Hulp nodig Sapphire Desktop Headphone Amplifier

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Hulp nodig Sapphire Desktop Headphone Amplifier

Bericht door Xanadu1234 »

Iedereen

Ik ben bezig met de RJM Emerald een platenspeler phone.
Nou had ik de gedachten Sapphire Desktop Headphone Amplifier in de zelfde kast te maken. Zodat ik daarna naar mijn purifi versterker kan. Maar wat ik niet zie hoe het boardje dan geconfigureerd dient te worden.

https://phonoclone.com/diy-sap4.html

Kan iemand mij helpen want in de BOM staan bepaalde power opties en gain opties die ik niet begrijp.
Mijn dank is groot
Bijlagen
4521A45D-AE7F-403B-B850-A9A5285E6597.png
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Hulp nodig Sapphire Desktop Headphone Amplifier

Bericht door Xanadu1234 »

Ben zelf al weer een stukje verder het moet dus de line stage worden alleen ik twijfel welke gain ik moet gebruiken 3,6,9 of 6,9,12. Zijn daar regels voor ?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Hulp nodig Sapphire Desktop Headphone Amplifier

Bericht door Marp »

Dat hangt toch geheel af van welk element je gebruikt?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hulp nodig Sapphire Desktop Headphone Amplifier

Bericht door ray5150 »

Het ging toch over een koptelefoon versterker ?
Dat heeft verder niks te maken het element van een draaitafel.
Al dat gebruik van Anglicaanse woorden door het Nederlands heen geeft alleen maar onnodige verwarring.
Wat is eigenlijk een platenspeler phone ?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Hulp nodig Sapphire Desktop Headphone Amplifier

Bericht door Marp »

Ah, een reactie. :) Weet je ook een antwoord wat TS een stapje verder helpt, Ray?

Ik liet me gewoon leiden door de link naar phonoclone, wat me per abuis deed denken dat het om een nieuw modelletje ging. Het betreft inderdaad een desktop-hoofdtelefoonversterker, waarbij vermelding van het element helaas niet tot een bruikbaar antwoord zal leiden.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hulp nodig Sapphire Desktop Headphone Amplifier

Bericht door ray5150 »

Op de product pagina staat een Excel https://phonoclone.com/files/pcb-sapphire-bom.zip met een rekenmodule waarin je gegevens van de betreffende hoofdtelefoon moet invoeren. (maar wij hebben die gegevens niet)

Ik zie dat er op de PCB 2 jumpers per kanaal zitten waarmee die gain kan worden ingesteld. een mogelijkheid is gewoon om dat proefondervindelijk vast te stellen. of iets met DIP switches te maken aan de achterzijde van het kastje.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Hulp nodig Sapphire Desktop Headphone Amplifier

Bericht door Xanadu1234 »

Bedankt iedereen

Maar ik ben weer een stukje verder ik heb met RJM gepraat die de boardjes maakt ik ik kan de sapphire als versterker gebruiken. Ik kan wat weer standjes veranderen zodat ik 6 10 en 14 DB krijgt. De emerald kan ik dan direct op de sapphire aansluiten. Ben met de Emerald al weer een stukje verder.
Het klopt dat je met de jumpers aan board en de reken sheet het geheel kan uitrekenen maar ook als line amplifier. En die ga ik dus proberen te bouwen.

Als ik weer wat verder ben laat ik het weten. Ga denk ik ze alle bij in een aparte kast bouwen zodat ik ze afzonderlijk kan gebruiken.

Blijkbaar is er een regel die zegt dat dat de line inclusief de eindversterker 30 a 35dB moet zijn en mijn purifi kan heeft als gain optie 20 a 25 dB dus dan is die 10dB een
goed start punt.
Laatst gewijzigd door Xanadu1234 op vr 17 feb 2023, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Hulp nodig Sapphire Desktop Headphone Amplifier

Bericht door Xanadu1234 »

Voor alle duidelijkheid de Emerald is een phone versterker voor een platenspeler die ik gelijk op de versterker van Potjr kan aansluiten CA-V2. De Sapphire zou ik gelijk kunnen aansluiten op de purifi eindversterker.
Plaats reactie