En groene stroom stinkt minder dan atoomstroom. Scheelt stukken.
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nooit aan brandende biomassa geroken?
Dan piep je wel anders...
Dan piep je wel anders...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Du moment dat er brandende biomassa in mijn stopcontact zit heb ik grotere problemen dan me ergeren aan audiokul. Maar goed.
Matti out. Als er nog iemand een ex WC1D (nep grimm ls1) kast wil, zie aangeboden.
Matti out. Als er nog iemand een ex WC1D (nep grimm ls1) kast wil, zie aangeboden.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zeg dat wel. 'Tis ook wat je van je set verwacht.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En dan sluit het weer aan bij dit onderzoek.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jawel, dat is de serieuze kant. Er zit m.i. toch ook een ander kantje aan deze handel:
https://medium.com/exploring-history/th ... 3d6bd9f71c
https://medium.com/exploring-history/th ... 3d6bd9f71c
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
@Hans, Opmerkelijke achternaam van die onderzoeker...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Klopt, maar dit is een deel van een artikel uit de NRC.
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/01/20/ne ... 1678103358
Ik weet niet of je er zonder abo er bij kunt, is dan naar aanleiding van dit boek begreep ik.
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/01/20/ne ... 1678103358
Ik weet niet of je er zonder abo er bij kunt, is dan naar aanleiding van dit boek begreep ik.
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 06 mar 2023, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat levert meer op, het boek of de krant.
Boek is € 28
Ik heb het artikel eventueel als pdf.
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 06 mar 2023, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Voor mij geen van beide…
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
"The Rattlesnake King" klinkt toch beter dan "B. Gehakt" 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je bent hier nogal vol van zie ik. Kom eens langs om te luisteren naar verschillen. Mijn manier is: ik laat je bv verschillende bekabeling horen zonder het verhaal erachter te vertellen. Ik heb op een papiertje staan wat volgens mij de hoorbare verschillen zijn. Jij mag ze dan na A/B vergelijk benoemen. En dan lezen wat er op mijn papiertje staat. Eens kijken of je het daarna nog steeds allemaal snake oil vindt.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik hier mee ga met het vd Heide verhaal waar Walter aan refereert. De adepten daarvan spelen met systemen die sowieso ver staan van het weergave ideaal waarnaar ik streef. Walter zelf is trouwens iemand die sterk zondigt tegen hun principes, ook al vind ie het leuk om ermee te experimenteren.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik hier mee ga met het vd Heide verhaal waar Walter aan refereert. De adepten daarvan spelen met systemen die sowieso ver staan van het weergave ideaal waarnaar ik streef. Walter zelf is trouwens iemand die sterk zondigt tegen hun principes, ook al vind ie het leuk om ermee te experimenteren.
Laatst gewijzigd door jeroen_d op di 07 mar 2023, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mooie aanbieding!
En om de hoek!
En om de hoek!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ehm, het ging niet over de snoertjes maar over de lampjes en tegeltjes waar Alien power mee gemoeid schijnt... en en passant ook nog over fotografische vaardigheden.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als dat een aanbod aan mij was maak ik er wellicht nog wel gebruik van ook
Ik ben vooral erg benieuwd naar de dipolen die je bouwt (ook omdat ik er zelf een aan het knutselen ben).
Wat Pjotr zegt. En ook nog...
Wanneer je mijn opmerkingen en links goed leest, zul je zien dat ik alleen weinig op heb met dogma, niet (wetenschappelijk) onderbouwde flauwekul en pseudowetenschappelijk gewauwel. Dat uit ik soms niet heel subtiel.
"Snake oil works. The problem is that most snake oil is fake." - Het hoge gehalte aan daadwerkelijk werkzame stoffen in "echte" snake oil (oa omega 3 etc) heeft daadwerkelijk een positief effect, de nep variant niet - of tenminste, niet het verwachte of beloofde effect.
Ja, er is verschil tussen een dropveter en startkabel als speaker kabel. Dat is geen snake oil. Goede Grimm of Mogami gebalanceerde kabel vs cheapo prutskabel, ja natuurlijk zit daar verschil in. Wat is het verschil? De fysieke eigenschappen van de kabel: gebruikte materialen, kwaliteit van de bouw, structuur, layout, twist, isolatie, stabiliteit. Hang een xlr kabel aan een scope en geef er een goeie mep op. Vergelijk een goede kwaliteit kabel met prutskwaliteit en zie het verschil.
Alles is fysica.
Uitralen van orde door een badkamertegeltje, een laagje 12k-800tex-hs vezel met een plakje kurk en een edison lampje dat de audio aanmerkelijk verbetert, nou, vertel mij de fysica erachter maar en ik ga er helemaal in mee. Wie pakt de handschoen op.
Wat Pjotr zegt. En ook nog...
Wanneer je mijn opmerkingen en links goed leest, zul je zien dat ik alleen weinig op heb met dogma, niet (wetenschappelijk) onderbouwde flauwekul en pseudowetenschappelijk gewauwel. Dat uit ik soms niet heel subtiel.
"Snake oil works. The problem is that most snake oil is fake." - Het hoge gehalte aan daadwerkelijk werkzame stoffen in "echte" snake oil (oa omega 3 etc) heeft daadwerkelijk een positief effect, de nep variant niet - of tenminste, niet het verwachte of beloofde effect.
Ja, er is verschil tussen een dropveter en startkabel als speaker kabel. Dat is geen snake oil. Goede Grimm of Mogami gebalanceerde kabel vs cheapo prutskabel, ja natuurlijk zit daar verschil in. Wat is het verschil? De fysieke eigenschappen van de kabel: gebruikte materialen, kwaliteit van de bouw, structuur, layout, twist, isolatie, stabiliteit. Hang een xlr kabel aan een scope en geef er een goeie mep op. Vergelijk een goede kwaliteit kabel met prutskwaliteit en zie het verschil.
Alles is fysica.
Uitralen van orde door een badkamertegeltje, een laagje 12k-800tex-hs vezel met een plakje kurk en een edison lampje dat de audio aanmerkelijk verbetert, nou, vertel mij de fysica erachter maar en ik ga er helemaal in mee. Wie pakt de handschoen op.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Kabels klinken anders, maar de gemeten frequentie responsie uit de speaker scheelt niks. Juist dit ondersteund mijn denkwijze dat materiaal, energie velden, en hoe wij met ons lichaam daarop reageren invloed hebben hoe we het geluid ervaren.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat is een vorm van cognitieve bias (in casu confirmation bias), selecteer je eigen "feiten" en creeer je eigen realiteitJuist dit ondersteund mijn denkwijze dat...
Om je even uit de droom te helpen...
Verschillende kabels meten verschillend en klinken verschillend. Zie oa https://alpha-audio.net/review/megatest ... d-test/14/
Ik ben niet perse een fan van alpha audio, maar dit soort dingen doen ze dan wel leuk. En, voor zoveer ik kan inschatten, integer.
En...
https://www.audiosciencereview.com/foru ... ain.22894/
https://www.audiosciencereview.com/foru ... nce.25807/
https://www.lifewire.com/speaker-cables ... ce-3134902
https://www.psaudio.com/copper/article/ ... -analysis/
En nu ben ik er echt klaar mee
Laatst gewijzigd door matjans op wo 08 mar 2023, 7:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Stuur maar een PB als je tijd en zin hebt! Dan plannen we wat in. Ik hoor ook graag feedback over de dsd dac vs de NADAC.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Naar aanleiding van een opmerking laatst, overweeg ik de 12V Ifi smps voeding van de wifi router te vervangen door een SBooster 12V, echter dat ding draait 24/7 en ik wil het energie verbruik niet teveel laten oplopen. Klopt het dat een SMPS ongeveer 85% effectief is en een lineaire voeding ongeveer 60%? Als ik dan de power consumption van de router kan achterhalen, dan is er een schatting mogelijk van de toename van het aantal kWh door toepassen SBooster.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
SBooster beweert dat ze "eco" zijn toch? mss staat t wel gewoon in t datasheet
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die 60% komt uit hun FAQ, die 85% van meneer google. Of beide ongeveer kloppen zou mooi zijn als iemand dat kan bevestigen.
