[Animo Check] DAC / Versterkerdag
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: [Animo Check] DAC / Versterkerdag
Wil je er over praten Hans? Doe iig voorzichtig met die dingen. Ze zijn te duur om stuk te maken 
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: [Animo Check] DAC / Versterkerdag
Zullen we Jooch zijn topic nu maar eens teruggeven?
Jooch schreef: ↑zo 15 jan 2023, 21:04Hoi allen,
Ik babbel niet zo heel veel op het forum, maar ben regelmatig te vinden bij de ZBA van het noorden. In een lange tijd van afwezigheid ben ik langzaam een bedrijfje begonnen en werk momenteel op een plek die sommigen misschien wel herkennen:
bovenaanzicht.jpg
In het weekend is daar wel ruimte voor een kleinschalige luisterdag. Er zijn drie kamers beschikbaar, waarvan één dan als koffieruimte zou fungeren en twee als luisterruimten.
Wat mij met name bezig houdt zijn solid state versterkers (je weet wel, die met transistors) en DAC's. Van dat laatste heb ik nog niet veel gebouwd, maar toch.
Ok, maar heb je geen interesse in luidsprekers dan? Zeker wel, en die ontwerp/bouw ik ook, maar sinds ik mijn eigen versterkers simuleer en ontwerp is mijn aandacht verschoven naar de versterker.
Sinds mijn 20e heb ik eigenlijk uitsluitend eindversterkers in gebruik met een geluidskaart als DAC. Na al die jaren van experimenteren en proberen, is mijn conclusie dat de bron en de versterking het meest problematisch zijn. Toch is hier relatief weinig aandacht voor op de luisterdagen, het hoofdonderwerp zijn dan toch vaak de luidsprekers.
Ik zou zelf een luisterdag willen doen waar juist de versterker of DAC de hoofdzaak zijn. Wacht, geen platenspelers!? Tja, ik merk dat ik 99% van mijn muziek speel via een DAC. Platen zijn zeker een goede bron, maar niet praktisch in mijn optiek.
Bij mij is alles welkom, of het nou een commercieel product is of geheel zelfbouw. Geef wel even aan waarom het apparaat de aandacht verdiend, als in wat maakt het bijzonder.
Mijn vraag aan jullie, is er belangstelling voor zo'n specifiek evenement?
hardbats schreef: ↑zo 15 jan 2023, 22:47Het is wel een interessant concept maar je moet het wel iets breder trekken dan alleen dac-versterker. Je zult verschillende soorten speakers nodig hebben om een versterker te testen want dat matchen niet altijd.
Ben wel benieuwd hoe dit opgezet word en dan kan ik best eens aanwezig zijn(mits het werk het toe laat)
De lokatie zegt met ook niks trouwens![]()
TabCam schreef: ↑di 17 jan 2023, 18:28Ik wil nog luidsprekers en misschien wel een betere dac, zelfs voor mijn actieve luidsprekers. Ik ben dus zeker geïnteresseerd. Ik hoop ook bij je praatje te kunnen zijn op de luisterdag Oost Nederland, als Barry zo vriendelijk kan zijn ons niet te laten overlappen
.
Re: [Animo Check] DAC / Versterkerdag
Je hebt groot gelijk, maar ik zou het misschien wel kunnen doen met de Audio vereniging midden Nederland, en dan heb je al snel een mannetje of 30 te pakken.
Een avond met extra asten bezoekers kan best wel een keer.
Maar dan moet hij naar Eemnes afreizen, als dat geen punt is, dan gaan we dat doen.
https://sites.google.com/site/avmnaudio ... authuser=0
Een avond met extra asten bezoekers kan best wel een keer.
Maar dan moet hij naar Eemnes afreizen, als dat geen punt is, dan gaan we dat doen.
https://sites.google.com/site/avmnaudio ... authuser=0
Re: [Animo Check] DAC / Versterkerdag
Zou leuk zijn Hans. En dan een shoot out met de Hypexen en diverse andere klassieke toppers?
Re: [Animo Check] DAC / Versterkerdag
Jooch biedt zelf al een ruimte aan, die voorziet in de benodigde kleinschaligheid. Is het zo moeilijk om daarop aan te sluiten?
Eerder in dit topic wordt aangehaald hoe vreemd ons brein werkt. Ik vind het ook heel vreemd hoe het gedrag op het forum hier werkt. Zoals Marp terecht aangeeft, het topic wordt volledig van de TS afgepakt. En dan komt er een aanbieding die niet aansluit bij de opzet die Jooch in gedachten had. Met de beste bedoeling waarschijnlijk van hannesie, maar ik ken de ruimte van AVMN en die is volgens mij niet geschikt voor het beoogde doel. Heel lang en smal met een wand volledig ramen. Daar worden dan 30+ mensen ingepropt. Gaat echt niet werken.
Eerder in dit topic wordt aangehaald hoe vreemd ons brein werkt. Ik vind het ook heel vreemd hoe het gedrag op het forum hier werkt. Zoals Marp terecht aangeeft, het topic wordt volledig van de TS afgepakt. En dan komt er een aanbieding die niet aansluit bij de opzet die Jooch in gedachten had. Met de beste bedoeling waarschijnlijk van hannesie, maar ik ken de ruimte van AVMN en die is volgens mij niet geschikt voor het beoogde doel. Heel lang en smal met een wand volledig ramen. Daar worden dan 30+ mensen ingepropt. Gaat echt niet werken.
Re: [Animo Check] DAC / Versterkerdag
Ik snap het Jeroen, maar er waren juist ook opmerkingen van de mensen over de afstand, en dan ligt Eemnes, en niet de zaal in Barneveld waar jij op doelt, wat meer in het midden van Nederland.
https://sites.google.com/site/avmnaudio ... authuser=0
Barneveld hebben we achter ons gelaten, dit door de Corona problemen.
De Groningse ruimte die hij wil promoten snap ik ook wel, maar dan zijn er mogelijk nog meer opties.
https://sites.google.com/site/avmnaudio ... authuser=0
Barneveld hebben we achter ons gelaten, dit door de Corona problemen.
De Groningse ruimte die hij wil promoten snap ik ook wel, maar dan zijn er mogelijk nog meer opties.
Re: [Animo Check] DAC / Versterkerdag
Die gedachte had ik ook al Jeroen. Jooch komt hier met een leuk initiatief maar wordt ergens anders naar toe gestuurd. W.d.b. werd het al gelijk ontmoedigd met wat lijkt op een soort van broodnijd. Denk dat Hans poogt er nog wat van te maken voor de liefhebbers. B.t.w. heb je het nu nog over de grote ruimte boven? Die is i.d.d. niet erg geschikt. We zijn verhuisd naar een kleinere ruimte op de begane grond en die is heel wat beter. Al zal daar ook ook nog wel wat aan de wandreflecties gedaan moeten worden om zoiets serieus te kunnen uitvoeren. Jooch heeft dat op zijn eigen locatie helemaal zelf in de hand.
Los daarvan denk ik dat het verhaal van Jooch best wel goed zal passen in een AVMN avond.
Los daarvan denk ik dat het verhaal van Jooch best wel goed zal passen in een AVMN avond.
Re: [Animo Check] DAC / Versterkerdag
Tijdje niks gelezen......
Leuk ! Een kleinschalige luisterdag waar ik gewoon op de fiets met in elke fietstas een versterker heen kan !!
Top !!
En ik heb ook nog wel een aantal mensen in mijn omgeving die ook wel "fietstasvulling" hebben en willen meenemen.
Van volledig zelfbouw tot gekocht en gemodificeerd....
Goed plan. Doorzetten.......en dan kun je altijd nog met je bevindingen naar een andere luisterdag (Beetsterzwaag ofzo...
)
Leuk ! Een kleinschalige luisterdag waar ik gewoon op de fiets met in elke fietstas een versterker heen kan !!
Top !!
En ik heb ook nog wel een aantal mensen in mijn omgeving die ook wel "fietstasvulling" hebben en willen meenemen.
Van volledig zelfbouw tot gekocht en gemodificeerd....
Goed plan. Doorzetten.......en dan kun je altijd nog met je bevindingen naar een andere luisterdag (Beetsterzwaag ofzo...
Re: [Animo Check] DAC / Versterkerdag
Laatste bericht van Jooch dateert van haast drie maanden geleden .
Vermoed zo dat dit weinig vervolg gaat krijgen
Vermoed zo dat dit weinig vervolg gaat krijgen
