals je kunt zien.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door Henkjan »

hannesie schreef: zo 26 mar 2023, 17:13
20211.jpg
211.jpg
lijkt dit er op?
Mag je voor niks hebben, liggen echt stof te happen, zoals je kunt zien.
ik hou t in gedachten Hans, ff kijken of ik nog wat kan vinden dat ik niet hoef uit te deuken :bakkie:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door hannesie »

PXL_20230326_161138965~2.jpg
Kruimeldief doet wonderen. :goedzo:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door ds23man »

hannesie schreef: zo 26 mar 2023, 18:16
PXL_20230326_161138965~2.jpg
Kruimeldief doet wonderen. :goedzo:
Maar dat maakt het nog geen 210 of 211.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: [vintage] SchuurFlippen

Bericht door VintageHarry »

Het zal er wel een directe afgeleide van zijn, de laatste cijfers van de 12NC code zijn gelijk:
45BB83AD-B586-4C4C-B3C4-D6B8D2624736.jpeg
Letterlijk geeft dat alleen maar aan dat ze in België (04) gespecificeerd zijn in plaats van in Nederland (22). Waarschijnlijk is het een versie is die voor een andere fabrikant werd gemaakt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”