Kleine vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Kleine vloerstaander
De laatste laag...eerst met een schuimroller flink wat lijm aanbrengen
Terwijl deze droogt een achterwand van 3mm Berkentriplex aanbrengen en inklemmen
Schuren schaven....klaar
Het word al wat.
Terwijl deze droogt een achterwand van 3mm Berkentriplex aanbrengen en inklemmen
Schuren schaven....klaar
Het word al wat.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Kleine vloerstaander
Om het Filter netjes achterin de kast te plaatsen heb ik alvast het gat voor de woofer gezaagd.
Kun je er wat makkelijker bij.
2 schotjes erin om de filterplank erop te monteren.
Filterplank
Past goed
Achter de schotjes heb ik nog een klein stukje extra multiplex gelijmd voor extra stevigheid.
Filterplankje afteken waar wat komt
Doosje onderdelen
Aftekenen waar wat komt en de gaten markeren voor de verbindingen naar onderen
Extra randje verlijmd zodat de draden en tyraps niet klem komen
Alle gaten zitten erin.....soldeerdbout aan
Kun je er wat makkelijker bij.
2 schotjes erin om de filterplank erop te monteren.
Filterplank
Past goed
Achter de schotjes heb ik nog een klein stukje extra multiplex gelijmd voor extra stevigheid.
Filterplankje afteken waar wat komt
Doosje onderdelen
Aftekenen waar wat komt en de gaten markeren voor de verbindingen naar onderen
Extra randje verlijmd zodat de draden en tyraps niet klem komen
Alle gaten zitten erin.....soldeerdbout aan
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Kleine vloerstaander
De pootjes
Mooi massief stuk beuken van 24 mm dik wat al meer dan een jaar binnen ligt om te drogen....tijd om deze te gebruiken voor het onderstel
Na passen en meten kan uit 1 stuk alle 4 de planken gemaakt worden voor de pootjes voor en achter.
De verstelbare voetjes....
Weer kijken of alles goed uitkomt en mij staat het niet aan dat de pootjes niet haaks op de ronding staan...dus dat gaan we uitproberen.
Hoogte is goed.
En dat de pootjes met de ronding meelopen vind ik stukken beter zo.
Zoals het er aan de onderkant uitziet.
Mooi massief stuk beuken van 24 mm dik wat al meer dan een jaar binnen ligt om te drogen....tijd om deze te gebruiken voor het onderstel
Na passen en meten kan uit 1 stuk alle 4 de planken gemaakt worden voor de pootjes voor en achter.
De verstelbare voetjes....
Weer kijken of alles goed uitkomt en mij staat het niet aan dat de pootjes niet haaks op de ronding staan...dus dat gaan we uitproberen.
Hoogte is goed.
En dat de pootjes met de ronding meelopen vind ik stukken beter zo.
Zoals het er aan de onderkant uitziet.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Kleine vloerstaander
Wat me ook heel mooi lijkt is om de pootjes een 8 mm te verzinken in de bodemplaat.......dus aftekenen
Half uurtje frezen en met een beitel mooi de rand recht afsteken is dit het resultaat.
Ja dit is wat ik me van tevoren had voorgesteld hoe het eruit moet komen te zien
Half uurtje frezen en met een beitel mooi de rand recht afsteken is dit het resultaat.
Ja dit is wat ik me van tevoren had voorgesteld hoe het eruit moet komen te zien
Re: Kleine vloerstaander
Ik dacht dat het een 3 weg met twee woofers ging worden als ik het voorbeeld in je startpost zag Ton?
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Kleine vloerstaander
3D geprinte baspoort
Aansluit terminals
Tweeter uitsparing
Onderste frontplaat gemonteerd
Bovenste frontplaat in de maak
Aansluit terminals
Tweeter uitsparing
Onderste frontplaat gemonteerd
Bovenste frontplaat in de maak
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Kleine vloerstaander
Afwerking
Zijwanden met Mahonie Beits
Front, boven en onderkant Mat zwart
Voor het aanbrengen van het zwarte eerst nog plamuren en gronden.
3 lagen beits en alvast wat plamuur
Zijwanden met Mahonie Beits
Front, boven en onderkant Mat zwart
Voor het aanbrengen van het zwarte eerst nog plamuren en gronden.
3 lagen beits en alvast wat plamuur
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Kleine vloerstaander
Aansluitklemmen plaatje toch besloten om deze ook zwart te maken...dus zo in de grondverf zetten
Eerste laag grondverf en daarna weer plamuren waar nodig
Bodemplaat gegrond
Klaar om af te lakken
Eerste laag grondverf en daarna weer plamuren waar nodig
Bodemplaat gegrond
Klaar om af te lakken
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Kleine vloerstaander
Eerste laag Mat zwart
Ook de bodemplaat...zelfs de onderkant
Plakband eraf
Modificatie aan de voetjes...had ik nog liggen
Ook de bodemplaat...zelfs de onderkant
Plakband eraf
Modificatie aan de voetjes...had ik nog liggen
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
