3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wow! Die kwaliteit van foto’s!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ongekend is dit.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
met licht! heb je eindelijk ook de gewone lamp aan gedaan Walt?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat doet die variac in het systeem?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Voor de Wifi zit een Ifi 12V dus wel iets netter dan een muurvrat.
Die variac stuurt de audiolamp aan, via een gelijkrichter, staat op 17,5% van 230v.
De truc met de foto’s is het gordijn open en iphone ipv ipad als camera.
Die variac stuurt de audiolamp aan, via een gelijkrichter, staat op 17,5% van 230v.
De truc met de foto’s is het gordijn open en iphone ipv ipad als camera.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die audiolamp daarvan zie je alleen in het donker de draad gloeien, geen verder nuttig zichtbaar licht, met name infrarood wat deze afstraalt.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Misschien kan je hem beter vergelijken met een infrarood paneel.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jawel, maar ik begrijp dat het juist om het koolstoflicht gaat! Nou ja, beter zo'n lamp gloeiend dan zijn Furutech TCS31 met Furutech connectors!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wacht even! Moet even bier en chips halen!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Onder de lamp zit een kleine audiotegel, de lamp heeft als functie de ordening van de tegel de ruimte in te stralen. De tegel bevat de koolstof component waaraan de ordening is toegevoegd. Op audiofreaks zijn er hele topics over te vinden.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
ordening de ruimte in stralen? is het dan nog wel geordend? en weet André Kuipers daar wel van?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Beslist! André Kuipers is daardoor dermate geordend dat hij alleen nog maar tot in het oneindige, hetzelfde verhaal kan opdreunen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Valt mij wel op dat velen hier zo weinig weten van de Van der Heide filosofie, op zich heb ik al vaak naar het audiofreaks forum verwezen, maar behalve Pjotr, lijken weinig leden zich erin verdiept te hebben. Ik vind het machtig mooie materie, tweaks sowieso. Dit soort zaken werken meestal buiten de bekende paden. De info op de site van Peter Belt (rip) geeft ook een leuke invals hoek. Denk zelf dat energie werking veel invloed heeft op de beleving van geluid. Kennen jullie het effect dat je set soms geweldig klinkt en soms niet? Valt het op als er iemand langs komt om te luisteren, en hij is positief, dat het soms dan nog beter lijkt te klinken? Of dat je netjes de set stofvrij hebt gemaakt, netjes de kabels opnieuw, dan klinkt het meestal ook even weer beter. Als je zelf ziek bent, klinkt het meestal nergens naar.
Laatst gewijzigd door Walt op zo 05 mar 2023, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Loopt de voedingsdraad van de tweeter nou dwars door de bovenste woofer? Of is dat gezichtsbedrog?
Als het wel zo is, dan lijkt mij dat niet echt goed.
Groet,
Leobus
Als het wel zo is, dan lijkt mij dat niet echt goed.
Groet,
Leobus
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ha Leobus, loopt deels door de korf inderdaad, om meetrillen te voorkomen, zit met tiewraps vast.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
ik heb best wel wat gelezen op dat andere forum, maar veel verder dan "het is geheim" heb ik niet kunnen vinden... kan aan mijn zoeken liggen natuurlijk?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Klopt Henkjan, de ‘behandeling’ is nog steeds streng geheim. Van der Heide gebruikte magnetisme, volgens mij gebruiken ze tegenwoordig de zwaartekracht, klap van de hamer is wel door Berret genoemd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
dus waarom zou je dan daar moeten gaan lezen? wat leer je dan, anders dan dat er ook nog anderen zijn die vdH in hun set hebben?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Onder andere de posting serie van Berret was erg intressant, maar hij kan simpelweg niet alles op tafel gooien, en een deel zal hij zelf ook niet snappen.
https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=45146.0
https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=45146.0
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat magnetismeverhaal is door Gehakt en Berret er bij gehosseld voor zover ik het kan opmaken. V.d.Heide zelf fantaseerde alleen over koolstof.
