3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Er stond toendertijd een filmpje op youtube van Henri vd Heide, die vertelde hoe hij met een ring magneet kabel behandelde. Filmpje is verwijderd nadat ik Berret hier op attent maakte.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Geeft dan wel de integriteit van die twee weer... :roll: Yup, enige bronmateriaal zijn de bewaarde interviews met v.d.Heide zelf.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Ik heb het idee dat er veel aannames zijn, en als ik dan het verschil niet hoor?
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leobus »

Walt schreef: zo 05 mar 2023, 12:37
Ha Leobus, loopt deels door de korf inderdaad, om meetrillen te voorkomen, zit met tiewraps vast.
Die stroomvoerende draadjes van je tweeter hebben een magneetveld. En dat hang je dan in het magneetveld van je woofer.
Ik weet niet hoor, maar,…. Misschien dat de geleerden hier daar wat over kunnen zeggen.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pvanlingen »

In ieder geval hebben ze allemaal een klap van de hamer gehad.
Maar ik denk dat er nog veel meer aan de hand is met "dit soort mensen".
Diep triest.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leeuwarden »

:lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Leobus schreef: zo 05 mar 2023, 13:49
Walt schreef: zo 05 mar 2023, 12:37
Ha Leobus, loopt deels door de korf inderdaad, om meetrillen te voorkomen, zit met tiewraps vast.
Die stroomvoerende draadjes van je tweeter hebben een magneetveld. En dat hang je dan in het magneetveld van je woofer.
Ik weet niet hoor, maar,…. Misschien dat de geleerden hier daar wat over kunnen zeggen.
Groet,
Leobus
En dat hangt dan weer in het magneetveld van de aarde. Misschien dat die geleerden dat dan gelijk mee kunnen nemen in het verhaal?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Is vergelijkbaar met aardstralen?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Denk het niet. Op magneetvelden reageert ieder fatsoenlijk kompas. Op aardstalen alleen een goedgelovige.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

Een aardstraal bestaat. Dat is -wiskundig gezien- een denkbeeldige rechte lijn tussen het middelpunt van de aarde naar een punt op het oppervlak.

Vandaar dat je enige tijd geleden, tijdens de aardstralen hype, je altijd boven een aardstraal bevond.

Aardstralen zijn overal :D
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Die straal is ook maar een verzinsel hè. Zoals je zelf zegt: Een denkbeeldige rechte lijn.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Marp »

Geen verzinsel, maar een wiskundig gegeven. :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

:lol: :-"
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door John P »

Marp schreef: zo 05 mar 2023, 16:18
Geen verzinsel, maar een wiskundig gegeven. :lol:
Maar enkel in een Euclidisch wiskunde systeem. Er zijn ook andere definities mogelijk.
PS: ik heb het meer dan 365 bladzijden kunnen weerstaan om te reageren, maar nu heb ik mij toch laten gaan.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leeuwarden »

John P schreef: zo 05 mar 2023, 16:32
PS: ik heb het meer dan 365 bladzijden kunnen weerstaan om te reageren, maar nu heb ik mij toch laten gaan.
Ik ben zo enorm teleurgesteld dat je het niet hebt kunnen volhouden… :(
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Marp schreef: zo 05 mar 2023, 16:18
Geen verzinsel, maar een wiskundig gegeven. :lol:
En wiskundige gegevens komen uit de lucht vallen? Dacht het niet hoor... Die zijn net zo goed door mensen bedacht. Apen en muizen enz. hebben daar geen boodschap aan. Maar goed met aardstralen worden naar ik er van begrijp, geen wiskundige stralen bedoeld maar stralen vergelijkbaar met waterstralen en lichtstralen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Henkjan »

Walt schreef: zo 05 mar 2023, 12:54
Onder andere de posting serie van Berret was erg intressant, maar hij kan simpelweg niet alles op tafel gooien, en een deel zal hij zelf ook niet snappen.

https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=45146.0
dit zegt idd wel voldoende....
veel anekdotes, referenties naar homeopathie en quantum natuurkunde, maar helaas niet iets waar een ingenieur wat mee kan

wat me wel op valt, is dat Berret wel erg de zwarte piet bij "NOS Management" neerlegt, en doet voorkomen of het conflict voortkwam uit de techniek. er is op dit forum al eens door een direct betrokkene (Tom Magchielse, een van de meest gerespecteerde audio techneuten van ons land) uit de doeken gedaan dat bepaalde mensen zijn ontslagen wegens bijbeunen met spullen van de baas, niet vanwege kool.
Tom Magchielse schreef: di 19 feb 2019, 16:41
Wat de geheime bewerking van het koolstof betreft, de heer Van der Heide heeft een tijdje in mijn groep bij de NOS gewerkt, en toen wel eens onthuld dat de koolstof moest worden behandeld in het veld van een permanente magneet. Ik meen dat een veldspoel ook werkte, mits de stroom maar weer door van kool voorziene, behandelde draden werd gevoerd.
Als ik hier opschrijf wat nog meer heilzaam was, qua akoestiek, verklaren jullie me voor gek. De confrontatie met Van der Heide en zijn volgelingen heeft op de duur ertoe geleid dat wij er mee hebben ingestemd dat hij elders ging werken...
Tom Magchielse schreef: di 19 feb 2019, 21:26
Dhr van der Heide had bij de Radio een aantal medestanders/gelovigen overtuigd, zodat hij in Dienst kon blijven, maar dan bij klanktechniek Radio. Als gevolg daarvan is allerlei apparatuur (vooral in reportagewagens) omgebouwd met koolweerstanden en koolkabels. Een aantal overtuigde klanktechnici zijn in hun vrije tijd " vanderheide" opnamen gaan maken, hetgeen tot hun ontslag geleid heeft wegens concurrentie met de NOS. De NOS moest toen ook proberen zoveel mogelijk opdrachten bij de zendgemachtigden binnen te halen.
Want anders dan hierboven gesteld, ging het facilitaire ( belasting-)geld niet naar de NOS maar naar de omroepen, die dat eventueel bij de NOS, maar ook elders, konden besteden. Dat luidde het einde in van het facilitair bedrijf van de NOS, zoals de omroepverenigingen dat bekokstoofd hadden met (vooral) het CDA.


en nog wat achtergrond over de koolstof:
Tom Magchielse schreef: di 19 feb 2019, 21:43
Pjotr schreef:
Is v.d.Hul (van de pu naaldjes en speakersnoeren) toen niet op die koolstofkabels gesprongen? Die heeft er een aardig boterhammetje aan verdiend volgens mij. Allerlei verhalen over muzikanten die door koolstofkabels konden reizen en gevaarlijke structuurinformatie uit vroeger tijden, en zo kwam er aan te pas. Maar van Coillon ringen was toen geen sprake volgens mij. Dat is geen bedenksel van v.d.Heide.
Van den Hul is toen inderdaad ook begonnen met interlink kabels met koolstofhoudende mantels. Dat was overigens niet zo'n uitvinding, want dat type kabel bestond al. Afgeschermde kabel " ritselt" en "kraakt" elektrisch nogal als de kabel flink bewogen wordt zoals bij gitaristen. Een koolstof/rubber laagje om de afscherming moest dat voorkomen. De zoon van dhr van de Heide speelde gitaar, en zo is het idee geboren. Het viel v.d Heide op dat de kabel ook magische eigenschappen had als interlink, and the rest is history..
De NOS-Radio is toen nog doende geweest om een patent te verkrijgen op dit type kabel, en is daarover in strijd gewikkeld geraakt met Van den Hul. Deze heeft uiteindelijk de patentrechten afgekocht, en daarmee de NOS schadeloos gesteld voor de jaren Van der Heide -geknutsel.
De magische behandeling met een magneetveld is een latere toevoeging van Van der Heide, en was aan van den Hul niet bekend/ geopenbaard. De Coillon ringen waren toen nog nog niet uitgevonden.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

hannesie schreef: zo 05 mar 2023, 15:37
Is vergelijkbaar met aardstralen?

PS: ik heb het meer dan 365 bladzijden kunnen weerstaan om te reageren, maar nu heb ik mij toch laten gaan.
Ik wist niet dat ik er zo een succes mee zou boeken. :lagge: :hide: :think: :-$
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door matjans »

Mijn hemel. Dat je ongestraft met dit soort flauwekul weg kan komen zeg. Is gewoon oplichting. Valt verkopen van dit soort prullaria met kulpretenties niet gewoon onder misleidende verkoop? Van homeopatische middelen mag je tegenwoordig als fabrikant of verkoper ook niet meer adverteren waar het werkzaam tegen zou zijn.

Voor mij was het breekpunt het inspelen van de netkabels. Fantastisch.

Iedereen heeft recht op een eigen, alternatieve meni g, maar alternatieve feiten bestaan niet.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Ja, maar de stroom van Vattenfall blijft toch beter klinken dan die van Eneco :sure:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Kappa7 »

matjans schreef: zo 05 mar 2023, 20:00
Mijn hemel. Dat je ongestraft met dit soort flauwekul weg kan komen zeg. Is gewoon oplichting. Valt verkopen van dit soort prullaria met kulpretenties niet gewoon onder misleidende verkoop? Van homeopatische middelen mag je tegenwoordig als fabrikant of verkoper ook niet meer adverteren waar het werkzaam tegen zou zijn.

Voor mij was het breekpunt het inspelen van de netkabels. Fantastisch.

Iedereen heeft recht op een eigen, alternatieve meni g, maar alternatieve feiten bestaan niet.
Ik zou me er niet te druk over maken.
Vind je er baad bij prima en vind je het niets ook prima.
Ik heb me er in het verleden ook in verdiept om dat ik dit ook wel erg interessant vind en nieuwsgierig ben naar hoe het werkt.
Uiteindelijk besloten dat ik het interessant vind maar hoef dit verder niet zelf ook te hebben.
Ik schaar dit voor me zelf onder de zelfde categorie van zekeringen trilling dempers en stroomkabels.
Maar vind je dat dit iets toevoegt aan je beleving van de hobby dan kan ik het alleen maar leuk voor de gene vinden die daar baat bij heeft. Een educatie drang kan ik daarbij prima onderdrukken en lees verder mee en geniet van iemand zijn beleving.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

IMG_1575.JPG
:lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

De Furutech netkabel is nu echt aan het loskomen, de muziek van Melody Gardot en Philippe Powell zweeft door de ruimte, parelt en een mooie gloed.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

Walt schreef: zo 05 mar 2023, 21:14
De Furutech netkabel is nu echt aan het loskomen
Stekker ern beetje beter aandrukken, misschien dat de maatvoering niet helemaal standaard is?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Haha, nou Furutech zit redelijk strak erin, maar zeker niet zoals Iego, die moet je erin wrikken.
Gesloten