Filter van de Ares..
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Dat is niet helemaal waar. De tollerantie is net zo groot, alleen zal de gemiddelde tollerantie dichter om de echte waarde heen liggen dan bij een enkele condensator.sietse schreef:Wat wel zo is, is dat een aantal parallel geschakelde condensatoren een kleinere tolerantie opleverd dan een grote. Of je het hoord?
Als je er 3 hebt van 5%, kan dit in totaal netzoveel afwijken als eentje van 5%, echter is de kans veel kleiner
Dus een kern van waarheid heb je zeer zeker te pakken
Trouwens edo, erg net resultaat geboekt!
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Meettechnisch ziet het er erg lekker uit en hij klinkt net zo. Misschien dat ik in de toekomst (morgen...deepspace schreef:sietse schreef:Trouwens edo, erg net resultaat geboekt!
Even wat anders: heeft er iemand wat condensatoren liggen en een inductiemeter. Ik zou wel eens willen weten of er nu verschil is in 1 grote in een aantal kleintjes qua inductie. Ik heb een hoog gereedschap en meetapparatuur maar net geen inductiemeter.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Zelfinductie van een condensator meten met een inductiemeter? Veel succes, de electrotechnici onder ons zullen weten wat ik daaarmee bedoel
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik heb ook geen flauw idee hoe je dat zou meten, maar ideetje over hoe je dat zou kunnen meten, of in iedergeval de verschillen bekijken van 1 grote in vergelijk met een aantal parallel geschakelde kleintjes?SSassen schreef:Zelfinductie van een condensator meten met een inductiemeter? Veel succes, de electrotechnici onder ons zullen weten wat ik daarmee bedoel![]()
Laatst gewijzigd door Edo op wo 19 okt 2005, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
