EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Moderator: Beheerdersteam
Re: EL34 Balans Triode of UL met volwaardige CFB
Willy zit ergens in de zip files ook een BOM bij ? Ik kan niet alle zip files openen, geen idee waar om de een wel en de ander niet 
Willy waar heb je die 1.5VA trafootjes gekocht ik kan die nergens vinden
Ik dacht zal wel bij Reichelt zijn , maar nee ! Ook niet bij EOO
Dus voor ik alles bestel zou ik dit graag willen weten
- douwebakker
- Contacteer:
Ik zie ze wel bij Reichelt.
Welke spanning moet het zijn?
Welke spanning moet het zijn?
9 volt 15 mm tussen de pootjes van 230 en 5 mm tussen de 9 volt pennen
Tussen 9 en 230 is ook 15 mm Douwe
Tussen 9 en 230 is ook 15 mm Douwe
- douwebakker
- Contacteer:
- douwebakker
- Contacteer:
Volgens mij gebruikt Willy een Block VC16/2/24 Die zie ik niet bij Reichelt, maar wel bij Conrad.
https://www.conrad.nl/nl/p/block-vc-16- ... ZuEALw_wcB
Kijk hier even Bert. viewtopic.php?p=1865732#p1865732
Editdouwebakker schreef: ↑za 25 feb 2023, 17:31Volgens mij gebruikt Willy een Block VC16/2/24 Die zie ik niet bij Reichelt, maar wel bij Conrad.
Ik bedoel dat 1,5 VA trafootje voor de 78L05 op de versterker print links van de rij printkroonsteen Dit is er bij gekomen omdat de Autobias geïntegreerd is
En in die hoek vanwege veiligheid 230 net spanning zit nu in een hoek en niet omringd door secundaire spanning
- douwebakker
- Contacteer:
Dat is de Gerth 150.09-1 maar die is 0,33VA.
Ochjeeeee hoe kom ik daar nu bij 1,5VA heb ik dat gedroomd
0.33 VA , maar opnieuw kijken bij Reichelt
- douwebakker
- Contacteer:
Ergdouwebakker schreef: ↑zo 26 feb 2023, 9:38
Sorry Bert en Douwe, de laatste melding die ik ontvangen heb over dit topic, is van 23 febr.
Ik heb dat in het verleden nog al eens ondervonden. Ik ga me nu eens af- en terug aanmelden op dit topic om terug die meldingen te ontvangen.
Wat betreft de 9V trafo, die is nog te vinden bij Reichelt. Ik gebruik dus geen Block-trafo hier.
Een nieuwe BOM voor deze versterker heb ik niet gemaakt, ik denk ook niet dat er al één van bestond.
Ik heb dat in het verleden nog al eens ondervonden. Ik ga me nu eens af- en terug aanmelden op dit topic om terug die meldingen te ontvangen.
Wat betreft de 9V trafo, die is nog te vinden bij Reichelt. Ik gebruik dus geen Block-trafo hier.
Een nieuwe BOM voor deze versterker heb ik niet gemaakt, ik denk ook niet dat er al één van bestond.
Af en toe hier kijken is een goed plan
Ik heb een en ander uit schema op een enveloppe geschreven en besteld
De meeste onderdelen heb ik in voorraad
De PS print heeft Florick voor mij besteld bij JLPCB 2 stuks voor mezelf 1 en voor Douwe 1
Die print verwacht ik dat hij deze week in NL is
Douwe heeft aluminium en knipt er voor mij ook een stuk af dus we werken dus goed samen
Ga binnenkort weer eens naar essen om te kijken of dat rooster plaat nog bij de Brico verkrijgbaar is
Laatste keer was alweer 2 jaar geleden en er was 1 stuk , misschien hebben ze weer wat op voorraad
Ben overal tegelijk en uiteindelijk komt er niks uit mn handen
De Versterker rebuild van de AnnaBill is bijna klaar
Wil alleen 1 print met de Fasedraaier vervangen een met de uitgangen A en B aan de andere kant !
Dan is bij beide printen de ingang bij de 6SN7
De versterkers zijn gespiegeld vandaar ook 2 verschillende printen , Dan is het optimaal voor beide versterkers
En het zelfde En niet een met 12 cm meer coax vanuit de fasedraaier naar de 6SN7
Reparatie van een voeding staat ook stil wacht op onderdeel
Daarom ben ik druk bezig en doe ik niets !
De PS print heeft Florick voor mij besteld bij JLPCB 2 stuks voor mezelf 1 en voor Douwe 1
Douwe heeft aluminium en knipt er voor mij ook een stuk af dus we werken dus goed samen
Ga binnenkort weer eens naar essen om te kijken of dat rooster plaat nog bij de Brico verkrijgbaar is
Laatste keer was alweer 2 jaar geleden en er was 1 stuk , misschien hebben ze weer wat op voorraad
Wil alleen 1 print met de Fasedraaier vervangen een met de uitgangen A en B aan de andere kant !
De versterkers zijn gespiegeld vandaar ook 2 verschillende printen , Dan is het optimaal voor beide versterkers
En het zelfde En niet een met 12 cm meer coax vanuit de fasedraaier naar de 6SN7
OpaBert schreef: ↑zo 05 mar 2023, 11:58Af en toe hier kijken is een goed plan![]()
Prima!
Dat is goed bekeken, altijd beter dan eigen printen.
Knap als je zo kan samenwerken![]()
Ik heb die ook altijd bij Brico gekocht, volgens mij is dat er nog.
Dat zal knap zijn na voltooiing
Alle werkuitvoering begint met een gepast overzicht van wat je allemaal wil doen en bereiken, dat is niet "niks doen he.![]()
Zat na een avond wat op internet te kijken wat een setje el34 kost
En er viel me opeens iets op niet alleen op de prijs
Maar rechts in het midden kan je wat blauwe letters zien staan
Die zag ik ook op mijn 6N6P
En er viel me opeens iets op niet alleen op de prijs
Maar rechts in het midden kan je wat blauwe letters zien staan
Die zag ik ook op mijn 6N6P
Persoonlijk zou ik niet meer naar die Svetlana's kijken want die worden al een tijd geproduceerd in Rusland. De basrespons is volgens sommige beoordelingen echter niet het beste. De "echte" Svetlana's werden in Joegoslavië gemaakt.
In mijn eerste EL34-versterker (met de buizen bloot en Edcor UGT's) staken Electro Harmonix buizen. Ik vond die na de Svetlana's ook mooi klinken.
De versterker die ik in dit topic heb besproken heeft EL34 Winged C buizen, die ik in Engeland had gekocht, maar zijn vrijwel niet meer te krijgen of peperduur.
Deze van EH heb ik dus gebruikt ca. €32):
In mijn eerste EL34-versterker (met de buizen bloot en Edcor UGT's) staken Electro Harmonix buizen. Ik vond die na de Svetlana's ook mooi klinken.
De versterker die ik in dit topic heb besproken heeft EL34 Winged C buizen, die ik in Engeland had gekocht, maar zijn vrijwel niet meer te krijgen of peperduur.
Ik koop mn buizen nieuw hier bij Jukebox revival misschien als ik iets van Tubetown nodig heb dat die mee laat komenWilly_61 schreef: ↑ma 06 mar 2023, 7:59Persoonlijk zou ik niet meer naar die Svetlana's kijken want die worden al een tijd geproduceerd in Rusland. De basrespons is volgens sommige beoordelingen echter niet het beste. De "echte" Svetlana's werden in Joegoslavië gemaakt.
EL34-EH.jpg
Maar heb je die blauwe letters gezien op die beide buizen OTK staat daar volgens mij Ook op die Mullard buizen
Maar die zijn wel ruim 10€ duurder
En bij toeval heb ik ook zoiets over EH gevonden , weet al niet meer met welk merk ze gelijk zijn
Ben het met je eens dat we geen Russische buizen moeten kopen
Ik vind de EH er ook mooier er uit zien Mooier dan bijvoorbeeld rode letters JJ
Overigens staan er op die EH buizen in posting van jou ook dat OTK Merkteken ?
Mooier inderdaad.
Maar het belangrijkste: de EH-buizen zijn een stuk goedkoper en de weergave is iets beter dan de Svetlana's die nu te koop zijn.
Kijk hier eens
Maar het belangrijkste: de EH-buizen zijn een stuk goedkoper en de weergave is iets beter dan de Svetlana's die nu te koop zijn.
Kijk hier eens
Weergave vind ik net als Mooi is erg persoonlijk Klank is omgeving afhankelijk , ook waar je zit in je kamer , van je gehoor afwijking,Willy_61 schreef: ↑ma 06 mar 2023, 10:15Mooier inderdaad.
Kijk hier eens
Dus ik luister wel naar goede raad ! Maar als de grafiek van die buizen onderling verschillen, dan ontstaat er verschil in klank
Maar als die hetzelfde grafiek hebben , dan neem ik het niet meer zo serieus die waardering , ik ben ook geen Audiofiel Willy
Benader het vanuit technische kennis die ik heb en als ik die niet heb zoek ik dat op.
Al dat gedoe over koppel kondensators , ik heb er een hoop gekocht pio, die groene staven van 20 mm dilk en 10 cm lang , aurex ? , Die Gele dingen, Polypropylene , Teflon , High End dingen Zien er prachtig uit maar
Ik meet geen verschil en hoor het ook niet.
Bert en Douwe,
Succes met de bouw van EL34-V4.
Bert had het al over front- en back-platen van Tube-Town.
Ik heb al één en ander opgezocht en heb de CorelDRAW-pdf van EL34-V3 terug gevonden. Daar moet uiteraard wat aan wijzigen zoals op het front: versie-nr., initialen en op de back: vermelding exact vermogen = 2 x 43W ipv 2 x 50W.
Ik zou de input-print, die we in de laatste EL84-V3 geïntroduceerd hebben, gebruiken.
De schuifschakelaar en de 4-polige LS-aansluiting, zou ik ook niet meer gebruiken en vervangen door 6 banaanstekkers zoals in de EL84-V3.
Volgens mij is er de ruimte voor, je moet dan enkel het nieuwe inputprintje van EL84-V3 bestellen.
De APL met zijn 3 leds zou ik ook achterwege laten.
Dit zou dus aanpassingen vereisen aan de front- en back-platen.
Ik doe daar verder nog niks voor tenzij jullie effectief ermee doorgaan.
Succes met de bouw van EL34-V4.
Bert had het al over front- en back-platen van Tube-Town.
Ik heb al één en ander opgezocht en heb de CorelDRAW-pdf van EL34-V3 terug gevonden. Daar moet uiteraard wat aan wijzigen zoals op het front: versie-nr., initialen en op de back: vermelding exact vermogen = 2 x 43W ipv 2 x 50W.
Ik zou de input-print, die we in de laatste EL84-V3 geïntroduceerd hebben, gebruiken.
De schuifschakelaar en de 4-polige LS-aansluiting, zou ik ook niet meer gebruiken en vervangen door 6 banaanstekkers zoals in de EL84-V3.
Volgens mij is er de ruimte voor, je moet dan enkel het nieuwe inputprintje van EL84-V3 bestellen.
De APL met zijn 3 leds zou ik ook achterwege laten.
Dit zou dus aanpassingen vereisen aan de front- en back-platen.
Ik doe daar verder nog niks voor tenzij jullie effectief ermee doorgaan.
Dankjewel Willy dat je ons steunt
Wat mij betreft ook dat APL watt piek led zelfde mening gewoon achterwege laten idem schuifschakelaar weg ermee en gewoon de losse banaan stekkers
En dan een paar input relais printjes erbij ik heb niet in m’n hoofd hoe dat geschakeld wordt of dat via een stekkertje of op de schakelaar zit en verder Dat komt wel aan bod als ook Douwe er mee instemt
Simply te best is mijn motto
Wat mij betreft ook dat APL watt piek led zelfde mening gewoon achterwege laten idem schuifschakelaar weg ermee en gewoon de losse banaan stekkers
En dan een paar input relais printjes erbij ik heb niet in m’n hoofd hoe dat geschakeld wordt of dat via een stekkertje of op de schakelaar zit en verder Dat komt wel aan bod als ook Douwe er mee instemt
Simply te best is mijn motto
In elk geval, wanneer jullie beslissen ermee door te gaan en met welke eventuele aanpassingen, ben ik bereid om betreffende tekeningen aan te passen.
Morgen op pad een zaak zien te vinden waar ik de pdf van de bodemplaat uit kan laten printen
Ik kan A4 maar er is op de zijkanten een en ander geschreven in rood , kan er niks van maken
Dus ik hoop morgen ergens de bodemplaat in A3 of liefst A2
Ik meen dat A3 nog te klein is 500 en nog centimeters
Verder wachten op Tube Town voor de Buisvoeten
Ik snap nog steeds niet hoe je bovenplaat zo maakt dat die gelijk zit met de Buisvoeten
Onder de noval moet een heleboel onder wil die boven de Potmeters uitkomen
Willy heb jij daar misschien een foto of tekening hoe je dat organiseert
Zet je daar die socket savers voor tussen ?
Dan kan ik ook de Buisvoeten op stelten zetten
Maar vroeg me af geeft dit met die socket savers geen bijwerkingen Brom oid ?
Ik hoor can je
Welterusten
Ik kan A4 maar er is op de zijkanten een en ander geschreven in rood , kan er niks van maken
Ik snap nog steeds niet hoe je bovenplaat zo maakt dat die gelijk zit met de Buisvoeten
Ik hoor can je
Welterusten
Ik ben nog bezig met de materiaallijst, veel regels zou ik normaal copy/paste doen vanuit andere BOM's maar moeten nu volledig opnieuw gemaakt worden vermits vooral Reichelt zo leuk is geweest om zijn stock met meer dan de helft te voorzien van nieuwe code's, dus ook nieuwe URL's.OpaBert schreef:Morgen op pad een zaak zien te vinden waar ik de pdf van de bodemplaat uit kan laten printen
Bert, je moet nog wachten tot ik allerlei aanpassingen aan de tekeningen heb gedaan. In één van mijn laatste privéberichten staat dat exact uitgelegd.
Een A3 is 297 x 420mm, het chassis 320 x 575mm. Ik heb toen het chassis op 2 A3's afgedrukt en aan mekaar geplakt. Dat moet wel secuur gebeuren. Een A2 is uiteraard gemakkelijker.
Deze versterker is alleen ontwikkeld voor plaatsing buizen onder de rooster, zoals in het topic staat uitgelegd en gedemonstreerd.
uiteraard niet
Dat is zo voor de EL34's om een betere spreiding van de warmte te krijgen, dat is allemaal uitgelegd in het topic EL34 V3.
geen socket savers dus
Zelfs de BOM van de EL84 V3-versterker heeft al een aantal URL's die niet meer werken.
Daarna volgen de aanpassingen aan tekeningen ... enz. zoals besproken in één van mijn laatste privéberichten.
Gewoon geduld hebben Bert, als het snel had moeten gaan was ik niet van de partij geweest...