10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door WrineX »

Henkjan schreef: zo 05 feb 2023, 22:32
TabCam schreef: zo 05 feb 2023, 21:50
.... dat de USB kabel was overleden :think: .
...
dat gebeurde wel meer :?
hahah wie bedoel je daarmee... ;)

ik zal een nieuwe kopen wellicht ben ik dan af van de dsp probleempjes
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door TabCam »

hannesie schreef: zo 05 feb 2023, 22:37
Hoe snap ik nog niet helemaal want 's avond thuis met het terugbouwen kwam ik erachter dat de USB kabel was overleden :think: .
Ik heb denk ik wel de potentie kunnen horen, begreep ook wel dat het niet zo zou klinken als het thuis, maar wie weet krijg je een herkansing. :kwijl:
Zoals thuis klinken had ik ook niet verwacht maar de balans is wel lastig. Denk dat het veel beter wordt met een korte meetsessie maar zeker weten doe ik dat niet.

Denk dat ik misschien weer kom als ik meer stappen heb gemaakt. Het was best veel werk en mijn vriendin was er niet helemaal blij mee :sure: .
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door TabCam »

WrineX schreef: zo 05 feb 2023, 22:46
Henkjan schreef: zo 05 feb 2023, 22:32
TabCam schreef: zo 05 feb 2023, 21:50
.... dat de USB kabel was overleden :think: .
...
dat gebeurde wel meer :?
hahah wie bedoel je daarmee... ;)

ik zal een nieuwe kopen wellicht ben ik dan af van de dsp probleempjes
Apart, dat we beiden dat hadden. Dit was al een oudje, een 2m lange ergens van voor 2000?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Henkjan »

TabCam schreef: zo 05 feb 2023, 22:52
WrineX schreef: zo 05 feb 2023, 22:46
Henkjan schreef: zo 05 feb 2023, 22:32

dat gebeurde wel meer :?
hahah wie bedoel je daarmee... ;)

ik zal een nieuwe kopen wellicht ben ik dan af van de dsp probleempjes
Apart, dat we beiden dat hadden. Dit was al een oudje, een 2m lange ergens van voor 2000?
die van mijn microfoon was ook ineens brak (eigen schuld, ik probeerde m wat langer te maken :lol: ), wel verbinding maar dan kon windhoos t device niet herkennen.
Vincent1960
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 07 dec 2022, 15:28

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Vincent1960 »

Henkjan schreef: zo 05 feb 2023, 17:55
Vincent1960 schreef: zo 05 feb 2023, 13:46
.... wat video te schieten, .... publiceren....
Bedankt voor het video schieten, ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijke resultaat gaat worden.

over publiceren: we hebben sinds kort een eigen Youtube kanaal https://www.youtube.com/@zelfbouwaudio_nl_be dat nu nog leeg is, dus als je het daar op wilt publiceren, dan heb je de primeur :mrgreen:
Gaan we doen
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door AudioMan »

Henkjan schreef: zo 05 feb 2023, 22:30
de [Philips] 9710 blijft denk ik zeker goed overeind, ook tegen de niet goedkope moderne speakers. lage vervorming (zie test in de HH) ook
Dat zou best merkwaardig zijn, want dan zouden we in 50 jaar niets opgeschoten zijn qua speakers.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Henkjan »

AudioMan schreef: ma 06 feb 2023, 7:28
Henkjan schreef: zo 05 feb 2023, 22:30
de [Philips] 9710 blijft denk ik zeker goed overeind, ook tegen de niet goedkope moderne speakers. lage vervorming (zie test in de HH) ook
Dat zou best merkwaardig zijn, want dan zouden we in 50 jaar niets opgeschoten zijn qua speakers.
vergeet niet dat die dingen toen een prijs van een weekloon hadden, het was echt de high end van toen
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2440
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door timpert »

Je kan hier ook even kijken: http://www.troelsgravesen.dk/philips9710.htm
Die 9710 was de tijd een stuk vooruit.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door RobertD »

In de bijlage voor de liefhebbers het artikel over de Daline.
Bijlagen
Daline.pdf
(3.33 MiB) 123 keer gedownload
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door RobertD »

timpert schreef: zo 05 feb 2023, 21:52
RobertD schreef: zo 05 feb 2023, 21:25
Ik zal binnenkort het hele artikel over de Dalines even uploaden. Vanaf mijn telefoontje lukt dat niet.
Leuk! Ik heb ze ook gehoord, en ze verrasten positief.

Ik vraag me af hoe die oude Philipsen zich verhouden tot de wat goedkopere papier breedbanders verhouden zoals die nu te koop zijn. Wellicht is er een leuke "sleeper" in het huidige aanbod te vinden voor weinig.
Volgens mij zit het bij deze units vooral in de rubberen rolrand. Ik moet het weer even teruglezen, maar meen gezien te hebben dat dat wel belangrijk is.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef: ma 06 feb 2023, 7:57
AudioMan schreef: ma 06 feb 2023, 7:28
Henkjan schreef: zo 05 feb 2023, 22:30
de [Philips] 9710 blijft denk ik zeker goed overeind, ook tegen de niet goedkope moderne speakers. lage vervorming (zie test in de HH) ook
Dat zou best merkwaardig zijn, want dan zouden we in 50 jaar niets opgeschoten zijn qua speakers.
vergeet niet dat die dingen toen een prijs van een weekloon hadden, het was echt de high end van toen
Dat viel juist beste mee. Die lagen eind '60 begin '70 voor een zeer schappelijke prijs bij Radio Twenthe op het Groenewegje in den Haag. Een krantenwijkje was genoeg. Heb er destijds heel wat mee afgebouwd en menig schoolfeestje mee opgeleukt :) Zijn i.d.d. vandaag de dag nog steeds prachtspeakers!

RobertD schreef: ma 06 feb 2023, 9:02

Volgens mij zit het bij deze units vooral in de rubberen rolrand. Ik moet het weer even teruglezen, maar meen gezien te hebben dat dat wel belangrijk is.
Kan nooit kwaad maar of dat belangrijk is weet ik niet. Ik heb ze destijds gebouwd met KEF B110 er in als 2-weg. Die hebben een rubberen rand. Ging heel mooi een diep laag met best een stevig volume.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 06 feb 2023, 9:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2440
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door timpert »

RobertD schreef: ma 06 feb 2023, 9:02
Volgens mij zit het bij deze units vooral in de rubberen rolrand. Ik moet het weer even teruglezen, maar meen gezien te hebben dat dat wel belangrijk is.
Worden ze nog ergens op het forum besproken? Ik heb even gezocht maar zo snel niets gevonden.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door RobertD »

timpert schreef: ma 06 feb 2023, 9:11
RobertD schreef: ma 06 feb 2023, 9:02
Volgens mij zit het bij deze units vooral in de rubberen rolrand. Ik moet het weer even teruglezen, maar meen gezien te hebben dat dat wel belangrijk is.
Worden ze nog ergens op het forum besproken? Ik heb even gezocht maar zo snel niets gevonden.
Nee, er is geen topic over.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Pjotr »

Er waren destijds verschillende varianten van. Van een andere is wel een topic: viewtopic.php?t=11984 Die variant hebben we destijds gebouwd i.c.m. een Audax tweeter en gevuld met Bailey's long hair.
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2440
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door timpert »

RobertD schreef: ma 06 feb 2023, 10:00
Nee, er is geen topic over.
Ik heb alvast een setje van deze besteld, want de kans bestaat dat ze binnenkort op zijn :D

Voor in de woonkamer vind het niks, maar voor in de studeerkamer zou het een hele leuke combi zijn met mijn Bocama LA224B.
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door AudioMan »

De vraag is of je de Daline ook zou kunnen bouwen met een 'moderne' breedbander met dezelfde specs zoals deze Tangband, met hetzelfde resultaat:
https://www.soundimports.eu/nl/tang-band-w5-2143.html

Voor de continuïteit zou dat beter zijn, want van die antieke Philips-speakers, daar is natuurlijk maar een beperkte voorraad van.

Volgens de documentatie zou dit de oorspronkelijke driver voor de Daline moeten zijn: Radiospares 163-TC. Heb er geen verdere info van gevonden.
RobertD schreef: ma 06 feb 2023, 10:00
timpert schreef: ma 06 feb 2023, 9:11
RobertD schreef: ma 06 feb 2023, 9:02
Volgens mij zit het bij deze units vooral in de rubberen rolrand. Ik moet het weer even teruglezen, maar meen gezien te hebben dat dat wel belangrijk is.
Worden ze nog ergens op het forum besproken? Ik heb even gezocht maar zo snel niets gevonden.
Nee, er is geen topic over.
Misschien wel handig om te doen, anders gaat het hier alleen nog maar over de Dalines ;)
Laatst gewijzigd door AudioMan op ma 06 feb 2023, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2440
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door timpert »

Dat zal afhangen van de parameters van de vervanger. Die "ouwe meuk" breedbanders hebben vaak een vrij hoge Qts, de moderne speakers zitten lager voor reflexbehuizingen. Maar als ik mijn Philipsjes krijg dan zal ik de parameters eens opmeten.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Shadow »

timpert schreef: ma 06 feb 2023, 10:50
Dat zal afhangen van de parameters van de vervanger. Die "ouwe meuk" breedbanders hebben vaak een vrij hoge Qts, de moderne speakers zitten lager voor reflexbehuizingen. Maar als ik mijn Philipsjes krijg dan zal ik de parameters eens opmeten.
Monacor SPM-200X
AudioMan
Berichten: 142
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 17:15

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door AudioMan »

Die Monacor lijkt ook echt op die Philipsen, door dat 'toetertje':
https://www.soundimports.eu/nl/monacor-spm-200x-4.html

De gevoeligheid van de Monacor is maar liefst 94DB (Philips doet 92). Maar deze is wel 8" (tov Philips 6")
De Q-TS van de Monacor is maar liefst 0,97. Wat doen die Philipsen qua Q-TS?
Bijlagen
monacor-spm-200x-4-full-range-woofer.jpg
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door TabCam »

Walt schreef: zo 05 feb 2023, 17:13
Hoe deden die Purifi mids het in de open baffle? Iemand die dit kan vergelijken met de W1, S1 of M1 van Jeroen, dus de AT 18H52 mid? Ik vind de Purifi niet zo mooi om te zien, maar een mogelijk vervanger van de AT die op hetzelfde niveau speelt is wel intressant.
We kunnen altijd een keertje een M&G afspreken. Dan hoor je hem ook in zijn thuisomgeving, dat geeft ook een beter beeld.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Shadow »

Dit was mijn playlist voor zaterdag
Screenshot_20230206_183505_Spotify.jpg
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door architect »

die staat gewoon op spotify : )
kun je zo opzoeken
laat je hem mooi staan ?

kun je die van mij ook vinden?
ZBA2022
ZBA2020 OBSP
2017 ZBA
ZBA 2023
Laatst gewijzigd door architect op ma 06 feb 2023, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Shadow »

architect schreef: ma 06 feb 2023, 19:03
die staat gewoon op spotify : )
kun je zo opzoeken
laat je hem mooi staan ?
Ja dat is een playlist die ik aangemaakt heb, wat wil je daar mee zeggen?
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door architect »

ik vond het leuk dat ik hem zo kon opzoeken en niet hoefde over te typen

kun je die van mij ook vinden?
ZBA2022
ZBA2020 OBSP
2017 ZBA
ZBA 2023
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Shadow »

Oh zo :lol:
Ik zal eens kijken...
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”